Αυστραλοί επιστήμονες ανέπτυξαν το πρώτο τεχνητό νεφρό

Επιστήμονες από το Ινστιτούτο Μοριακής Βιοεπιστήμης στο ΠανεπιστήμιοΚουίνσλαντ ανέπτυξαν για πρώτη φορά τεχνητό νεφρό από ανθρώπινα βλαστοκύτταρα, όπωςδημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature Cell Biology».
Αυστραλοί επιστήμονες ανέπτυξαν το πρώτο τεχνητό νεφρό

Μετά από πολλά χρόνια έρευνας και μελέτης δημιούργησαν αρχικά έναμικροσκοπικό νεφρό, που είχε μέγεθος μερικών χιλιοστών, αλλά ήταν πλήρωςλειτουργικό.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, επειδή τα νεφρά θα αναπτύσσονται απευθείας απότα βλαστοκύτταρα των ασθενών, οι πιθανότητες να τα απορρίψει ο οργανισμόςπεριορίζονται στο ελάχιστο.

Οι ερευνητές αρχικά μελέτησαν ποια γονίδια ενεργοποιούνται καιαπενεργοποιούνται κατά την ανάπτυξη των νεφρών, ενώ στη συνέχεια μετέτρεψανδερματικά κύτταρα σε εμβρυικά, τα οποία σχημάτισαν από μόνα τους σύνθετεςανθρώπινες δομές.

«Οι ερευνητές πέρασαν πολλά χρόνια παρατηρώντας τι συμβαίνει κατά τηνενεργοποίηση και την απενεργοποίηση των γονιδίων. Έτσι, διαπίστωσαν ότιμπορούσαν να ωθήσουν τα βλαστοκύτταρα σε μια διαδρομή, κατά την οποία τακύτταρα περνούν από διάφορα στάδια, μέχρι που μετατρέπονται σε νεφρικά κύτταρακαι στο τέλος σχηματίζουν ένα μικρό τμήμα του νεφρού», εξήγησε ο επικεφαλής τηςεπιστημονικής ομάδας, καθηγητής Brandon Wainwright.