ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

«Δεν σταματάμε τις επενδύσεις στην Ελλάδα»: Ο όμιλος διαγνωστικών Horiba στο onMed

«Η Ελλάδα παρά την παρατεταμένη οικονομική κρίση, την οποία βιώνει εδώ και χρόνια, είναι μία δυνατή αγορά όσον αφορά το κομμάτι των διαγνωστικών. Και αυτό το στοιχείο είναι πολύ σημαντικό όταν μιλάμε για συνεργασίες.

«Δεν σταματάμε τις επενδύσεις στην Ελλάδα»: Ο όμιλος διαγνωστικών Horiba στο onMed

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Αξίζει να σημειώσουμε ωστόσο, ότι ακόμη και μέσα στην κρίση, συνεχίζουμε και δεν έχουμε σταματήσει ποτέ να παραδίδουμε προϊόντα στην ελληνική αγορά, ακόμα και αν μερικές φορές περιμένουμε αρκετά μέχρι να εξοφληθούμε. Αναφορικά με το μέλλον των διαγνωστικών, το στοίχημα είναι «το σωστό τεστ στον σωστό χρόνο» με στοχευμένα και υψηλής ακρίβειας προϊόντα για τον κάθε ασθενή και την κάθε ασθένεια».

Με την ευκαιρία της συμμετοχής της Horiba στη διεθνή έκθεση EuroMedLab στην Αθήνα πριν από λίγες ημέρες, συνομιλήσαμε με τους εκπροσώπους της εταιρείας, τους κυρίους Mr. Jean-Pierre Benegni- International Area Manager, Horiba ABX SAS, Mr. Frederic Fleszar- Distributor Network Dept. International Area Manager for Africa, HORIBA ABX SAS and Mr. Narihiro Oku- Junior Corporate Officer, Deputy General Manager of Medical R&D Division, HORIBA, Ltd, για το παρόν και το μέλλον της εταιρείας, τα δυνατά χαρτιά της αγοράς διαγνωστικών, την καινοτομία, αλλά και την συνεργασία της Horiba με την ελληνική αγορά. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας πάντως, βλέπουν μετά από πολλά χρόνια ύφεσης και στα αποτελέσματά τους, τα τελευταία τρία χρόνια, μικρή βελτίωση, κάτι που είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρο.

Να σημειωθεί, ότι η Horiba ξεκινά άμεσα στη χώρα μας μια νέα δραστηριότητα, η οποία δεν αφορά μόνο την αιματολογία, αλλά και την πήξη.

Σχετικά με τον όμιλο Horiba

Ο όμιλος εταιριών HORIBA παγκοσμίως παρέχει μια μεγάλη γκάμα εργαλείων και συστημάτων για εφαρμογές που κυμαίνονται από την έρευνα και ανάπτυξη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, την παρακολούθηση της διαδικασίας και του περιβάλλοντος, την ιατρική διάγνωση in vitro, την παροχή ελεγκτών μεγάλης μάζας ροής για ημιαγωγούς και τη μετρολογία αλλά και την παροχή ενός μεγάλου φάσματος επιστημονικών μετρήσεων R & D και QC.

Εμπνευσμένο από το σύνθημα "JOY and FUN", εστιάζουν στις κοινωνικές ευθύνες δημιουργώντας προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας για επιστημονική πρόοδο. Ειδικά για την προστασία της υγείας, της ασφάλειας και του περιβάλλοντος. Η HORIBA Medical παρέχει εκτενή και πλήρη σειρά αιματολογικών και αναλυτών κλινικής χημείας (συμπεριλαμβανομένων των αντιδραστήρων) για χρήση σε in vitro διαγνωστικά. Η αποδεδειγμένη ποιότητα και η αξιόπιστη απόδοση έχουν καθιερώσει ευρεία εμπιστοσύνη στη μάρκα HORIBA Medical. Σήμερα, περισσότερα από 30.000 εργαστήρια χρησιμοποιούν τις λύσεις της HORIBA Medical σε όλο τον κόσμο.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:

