Οι επιστήμονες εμφύτευσαν μικροσκοπικό κινητήρα στα ανθρώπινα κύτταρα

Για πρώτη φορά στα χρονικά, οι επιστήμονες κατάφεραν να τοποθετήσουν νανο-κινητήρες μέσα σε ζωντανά ανθρώπινα κύτταρα.

Οι επιστήμονες εμφύτευσαν μικροσκοπικό κινητήρα στα ανθρώπινα κύτταρα

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την κατασκευή μοριακών συσκευών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, για παράδειγμα, στην χορήγηση φαρμάκων σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος.

Η προσέγγιση αυτή μπορεί να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων, περιορίζοντας παράλληλα τις παρενέργειες.

Τα σωματίδια αυτά έχουν σχήμα ρουκέτας και κινούνται με τη βοήθεια υπερηχητικών παλμών.Καθώς οι μικροσκοπικοί κινητήρες μετακινούνται μέσα στα κύτταρα, προκαλούν εσωτερικές μηχανικές αντιδράσεις που δεν είχαν παρατηρηθεί ποτέ ξανά στον παρελθόν, δηλώνουν οι ερευνητές. Το νέο ερευνητικό έργο αποδεικνύει ότι ίσως είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν συνθετικά στοιχεία στη μελέτη της βιολογίας των κυττάρων.

Μέχρι τώρα, οι νανο-κινητήρες είχαν μελετηθεί μόνο σε συνθήκες εργαστηρίου και όχι σε ζωντανά ανθρώπινα κύτταρα.

Η σχετική μελέτη από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια δημοσιεύεται στην επιστημονική Επισκόπηση Angewandte Chemie International Edition.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτή η καινοτομία μπορεί να συμβάλει στη θεραπεία του καρκίνου και άλλων σοβαρών ασθενειών, καθώς θα μπορούν να μεταβάλλουν τη λειτουργία των κυττάρων μηχανικά από το εσωτερικό τους.