ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυτό είναι το καλύτερο ψωμί σύμφωνα με τους επιστήμονες του Χάρβαρντ

Αυτό είναι το καλύτερο ψωμί σύμφωνα με τους επιστήμονες του Χάρβαρντ

Το ψωμί είναι βασική τροφή για τον άνθρωπο, είναι όμως σημαντικό να καταναλώνεται σε μορφές που δεν επιβαρύνουν την υγεία.

Τόσο η ποσότητα, όσο και το είδος του ψωμιού είναι παράγοντες καθοριστικής σημασίας για τον αριθμό των θερμίδων που παίρνει κάποιος από την κατανάλωσή του.

Αν δηλαδή τρώτε καθημερινά παραπάνω από μια φέτα ψωμιού, την οποία συνδυάζετε με γλυκά ή αλμυρά συνοδευτικά (τυριά, αλλαντικά, αλείμματα κλπ), τότε το ψωμί μπορεί να γίνει μια τροφή που σταδιακά σας προσθέτει βάρος.

Οι διατροφολόγοι τονίζουν ότι η χρυσή τομή στη διατροφή είναι το μέτρο. Καμία τροφή δεν θα πρέπει να αποκλείεται από μια ισορροπημένη διατροφή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη κάποιου ειδικού.

bread2

Το πιο σημαντικό είναι να καταναλώνεται με μέτρο, χωρίς προσθήκη ζάχαρης και λιπαρών. Το ψωμί μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στη σωστή λειτουργία του εντέρου και στην καρδιαγγειακή λειτουργία, μειώνοντας την κακή χοληστερόλη.

Το ψωμί είναι πηγή φυτικών ινών, βιταμινών του συμπλέγματος Β, πρωτεϊνών, σιδήρου και φολικού οξέος και αυξάνει γρηγορότερα από άλλες τροφές το αίσθημα κορεσμού.

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ (Harvard Health Blog), το πιο υγιεινό και ωφέλιμο για τον οργανισμό ψωμί -χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται και η θρεπτική αξία των υπόλοιπων ειδών ψωμιού- είναι το ψωμί από σπόρους που έχουν βλαστήσει.

Τέτοιο είναι το ψωμί από ολόκληρα δημητριακά και σπόρους όπως το κριθάρι, η σίκαλη και το κεχρί.

Οι σπόροι που έχουν βλαστήσει στο ψωμί, προσφέρουν ακόμα περισσότερες θρεπτικές ουσίες στον οργανισμό.

H βλάστηση των σπόρων μπορεί να αυξήσει την ποσότητα των αμινοξέων, τις βιταμίνες Ε και C και το φολικό οξύ που περιέχει το ψωμί.

Διαβάστε επίσης:

Εσείς ακόμη πιστεύετε ότι το ψωμί παχαίνει;

Λαχτάρα για ψωμί και μακαρόνια: Τι την προκαλεί;

ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

Ρωτήστε τον γιατρό