ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ARRoW: Το ρομποτικό παιχνίδι που μαθαίνει στα παιδιά με αυτισμό την κοινωνικοποίηση

Ελπίδες καλύτερης κοινωνικής ενσωμάτωσης έχουν τα παιδιά με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, χάρη στο ρομποτικό παιχνίδι ARRoW που σε συνδυασμό με ειδική παιδαγωγική μέθοδο, ανέπτυξε επιστημονική ομάδα του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με συντονιστή τον επίκουρο καθηγητή Νικόλαο Φαχαντίδη.

Το ARRoW διακρίθηκε μάλιστα προ ημερών στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό TELLUS Awards - Technology Enhanced Learning, καθώς επιλέχθηκε στη νικήτρια τετράδα με τις πιο καινοτόμες εφαρμογές εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην Ευρώπη.

«Δεν είναι απλώς ένα ρομπότ. Είναι μία καινοτόμος παιδαγωγική μέθοδος, που εφαρμόζεται με τη βοήθεια του ρομποτικού συνεργάτη, από τον γονέα, τον εκπαιδευτικό και τον θεραπευτή του παιδιού, που παρουσιάζει τη διαταραχή του αυτισμού» εξηγεί ο κ. Φαχαντίδης, διευκρινίζοντας ότι η μέθοδος περιλαμβάνει διακριτά βήματα, που ξεκινούν από την πρώτη επαφή και σύνδεση του παιδιού με το παιχνίδι και φτάνουν στον γενικό στόχο της κοινωνικοποίησης.

Πρόκειται για ένα διαδραστικό παιχνίδι, καθώς έχει ενσωματώσει χαρακτηριστικά λόγου, έκφρασης και κίνησης, ενώ είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό. Το παιδί μπορεί να κοιμάται με αυτό ή να το παίρνει μαζί του, ενώ το μέγεθός του είναι τέτοιο, ώστε να ενισχύει τη διάδραση. «Η μορφή του λούτρινου δεν είναι τυχαία, αλλά την επιλέξαμε μετά από έρευνα» συμπληρώνει ο επικεφαλής ερευνητής.

Βασικός στόχος του ARRoW είναι η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά με αυτισμό και, στην κατεύθυνση αυτή, βασικό πλεονέκτημά του είναι, ότι δεν έχει από πριν προγραμματισμένες λειτουργίες, αλλά ο θεραπευτής ή εκπαιδευτικός προγραμματίζει το ρομπότ με βάση τις δραστηριότητες, που θέλει να πραγματοποιήσει μέσα από το παιχνίδι.

«Είναι σημαντικό ότι η λειτουργία του ρομπότ εξατομικεύεται στις ανάγκες του παιδιού και δεν περιορίζει τον εκπαιδευτικό ή θεραπευτή στο πρόγραμμα που διαμορφώνει» τονίζει ο κ. Φαχαντίδης, προσθέτοντας ότι για το φάσμα του αυτισμού οι ηλικίες που υποστηρίζονται από το παιχνίδι είναι μέχρι και το δημοτικό.

Απώτερος στόχος των ερευνητών είναι το ARRoW να επεκταθεί και στην διαχείριση της Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας και του συνδρόμου Down.

«Τα αποτελέσματα που έδωσαν οι πιλοτικές εφαρμογές επιβεβαίωσαν ότι είναι μία πολλά υποσχόμενη μέθοδος, που θα μπορούσε να είναι και εμπορικά αξιοποιήσιμη» καταλήγει ο κ. Φαχαντίδης.

Διαβάστε επίσης:

Τα πρώιμα σημάδια του αυτισμού (γράφημα)

Αυξημένες πιθανότητες αυτισμού στα παιδιά από εξωσωματική γονιμοποίηση

© 2014-2024 Onmed.gr - All rights reserved