Όλα ξεκίνησαν από ένα ραδιοεργαστήριο

Πείτε μας δύο λόγια για τη Horiba και το πώς συμβάλει στον ιατρικό κόσμο;

Mr. Narihiro Oku: Τα κεντρικά μας γραφεία είναι στο Κιότο της Ιαπωνίας, την πιο αρχαία πόλη της χώρας. Η ιστορία της Horiba ξεκίνησε με το γιατρό Masao Horiba, τον ιδρυτή της εταιρείας, μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο το 1945, ο οποίος σπούδαζε Πυρηνική Φυσική. Όταν ήρθαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στην Ιαπωνία, οι έρευνες πάνω στην πυρηνική φυσική απαγορεύθηκαν. Έτσι αποφάσισε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, με την ίδρυση του ραδιοεργαστηρίου HORIBA. Στη συνέχεια, ιδρύθηκε ο Όμιλος HORIBA, το 1953, όπου εντάχθηκαν στη παραγωγή των pH μετρητών και σταδιακά των υπολοίπων προϊόντων μετρήσεων.

Κληρονομιά 60 ετών

Πρόκειται δηλαδή μια οικογενειακή επιχείρηση που λειτουργεί πάνω από εξήντα χρόνια;

Mr. Narihiro Oku: Η εξέλιξη ήταν γρήγορη στα πρώτα οχτώ χρόνια, γιατί μετά το 1953 η Horiba ανέλαβε την κατασκευή οργάνων μέτρησης. Οι τομείς δραστηριότητας είναι στην αυτοκινητοβιομηχανία, π.χ. στα συστήματα δοκιμών εκπομπών και αερίου, στο περιβάλλον παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Ένας άλλος τομέας δραστηριότητας είναι ο επιστημονικός κλάδος, με την παροχή ιατρικού εξοπλισμού για ανάλυση και διάγνωση σε ιατρεία, νοσοκομεία ή σε κέντρα έρευνας και ανάπτυξης. Επίσης προσφέρουμε ελεγκτές μεγάλης μάζας ροής για ημιαγωγούς και τη μετρολογία αλλά και μεγάλου φάσματος επιστημονικές μετρήσεις R & D και QC.

Αυτά είναι τα κύρια πεδία σας;

Mr. Narihiro Oku: Τα πιο βασικά. Ενώ στην αρχή ξεκινήσαμε με μετρητές ph, στη συνέχεια αναπτύξαμε το ISE (Ion Selective Electrode) μονάδα μέτρησης του κάλιου και του χλωριούχου νάτριου στον ιατρικό κλάδο. Στη συνέχεια, η Horiba το 1996 αγόρασε τη Γαλλική ABX και δημιούργησε δύο ερευνητικά και αναπτυξιακά κέντρα στο Κιότο και στη Γαλλία, με ειδίκευση στην αιματολογική καταμέτρηση. Τα κεντρικά γραφεία βρίσκονται στο Κιότο, αλλά η παραγωγή είναι στην Ευρώπη, και πιο συγκεκριμένα στη Γαλλία. Η παραγωγή ιατρικών οργάνων πραγματοποιείται στο Μονπελιέ της Γαλλίας ενώ εργοστάσια υπάρχουν στη Βραζιλία και στην Ινδία εκτός από την Γαλλία, Ιαπωνία και Κίνα.

Ποια είναι η άποψή σας για τη διοργάνωση του EuroMedLab;

Mr. Narihiro Oku: Είναι πολύ αξιόλογη, έχει αρκετούς ανταγωνιστές και αυτό είναι κάτι που μας ενδιαφέρει. Τις δύο τελευταίες ημέρες είχαμε συνεχώς συναντήσεις με ελληνικές και ξένες εταιρίες.

