ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ

Online dating: Πώς να φτιάξετε το προφίλ σας για μεγαλύτερη επιτυχία

Μιχάλης Θερμόπουλος

Το κείμενο που συνοδεύει τα προφίλ των χρηστών σε εφαρμογές γνωριμιών επηρεάζει με διαφορετικό τις αξιολογήσεις ανδρών και γυναικών.

Online dating: Πώς να φτιάξετε το προφίλ σας για μεγαλύτερη επιτυχία
Bigstock

Η επιτυχία σε τέτοιες πλατφόρμες διαδικτυακών γνωριμιών ξεκινά με τη δημιουργία ενός προφίλ που στόχο έχει να προσελκύσει το ενδιαφέρον και να σταθεί απέναντι στον... ανελέητο ανταγωνισμό του online dating.

Ένα στοιχείο που πρέπει να λάβετε υπόψη στην κατασκευή προφίλ γνωριμιών είναι πόσες φωτογραφίες θα χρησιμοποιήσετε και επίσης εάν θα συμπεριλάβετε κάποιο κείμενο για να περιγράψετε τον εαυτό σας.

Online dating: Τι προτεραιότητες έχουν άντρες και γυναίκες

Η εξελικτική ψυχολογία προβλέπει ότι όταν οι άνδρες βλέπουν προφίλ γνωριμιών γυναικών, είναι η φωτογραφία εκείνη που παρέχει τις περισσότερες από τις πληροφορίες που χρειάζονται για να κρίνουν την ελκυστικότητα μιας πιθανής συντρόφου. Αυτό συμβαίνει επειδή οι άντρες τείνουν να βασίζουν τις κρίσεις τους για την καταλληλότητα της συντρόφου σχεδόν αποκλειστικά σε οπτικές ενδείξεις.

Από την άλλη, οι γυναίκες τείνουν να αξιολογούν τους άνδρες όχι μόνο με βάση τις σωματικές τους ιδιότητες αλλά και με χαρακτηριστικά όπως ο βαθμός δέσμευσης, η ευφυΐα και οι προοπτικές επαγγελματικής σταδιοδρομίας: με άλλα λόγια, πληροφορίες που μπορούν να μεταφερθούν μόνο σε γραπτή μορφή. Επομένως, η προσθήκη ενός περιγραφικού κειμένου φαίνεται να είναι μια πιο σημαντική πτυχή για να συμπεριλάβουν οι άνδρες στα προφίλ τους.

Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα μπορούν επίσης να βρεθούν στους τρόπους με τους οποίους οι άνδρες και οι γυναίκες επεξεργάζονται πληροφορίες. Συνήθως, οι άνδρες είναι πιο στρατηγικοί στην επεξεργασία τους σε σύγκριση με τις γυναίκες και χρησιμοποιούν περισσότερες νοητικές συντομεύσεις για να λάβουν αποφάσεις. Από την άλλη πλευρά, οι γυναίκες συμμετέχουν σε πιο ολοκληρωμένη και στοχαστική επεξεργασία πληροφοριών σε σύγκριση με τους άνδρες. Επομένως, καταστάσεις όπου η ολοκληρωμένη επεξεργασία πληροφοριών διακυβεύεται σε κάποιο βαθμό, όπως όταν χρησιμοποιείται μια εφαρμογή σε φορητή συσκευή, είναι πιθανότερο να επηρεάσουν την επεξεργασία πληροφοριών και την λήψη αποφάσεων στις γυναίκες σε σύγκριση με τους άνδρες.

Τι έδειξε σχετική έρευνα

Λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές φύλου που περιγράφηκαν παραπάνω, μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Negev στο Ισραήλ ξεκίνησε να διερευνήσει εάν η συμπερίληψη κειμένου σε ένα προφίλ γνωριμιών και επίσης η συσκευή που χρησιμοποιήθηκε για την προβολή του είχε πράγματι διαφορά στις κρίσεις ανδρών και γυναικών σχετικά με αξιολογήσεις ελκυστικότητας, καθώς και αν και με ποιόν τρόπο αυτές οι κρίσεις ελκυστικότητας διέφεραν μεταξύ ανάμεσα στα δύο φύλα.

Στην έρευνά τους, παρουσίασαν μια ακολουθία 12 προκατασκευασμένων προφίλ γνωριμιών στους συμμετέχοντες στην μελέτη τους. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες ανατέθηκαν σε μια συνθήκη όπου περιλαμβάνονταν λεκτικές πληροφορίες στα προφίλ που είδαν, ενώ οι άλλοι μισοί από τους συμμετέχοντες ανατέθηκαν σε μια κατάσταση όπου δεν περιλαμβανόταν λεκτικό περιεχόμενο. Σε καθεμία από αυτές τις συνθήκες, οι μισοί από τους συμμετέχοντες έλαβαν οδηγίες να δουν τα προφίλ γνωριμιών χρησιμοποιώντας μια κινητή συσκευή ενώ οι άλλοι μισοί έλαβαν οδηγίες να δουν τα προφίλ γνωριμιών σε οθόνη υπολογιστή. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες βαθμολόγησαν κάθε προφίλ ως προς την ελκυστικότητα του ατόμου.

