ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2022: Πώς μπορώ να μειώσω το δικό μου αποτύπωμα άνθρακα;

Όταν οδηγείτε, αγοράζετε ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια, ή μαγειρεύτε μπιφτέκια συμβάλλετε στην εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Το να μειώσετε το δικό σας αποτύπωμα άνθρακα δεν είναι ακατόρθωτο αν έχετε τη διάθεση να κάνετε μικρές καθημερινές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας.

Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2022: Πώς μπορώ να μειώσω το δικό μου αποτύπωμα άνθρακα;

Η Παγκόσμια Ημέρα Υγείας γιορτάζεται στις 7 Απριλίου, ημερομηνία που είναι επίσης η επέτειος της ίδρυσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας το 1948. Ο ΠΟΥ εκτιμά ότι περισσότεροι από 13 εκατομμύρια θάνατοι σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο οφείλονται σε αναπόφευκτες περιβαλλοντικές αιτίες που περιλαμβάνουν την κλιματική κρίση που αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την υγεία που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Δεδομένου ότι η κλιματική κρίση αποτελεί και μια κρίση υγείας, ειδικοί που ασχολούνται με την επίτευξη της καλής φυσικής κατάστασης μοιράζονται μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής και στην καθημερινότητά μας με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.

Η ευημερία του πλανήτη και των ανθρώπων

Για την φετινή Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, ο ΠΟΥ επικεντρώνεται σε επείγουσες δράσεις που απαιτούνται για τη διατήρηση της υγείας των ανθρώπων και του πλανήτη και την προώθηση ενός κινήματος για τη δημιουργία κοινωνιών που στοχεύουν στην ευημερία, καθώς ο πλανήτης είναι μολυσμένος ενώ εν μέσω της COVID-19, αυξάνονται ασθένειες όπως ο καρκίνος, το άσθμα και οι καρδιακές παθήσεις.

Μιλώντας στο HT Lifestyle για το πώς οι άνθρωποι μπορούν με μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά τους να συμβάλλουν στην μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα η Δρ. Supriya Awasthi, Καθηγήτρια στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Noida, δήλωσε: «Η κατανάλωση τροφίμων, οι μεταφορές και η οικιακή χρήση ενέργειας αποτελούν περίπου το 85% του αποτυπώματος άνθρακα των νοικοκυριών».

Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Τροποποιώντας λίγο τον καθημερινό τρόπο ζωής μας, μπορούμε να συνδράμουμε στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Σύμφωνα με μία μελέτη, υιοθετώντας μικρές πρακτικές σε τακτικές δραστηριότητες διαβίωσης, οι ανεπτυγμένες χώρες μείωσαν το αποτύπωμα άνθρακα κατά 25%. Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν επηρέασε την καθημερινότητα και την ευημερία ούτε στο 1%. Παραδείγματος χάριν η δενδροφύτευση μπορεί να μάς βοηθήσει να ζήσουμε μια υγιή ζωή τόσο εμείς όσο και οι επόμενες γενιές».

Co2 Emissions - Footprint Of Carbon Dioxide Air Pollution Of Industry. Environmental Footprint With

Οι αλλαγές που απαιτούνται για να μειωθεί το αποτύπωμα του άνθρακα

Πώς ζείτε στο σπίτι σας: Η κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας εντός του σπιτιού μπορεί να μειωθεί αποτελεσματικά όταν η πίεση στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας είναι υψηλή. Οι άνθρωποι θα μπορούσαν επί παραδείγματι να σταματήσουν την αλόγιστη χρήση των ηλεκτρικών συσκευών όπως το air condition. Το παράδειγμα αυτό θέλει να εξηγήσει πως η υιοθέτηση μικρών αλλαγών μπορεί να μειώσει την ημερήσια κατανάλωση ρεύματος άρα και το αποτύπωμα του άνθρακα στον πλανήτη.

Περπάτημα αντί της επιλογής του ηλεκτρικού διαδρόμου: Η επιλογή του περπατήματος για 30’ -45’ στη φύση αντί της χρήσης οργάνων γυμναστικής θα μπορούσε να είναι ένας μικρός αλλά έξυπνος τρόπος μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα που θα βοηθήσει και στη μείωση του στρες που διακατέχει τον σύγχρονο άνθρωπο.

1643647188697-284246576-perpatima.jpg

Πρασινίστε το σπίτι σας: Φυτέψτε δέντρα και φυτά αν έχετε κήπο. Επίσης στην Ελλάδα τα περισσότερα σπίτια έχουν μεγάλες βεράντες και παράθυρα οπότε μπορείτε να τοποθετήσετε γλάστρες με φυτά όπως ο κισσός, η δράκενα, ο φοίνικας αρέκα κλπ που καθαρίζουν την ατμόσφαιρα και φέρνουν τη φύση μέσα στην κατοικία.

Farmer hand holding a fresh young plant. Symbol of new life and environmental conservation

Βιώσιμη διαβίωση: Μεταβείτε σε έναν βιολογικό τρόπο ζωής. Επί παραδείγματι αντί να χρησιμοποιείτε πλαστικές σακούλες, χρησιμοποιήστε υφασμάτινες. Επίσης, ανακυκλώστε δίνοντας σε αντικείμενα την ευκαιρία να έχουν μια δεύτερη νέα «ζωή». Η χρήση δηλαδή των αποβλήτων με έναν έξυπνο τρόπο μπορεί να είναι η καλύτερη βιώσιμη διαδικασία διαβίωσης, μηδενίζοντάς τα.

podilato.jpg

Μετακίνηση: Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε όσο συχνότερα μπορείτε τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί του αυτοκινήτου. Επίσης αν είστε σε καλή φυσική κατάσταση θα μπορούσατε για μικρές αποστάσεις να χρησιμοποιείτε ποδήλατο. Τέλος, χρησιμοποιήστε σκάλες όσο πιο συχνά μπορείτε αντί του ανελκυστήρα.

Ο Vijay Thakkar, Fitness Entrepreneur and Functional Medicine Coach αναφέρει: «Μερικές από τις αλλαγές που μπορείτε να κάνετε στη ζωή σας για να προστατεύσετε τον πλανήτη και να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα είναι να περπατάτε με τα πόδια αντί να κάνετε χρήση του αυτοκινήτου. Επίσης, προτιμήστε τα ΜΜΜ. Ακολουθήστε μια vegan/χορτοφαγική διατροφή τρώγοντας περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Τέλος, αποφύγετε τη χρήση πλαστικού και χρησιμοποιήστε επαναχρησιμοποιήσιμες σακούλες αγορών».

Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Αυτές οι αλλαγές στον τρόπο ζωής όχι μόνο βοηθούν στην βελτίωση του περιβάλλοντος, αλλά συμβάλουν στο να υιοθετήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Συνεχίστε να κινείστε όσο περισσότερο μπορείτε, επιλέξτε φρέσκα τρόφιμα επενδύοντας σε θρεπτικά συστατικά που θα βοηθήσουν το σώμα να είναι υγιές και με έναν καλύτερο κύκλο ύπνου! Επ’ αφορμή της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας, ας φροντίσουμε τον πλανήτη μας και την προσωπική μας υγεία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