ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ

Διαγωνισμός Ασθενοφόρων: Ώρα μηδέν για το ΕΚΑΒ

Την ανάγκη να προχωρήσει με κάθε τρόπο ο διαγωνισμός που αφορά στην κατακύρωση των 186 ασθενοφόρων και κινητών μονάδων του ΕΚΑΒ ένας διαγωνισμός ο οποίος παραπαίει εδώ και πολλά χρόνια αναφέρει ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Νίκος Παπαευσταθίου, με αφορμή την συνεδρίαση του ΔΣ που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες ημέρες και αφορά στην κατακύρωση του περιβόητου διαγωνισμού.

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Ακόμη και οι ίδιες οι εταιρείες –μειοδότες που πρωταγωνιστούν στο διαγωνισμό και που έχουν εμπλακεί σε έναν μαραθώνιο δικαστικών προσφυγών, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι το θέμα θα πρέπει να λήξει τόσο για τους ίδιους τους ασθενείς όσο και για το καλό της Δημόσιας Υγείας.

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα, όπως αναφέρει ο κ. Παπαευσταθίου στο ONMED, ότι ο ίδιος έφυγε από το ΕΚΑΒ το 2010 (είχε θητεύσει από το 2004 έως τον Απρίλιο του 2006 ως αντιπρόεδρος και από Μάιο του 2006 μέχρι τον Μάρτιο του 2010 ως πρόεδρος), επανέρχεται στις αρχές του 2015 και βρίσκεται αντιμέτωπος με τον ίδιο αριθμό ασθενοφόρων και με αυξημένα έξοδα συντήρησης του στόλου. Και είναι εύλογο να έχει συμβεί αυτό, καθώς τα ασθενοφόρα έχουν διανύσει πολύ περισσότερες χιλιάδες χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συντήρησή τους να καθίσταται μια πανάκριβη ιστορία.

Έτσι, είναι αδήριτη ανάγκη να προχωρήσει ο διαγωνισμός, τουλάχιστον να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο, οπότε και λήγει η θητεία του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου. Και γιατί το αναφέρουμε αυτό; Διότι πολύ απλά, όλα έχουν την σημειολογία τους, καθώς από το 2012 μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει στο ΕΚΑΒ 4 πρόεδροι και 6 αντιπρόεδροι. Είναι πασιφανές ότι ο υγειονομικός αυτός Οργανισμός, ο οποίος αποτελεί την αιχμή του δόρατος της δημόσιας υγείας, έχει ταλανισθεί ιδιαίτερα και δεν του αξίζει. Αλλά δεν αξίζει σίγουρα και στους πολίτες να νιώθουν στο πετσί τους την ανασφάλεια παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν τα πληρώματα του ΕΚΑΒ προκειμένου να προλάβουν τα περιστατικά. Άραγε ποιος μπορεί να πει με το χέρι στην καρδιά ποιο περιστατικό έχει προτεραιότητα, ένα βαρύτατο τροχαίο ή ένα ξαφνικό εγκεφαλικό;

Επομένως ο διαγωνισμός αποτελεί ένα κρίσιμο στοίχημα και για την ύπαρξη του ΕΚΑΒ και του δημόσιου χαρακτήρα του που αν δεν ολοκληρωθεί, ελλοχεύει ο κίνδυνος αλλοίωσης της φυσιογνωμίας του μέσα από ιδιωτικές παρεμβάσεις.

Βεβαίως, εκτός από την ανανέωση του στόλου, την ίδια ώρα θα πρέπει να αναληφθούν οι πρωτοβουλίες εκείνες που αφορούν και στην ενίσχυση του ΕΚΑΒ με επιπλέον προσωπικό (διασώστες).

Αναφορικά με τις εταιρείες τώρα οι οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να μετάσχουν στον διαγωνισμό, αυτές είναι η Mercedes, η Citroen και η Fiat.
Πρόθεση τόσο του υπουργείου Υγείας όσο και της διοίκησης του ΕΚΑΒ είναι να ολοκληρωθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός, με τις ευνικότερες συνθήκες τόσο για τον ίδιο τον Οργανισμό όσο και για την Δημόσια Υγεία.

Διαβάστε ακόμη:

Εντολή Κουρουμπλή για μεταφορά του ΕΚΕΠΥ στο ΕΚΑΒ

Το ΕΚΑΒ λίγο πριν την... ανακοπή - Ασθενοφόρα σαράβαλα, επικοινωνία με ασύρματο και διασώστες που με αυτοθυσία παλεύουν για τη Δημόσια Υγεία

Ένας παλιός γνώριμος στο τιμόνι του ΕΚΑΒ

Δείτε πώς κατάντησαν την υγεία και την περίθαλψη των πολιτών το 2014 - Ένας λεπτομερής απολογισμός

Η τρίτη τραγωδία της Σάμου, το ακέφαλο ΕΚΑΒ, η ανικανότητα του συστήματος & οι εκλογές

© 2014-2024 Onmed.gr - All rights reserved