ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα δικαιώματα του καταναλωτή στις διακοπές, σε σχέση με την διατροφή

Τα βασικά μας δικαιώματα κατά την διάρκεια των διακοπών υπογραμμίζει και υπενθυμίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ, όταν επισκεπτόμαστε ταβέρνες, εστιατόρια, καφέ-μπαρ, κυλικεία κτλ.

Τα δικαιώματα του καταναλωτή στις διακοπές, σε σχέση με την διατροφή

Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ, «οι πρόσφατες αυξήσεις στον ΦΠΑ σε ορισμένα είδη διατροφής μας άγγιξαν όλους... Έτσι εν μέσω καλοκαιριού οι τιμές καλά κρατούν. Όσοι καταφέρετε να αποδράσετε έστω και για λίγο, δεν θα πρέπει να ξεχνάτε τα δικαιώματα σας και να τα διεκδικείτε.

Αναλυτικά, η ενημέρωση που δίνει η ΕΚΠΟΙΖΩ έχει ως εξής:

Τιμοκατάλογος

Ζητάτε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Είναι υποχρεωμένοι να έχουν έναν ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία. Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.

Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος. Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς την ένδειξη:

«Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο). Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό. Στις σαλάτες πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και
τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.

Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά. Δεν επιτρέπεται η χρέωση του "κουβέρ" (π.χ. σέρβις). Προσοχή! Ζητάτε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε

Δελτίο Παραπόνων

Τα καταστήματα μαζικής εστίασης υποχρεούνται να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

Κυλικεία

Τα κυλικεία που λειτουργούν σε εξειδικευμένους χώρους: Αεροδρόμια, Αθλητικούς, Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία, Επιβατικά Πλοία, Λιμάνια, Τρένα, Νοσοκομεία, Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο:

pinakas

Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν: "Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές".

Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες.
Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει αν προστεθεί γάλα.

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

ΕΚΠΟΙΖΩ
Αθήνα Τ: 2103304444, E-mail: info@ekpizo.gr
Θεσσαλονίκη T: 2310257776, E-mail: ekpizothess@ekpizo.gr
Πάτρα T: 2610222626
www.ekpizo.gr

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Τ: 1520, F: 2103843549
E-mail: info@efpolis.gr
www.1520.gov.gr

Τουριστική Αστυνομία
T: 1571 (24ωρη γραμμή)
ΕΦΕΤ
T:11717, 2106971500
E-mail: info@efet.gr