Online-dating

Διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα

Πρώτον, η μελέτη βρήκε μια σημαντική διαφορά: οι συνολικές αξιολογήσεις ελκυστικότητας από τους άνδρες ήταν σημαντικά υψηλότερες από εκείνες που έδωσαν οι γυναίκες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι η συμπερίληψη κειμένου στα προφίλ γνωριμιών έκανε τη διαφορά στις αξιολογήσεις ελκυστικότητας και ότι αυτό ήταν πράγματι διαφορετικό για άνδρες και γυναίκες. Για τις γυναίκες, η συμπερίληψη κειμένου είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των αξιολογήσεων ελκυστικότητας των ανδρικών προφίλ που είδαν, ενώ η συμπερίληψη μιας περιγραφής κειμένου για τους άνδρες ήταν να μειώσει τις αξιολογήσεις τους για τις αξιολογήσεις ελκυστικότητας των γυναικείων προφίλ που είδαν.

Επομένως, η συμπερίληψη μιας περιγραφής κειμένου είχε θετική επίδραση στα προφίλ ανδρών αλλά αρνητική επίδραση στα προφίλ γυναικών.

Αυτό το εύρημα εξηγείται από τους ερευνητές με εξελικτικούς όρους, στους οποίους η συμπερίληψη πληροφοριών κειμένου που περιγράφουν λεπτομερώς τις φιλοδοξίες, τις προοπτικές σταδιοδρομίας και τη δέσμευση είχε θετική επίδραση στις κρίσεις των γυναικών για την ελκυστικότητα. Τέτοιες πληροφορίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις γυναίκες στην επιλογή συντρόφου. Ωστόσο, για τους άνδρες, η συμπερίληψη κειμένου λειτούργησε ως “φρένο”, μετριάζοντας τις αξιολογήσεις ελκυστικότητας των γυναικείων προφίλ που παρατήρησαν. Όταν οι άντρες αξιολόγησαν γυναικεία προφίλ που είχαν μόνο φωτογραφία, έτειναν να τα βαθμολογούν υψηλότερα σε επίπεδο ελκυστικότητας.

Συνολικά, λοιπόν, το συμπέρασμα εδώ είναι απλό: Η συμπερίληψη πληροφοριών κειμένου μαζί με φωτογραφίες ενισχύει τα προφίλ γνωριμιών των ανδρών περισσότερο από τα προφίλ των γυναικών.

Online dating: Τι ρόλο παίζει ο τύπος συσκευής

Όταν οι ερευνητές εξέτασαν τον τύπο της συσκευής που χρησιμοποιούσαν οι συμμετέχοντες για την προβολή προφίλ γνωριμιών, διαπίστωσαν ότι η χρήση κινητής συσκευής σε αντίθεση με υπολογιστή άλλαξε το αποτέλεσμα της συμπερίληψης πληροφοριών κειμένου στο προφίλ γνωριμιών.

Πιο συγκεκριμένα, όταν οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούσαν υπολογιστή, ήταν οι γυναίκες που αύξησαν τις αξιολογήσεις τους περί ελκυστικότητας στα προφίλ που έβλεπαν, ενώ οι άνδρες μείωσαν τις δικές τους αξιολογήσεις ελκυστικότητας για τα προφίλ που έβλεπαν. Ωστόσο, αυτή η διαφορά φύλου εξαφανίστηκε τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες όταν έβλεπαν προφίλ σε μια κινητή συσκευή.

Αυτό το εύρημα υποστηρίζει την ιδέα ότι η ικανότητα των γυναικών για πιο ολοκληρωμένη επεξεργασία μειώνεται όταν χρησιμοποιούν φορητή συσκευή αντί υπολογιστή. Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται τα προφίλ σε κινητές συσκευές μας αναγκάζει κάπως να δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στις οπτικές παρά στις λεκτικές πληροφορίες, πράγμα που σημαίνει ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες αναγκάζονται να τις επεξεργάζονται με παρόμοιο τρόπο.

Η μελέτη που περιγράφεται εδώ έχει σαφείς συνέπειες για τον σχεδιασμό διαδικτυακών πλατφορμών γνωριμιών. Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός ιστότοπων και εφαρμογών γνωριμιών μπορεί να χρειαστεί να επικεντρωθεί περισσότερο στις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα.

Η μελέτη παρέχει επίσης πληροφορίες σχετικά με τις επιπτώσεις του μεγέθους της οθόνης στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες επεξεργάζονται τις πληροφορίες. Ομοίως, οι χρήστες διαδικτυακών υπηρεσιών γνωριμιών θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι οι άνδρες και οι γυναίκες είναι πιθανό να χρησιμοποιούν διαφορετικές στρατηγικές επεξεργασίας πληροφοριών ανάλογα με τον τύπο της συσκευής που χρησιμοποιούν, κάτι που τελικά μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις που λαμβάνουν.

Πηγή: psychologytoday.com