Στηρίξαμε και στηρίζουμε την Ελλάδα

Τι γνώμη έχετε για την ελληνική αγορά και την κατάσταση στην Ελλάδα; Πολλοί εκτιμούν, πως η οικονομική κρίση δεν είναι μόνο εμπόδιο αλλά κρύβει ευκαιρίες. Πώς σκέφτεστε να κινηθείτε στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας;

Mr. Jean-Pierre Benegni: Αυτό που είναι πολύ σημαντικό, είναι να έχουμε μια μακροχρόνια συνεργασία επειδή όταν πουλάμε τον εξοπλισμό, σε ένα εργαστήριο, δεν είναι μόνο για μια χρονιά. Τις περισσότερες φορές είναι για δέκα χρόνια, γι' αυτό το λόγο χρειάζεται να έχουμε στενές σχέσεις με τους συνεργάτες μας, και συνήθως είμαστε οι αποκλειστικοί συνεργάτες τους. Ένας άλλος λόγος είναι ότι αναλαμβάνεις μια ευθύνη για τον εξοπλισμό που παρέχεις στον ασθενή στον ιατρικό τομέα, γι' αυτό και επιλέγουμε τους συνεργάτες μας να έχουν υψηλό αίσθημα ευθύνης. Δίνουν λόγο στις τοπικές αρχές, και εμείς με τη σειρά μας είμαστε υπεύθυνοι για το σχεδιασμό, γεγονός που είναι υψίστης σημασίας.

Η οικονομική κρίση στην ελληνική αγορά έχει και για εμάς σημαντικό αντίκτυπο, για παράδειγμα οι πελάτες και η ανάκαμψη μειώθηκε κατά 50% τα πρώτα τρία χρόνια. Ωστόσο, τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε παρατηρήσει μια αύξηση, και τα πράγματα φαίνονται να είναι καλύτερα σε σχέση μέχρι πριν τρία χρόνια. Και εμείς υποφέρουμε αλλά και οι συνεργάτες μας από την κρίση.

Όμως συνεχίζουμε και δεν έχουμε σταματήσει ποτέ να παραδίδουμε προϊόντα στην ελληνική αγορά, ακόμα και αν μερικές φορές θα περιμένουμε αρκετά μέχρι να εξοφληθούμε. Ο λόγος της αναμονής είναι γιατί όπως προ είπα, έχουμε δυνατούς δεσμούς με τους συνεργάτες επειδή δεν φταίει ο πελάτης, υπάρχουν δυσκολίες με τις τράπεζες και τα capital controls, αλλά εμείς αποφασίζουμε να τους στηρίξουμε.

Γιατί; Επειδή δεν μιλάμε μόνο για δουλειά αλλά μιλάμε για ανθρώπους και ασθενείς, για φροντίδα, και είναι κομμάτι της ευθύνης, όπως ανέφερα και πριν. Η στήριξη μας δεν σταματά, και πιστεύουμε πως είναι ο μόνος δρόμος για δουλέψει κανείς σε αυτόν τον τομέα. Αν θέλουμε να υπάρχουμε στο μέλλον, δεν θα πρέπει να αλλάξουμε τίποτα από τις σημερινές μας πολιτικές. Είναι σημαντικό, γιατί η κρίση είναι ένας κύκλος, όπως και σε κάθε χώρα. Αν δεν στηρίξουμε την αγορά σήμερα, στο μέλλον θα σου πουν «δεν ήσουν εδώ όταν σε χρειάστηκα». Κλείνοντας, έτσι έχει η κατάσταση, και είναι λίγο καλύτερη σε σχέση με τρία χρόνια πριν, αλλά προφανώς δεν είναι όπως ήταν στο παρελθόν. Αν το δεις θετικά, δε είναι όπως ήταν τα προηγούμενα χρόνια, συνεχίζουμε με το συνεργάτη μας τη Bioline για να στηρίζουμε τους πελάτες μας.

