ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ

Το SMS που θα λαμβάνουν οι ασθενείς μετά το εξιτήριο - Ξεκινά η αξιολόγηση των νοσοκομείων

Το νέο ψηφιακό εργαλείο θα αξιολογεί την εμπειρία των ασθενών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσιάζουν την Τέταρτη 9 Ιουλίου, το νέο «Ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας του εσωτερικού ασθενή στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.».

Πρόκειται για την εξειδίκευση της διαδικασίας αξιολόγησης των πολιτών που έχει ξεκινήσει μέσω gov.gr για το υπόλοιπο Δημόσιο, στις υπηρεσίες υγείας. Στόχος του υπουργείου Υγείας είναι η αναβάθμιση της σχέσης του πολίτη με το δημόσιο σύστημα υγείας.

Η εφαρμογή θα ξεκινήσει πιλοτικά τις επόμενες ημέρες. Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, οι ασθενείς, λίγες ημέρες μετά το εξιτήριό τους, θα λαμβάνουν SMS με έναν σύνδεσμο, μέσω του οποίου θα μπορούν να καταθέσουν την αξιολόγησή τους για τη συνολική εμπειρία στο νοσοκομείο.

Το εργαλείο αυτό, συνδυαστικά με το «βραχιολάκι» στα Επείγοντα, θα χρησιμοποιηθεί ώστε να εντοπιστούν τα πιο αδύνατα σημεία κάθε νοσοκομείου και να ληφθούν μέτρα βελτίωσης από τις διοικήσεις. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις έχουν να κάνουν με την υποστελέχωση.

Ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους τόνισε στη διάρκεια συνέντευξής του στο Mega, πως το «βραχιολάκι» αποτελεί τμήμα ενός συνολικού σχεδίου ενίσχυσης των ΤΕΠ. Το «βραχιολάκι» εφαρμόζεται «σταδιακά και πιλοτικά» και «αναμένεται να μπει σε όλα τα νοσοκομεία μέχρι στις αρχές του 2026».

«Έχουμε μια σημαντική μείωση των ωρών και είμαστε κοντά εκεί που θέλουμε να φτάσουμε στους χρόνους αναμονής» υποστήριξε ο Υφυπουργός. Σύμφωνα με τον ίδιο, το σημαντικότερο πλεονέκτημα του συστήματος είναι η δυνατότητα παρακολούθησης της διαδρομής του ασθενούς σε πραγματικό χρόνο.

«Μπορούμε για παράδειγμα να δούμε πόσο χρόνο καθυστέρηση έχουμε στο παθολογικό ιατρείο. Αν στον αξονικό έχουμε μεγάλη καθυστέρηση, παρόλο που έχουμε κανονική ροή, σημαίνει ότι εκεί υπάρχει πρόβλημα. Ο διοικητής του νοσοκομείου θα πρέπει να δει πού οφείλεται το πρόβλημα και να το λύσει».

Τέλος, σημείωσε ότι δεν υπάρχει ενιαίος χρόνος αναμονής στα Επείγοντα, καθώς οι περιπτώσεις διαβαθμίζονται σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες. «Το τροχαίο θα αντιμετωπιστεί στο δευτερόλεπτο. Το περιστατικό που είναι στην κατηγορία που θα μπορούσε να μην έχει πάει και στο νοσοκομείο, αυτό σίγουρα η αναμονή του θα είναι μεγαλύτερη, γιατί μπαίνουν σε προτεραιότητα άλλα περιστατικά».

Οι πολίτες αξιολογούν το νοσοκομείο Μεταξά

Το νοσοκομείο Μεταξά εφαρμόζει ήδη ένα δικό του σύστημα αξιολόγησης από τους πολίτες. Με την τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος αφής(touch-screen feedback stations) σε κεντρικά σημεία του νοσοκομείου και σε επιλεγμένα τμήματα, η συμμετοχή των πολιτών αυξήθηκε κατά 450% το πρώτο πεντάμηνο του 2025, σύμφωνα με τη διοίκηση του νοσοκομείου.

Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, όταν είχαν καταγραφεί 252 αξιολογήσεις, φέτος το νοσοκομείο συγκέντρωσε 1.395 αξιολογήσεις:

  • Αξιολογήσεις Α’ 5μήνου 2024: 252
  • Αξιολογήσεις Α’ 5μήνου 2025:1.395
  • Μέση Βαθμολογία 2024: 4,20 / 5
  • Μέση Βαθμολογία 2025: 4,41 / 5

Ο διοικητής του νοσοκομείου, Σαράντος Ευσταθόπουλος δήλωσε σχετικά: «Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Ο πολίτης εμπιστεύεται το Νοσοκομείο Μεταξά, ένα Ογκολογικό Νοσοκομείο του Ε.Σ.Υ. και βλέπει έμπρακτα τις θετικές αλλαγές. Η φωνή του – πλέον – καταγράφεται συστηματικά, αναλύεται και αποτελεί οδηγό για εμάς. Η εντυπωσιακή αύξηση του ποσοστού συμμετοχής στην αξιολόγηση του Νοσοκομείου Μεταξά, αναδεικνύει την ανάγκη των συμπολιτών μας να εκφράσουν ευρύτερα την άποψή τους για τη λειτουργία του δημοσίου, με τρόπο άμεσο, αδέσμευτο, ιδιωτικό, βιωματικό και ανεπηρέαστο. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με συνέπεια και προσήλωση στον κεντρικό μας στόχο, να κάνουμε το Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά πρότυπο ποιότητας, ασφάλειας και ανθρώπινης φροντίδας».

© 2014-2025 Onmed.gr - All rights reserved