ΟΜΟΡΦΙΑ

Τι καλλυντικά αγοράζουμε στην Ελλάδα: Το ελαιόλαδο, τα «φυσικής προέλευσης» και τα φαρμακεία

Αύξηση καταγράφουν οι πωλήσεις καλλυντικών τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας 

Συνεχή άνοδο καταγράφει η αξία των πωλήσεων καλλυντικών στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP GRIF.

Τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, τα οποία αποτελούν διαχρονικά την κυριότερη κατηγορία καλλυντικών, εκτιμάται ότι κάλυψαν περίπου το 52% της συνολικής αξίας πωλήσεων το τελευταίο έτος, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με αντίστοιχο ποσοστό 26%.

Τα τελευταία έτη υπάρχει αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον για καλλυντικά φυσικής προέλευσης, καθώς επίσης και για προϊόντα με βάση το ελαιόλαδο. Αξιόλογη άνοδος των πωλήσεων παρατηρείται και στα προϊόντα ανδρικής περιποίησης (προσώπου, γενειάδας κ.λπ.), με τους άνδρες καταναλωτές να τα προμηθεύονται πλέον σε μεγαλύτερη συχνότητα και ποικιλία.

Οι καταναλωτές προμηθεύονται τα προϊόντα περιποίησης και καλλωπισμού από το κανάλι της ευρείας διανομής σε ποσοστό περίπου το 32% της συνολικής αξίας των πωλήσεων καλλυντικών. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα φαρμακεία και ακολουθεί η επιλεκτική διανομή.

Παρότι το «φυσικό» κανάλι (κατάστημα) παραμένει ισχυρό, πολλοί καταναλωτές έχουν στραφεί στην αγορά καλλυντικών μέσω του διαδικτύου (e-commerce). Το συγκεκριμένο κανάλι έχει ενισχύσει την παρουσία του στην αγορά, καθώς οι ηλεκτρονικές πωλήσεις καλλυντικών προσφέρουν πληθώρα επιλογών, ταχύτητα στις συναλλαγές και ευελιξία στον τρόπο παράδοσης. Το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων κυμαίνεται περίπου στο 15% και αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις από όλα τα κανάλια διανομής.

Στροφή σε πιο προσιτές επιλογές

Η αύξηση στις αξίες των πωλήσεων οφείλεται εν μέρει στις ανατιμήσεις των προϊόντων, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP GRIF. Αναμφισβήτητα, οι πληθωριστικές πιέσεις των τελευταίων ετών οι οποίες οδηγούν στη μείωση του εισοδήματος των καταναλωτών σε όρους αγοραστικής δύναμης, η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών καλλυντικών και κατ' επέκταση στην τελική τιμή των προϊόντων δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη ανάπτυξη και ενίσχυση του «τζίρου» των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά καλλυντικών.

H Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF αναφέρει ότι οι ανατιμήσεις των προϊόντων βρέθηκαν στο απόγειό τους τη διετία 2022-2023. Ωστόσο, το 2024 οι πληθωριστικές πιέσεις στα εξεταζόμενα προϊόντα αποκλιμακώθηκαν, αλλά αρκετοί καταναλωτές έχουν στραφεί σε πιο προσιτές και οικονομικότερες επιλογές προϊόντων.

Το 2023 η συνολική αξία ενισχύθηκε κατά 12% περίπου, ενώ για το 2024 εκτιμάται μικρότερος ρυθμός αύξησης της αγοράς (+6% περίπου). Η ζήτηση καλύπτεται κατά κύριο λόγο από εισαγόμενα προϊόντα, οι πωλήσεις των οποίων κινούνται επίσης σε ανοδική τροχιά.

Η Ελένη Δεμερτζή, senior manager της Διεύθυνσης Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF, αναφέρει ότι η αξία της συνολικής εγχώριας παραγωγής καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής) παρουσίασε συνεχή αύξηση μετά το 2020, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής περίπου 11% την περίοδο 2021-2024. Φυσικά, μέρος της ανόδου τροφοδοτείται και από τις ενισχυμένες εξαγωγές. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια παραγωγή καλλυντικών, σε όρους αξίας, καταλαμβάνουν διαχρονικά τα προϊόντα περιποίησης δέρματος (προσώπου και σώματος) και ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών.

© 2014-2025 Onmed.gr - All rights reserved