Το μότο του brand σας είναι «Εξερεύνησε το μέλλον», επομένως, τι να περιμένουμε στο κοντινό μέλλον στην Ελλάδα και στην Ευρώπη;

Mr. Frederic Fleszar: Στην Ελλάδα σήμερα δεν μιλάμε για το αύριο αλλά για το τώρα, στην Αθήνα ξεκινάμε μια νέα δραστηριότητα, η οποία δεν αφορά μόνο την αιματολογία. Επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας, προκειμένου να παρέχουμε λύσεις και στην πήξη.

Είναι η πρώτη επίσημη ανακοίνωση δύο νέων προϊόντων: το ένα είναι το νέο εμπορικό σήμα Yumizen, και το άλλο τα HELO solution, τα οποία μπορούν να υποστηρίξουν μεγάλα εργαστήρια. Αυτό δεν είναι μια τάση που αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά γενικότερα την Ευρώπη. Η τάση στην αγορά των εργαστηρίων είναι η ενοποίησή τους, αυτό συνέβη πριν 10 χρόνια στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, και πλέον θα συμβεί και στην Ελλάδα. Πρέπει να εξυπηρετήσουμε αυτού του είδους τους καταναλωτές, είτε τoυς καταναλωτές στα μικρά εργαστήρια-σημεία εξυπηρέτησης (POCT), είτε στα μεσαία εργαστήρια που συγχωνεύονται και ολοένα γίνονται μεγαλύτερα.

Mr. Narihiro Oku: Αυτή η τάση συνέβη στην Ευρώπη πριν 20 χρόνια, αλλά στην Ιαπωνία και ΗΠΑ πριν 30 χρόνια. Τόσο στον τομέα της ιατρικής όσο και των ημιαγωγών υπάρχει η καλή περίοδος και η κακή. Οι ανταγωνιστές που υπήρχαν για παράδειγμα πριν από 20 χρόνια ήταν περίπου 20, τώρα είναι πολύ λίγοι. Στη Horiba έχουμε σχεδόν 5 τομείς δραστηριότητας, όταν υπάρχει κρίση ημιαγωγών δεν εγκαταλείπουμε ποτέ την δουλειά και πάντα παραδίδουμε τον προϊόν, και αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που έχουμε μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Από την αιματολογία στο πετρέλαιο

Εκτός από την τεχνολογία, υπάρχουν και άλλα πεδία επαγγελματικής δράσης. Ποια από αυτά θεωρείτε πως διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για την Horiba Medical;

Mr. Jean-Pierre Benegni: Στην Ελλάδα υπάρχει μια ακόμα δραστηριότητα (είχαμε διοργανώσει μια παγκόσμια συνάντηση πωλήσεων τον Μάρτιο στην Ιαπωνία) και είχαμε συζητήσει με τον Έλληνα συνεργάτη, από άλλο κλάδο της HORIBA, ότι μια δεύτερη ευκαιρία για την αγορά είναι η φυσική μέτρηση. Αυτό δεν αφορά μόνο την ελληνική αγορά αλλά είναι μια παγκόσμια τάση. Υπάρχουν δύο τομείς: ο ένας είναι οι λύσεις που παρέχουμε στη μέτρηση της ατμοσφαιρικής πίεσης, και ο δεύτερος οι μετρήσεις που παρέχουμε στην ποιότητα του νερού. Στην Ευρώπη είναι τάση.

Το δεύτερο σημαντικό πεδίο είναι ότι έχουμε συγκεκριμένα εργαλεία που πραγματοποιούν τη μέτρηση της ποιότητας του χρυσού καθώς και του πετρελαίου. Σε αυτόν τον τομέα υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ανάγκη τον έλεγχο της ποιότητας, αναφορικά με την εξόρυξη. Αν υπάρχει αύξηση σε αυτή τη βιομηχανία, έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε τέτοια προϊόντα σε εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ή χρυσού.

Mr

Στην φωτό είναι ο Mr. Narihiro Oku