ΥΓΕΙΑ

Επιστήμονες δημιούργησαν βλαστοκύτταρα που σκοτώνουν τον καρκίνο

Επιστήμονες από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, από το Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και από το Ινστιτούτο Βλαστοκυττάρων του Χάρβαρντ, ανακάλυψαν πώς είναι δυνατό να μετατρέπουν βλαστικά κύτταρα με τέτοιον τρόπο, ώστε αυτά να επιτίθενται και να εξοντώνουν τα καρκινικά κύτταρα στον καρκίνο του εγκεφάλου, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Stem Cells.

Επιστήμονες δημιούργησαν βλαστοκύτταρα που σκοτώνουν τον καρκίνο

Σε πειράματα σε ποντίκια, τα βλαστικά κύτταρα τροποποιήθηκαν γενετικά, ώστε να παράγουν και να εκκρίνουν τοξίνες που σκοτώνουν καρκινικούς όγκους στον εγκέφαλο, χωρίς να σκοτώνουν τα φυσιολογικά κύτταρα ή τους εαυτούς τους.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το επόμενο στάδιο είναι να δοκιμαστεί αυτή η πρωτοποριακή διαδικασία σε ανθρώπους.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν γενετική μηχανική για να δημιουργήσουν αυτά τα βλαστικά κύτταρα που εκκρίνουν τοξίνες οι οποίες σκοτώνουν τον καρκίνο του εγκεφάλου. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, ήταν ότι αυτά τα τροποποιημένα βλαστοκύτταρα μπόρεσαν να αντισταθούν στην επίδραση του δηλητηρίου που παρήγαγαν και να μην βλάψουν τα υγιή κύτταρα του οργανισμού.

Σε εργαστηριακές δοκιμές σε πειραματόζωα, τα βλαστικά κύτταρα περιβάλλονται σε γέλη (τζελ) και τοποθετούνται στη θέση του καρκινικού όγκου, αφού αυτός είχε απομακρυνθεί.

Τα καρκινικά κύτταρα στη συνέχεια, πέθαναν, επειδή δεν είχαν καμία άμυνα εναντίον των τοξινών που παρήγαγαν τα βλαστοκύτταρα.