ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Θηλασμός: Η συμβολή του στις σχολικές επιδόσεις

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που θηλάζουν για μεγαλύτερο διάστημα, αποδίδουν καλύτερα στο σχολείο αργότερα στη ζωή τους.

Θηλασμός: Η συμβολή του στις σχολικές επιδόσεις

Οι μελέτες αυτές δεν λάμβαναν υπόψη ωστόσο υπόψη άλλους παράγοντες που μπορούσαν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα, όπως το γεγονός ότι οι μητέρες υψηλότερου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου ή όσες έχουν υψηλότερα σκορ στα τεστ ευφυΐας είναι πιο πιθανό να θηλάσουν τα παιδιά τους για μεγαλύτερο διάστημα αλλά και να έχουν παιδιά με καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις.

Νέα μελέτη κατέληξε στη διαπίστωση ότι τα παιδιά που θήλασαν επί τουλάχιστον 12 μήνες, εμφάνισαν καλύτερες σχολικές επιδόσεις στην εφηβεία τους.

Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης ανέλυσαν δεδομένα για ένα μεγάλο αριθμό παιδιών στη Βρετανία, τα οποία συμμετείχαν στη Millennium Cohort Study.

Στη μελέτη συμμετείχαν 18.818 παιδιά στη Βρετανία που είχαν γεννηθεί μεταξύ του 2000 και του 2002 και τα οποία παρακολουθήθηκαν στις ηλικίες 3,5,7,11,14,17 και 22 ετών.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία συνδέθηκαν με την Εθνική Βάση Δεδομένων για τους Μαθητές, στην οποία συγκεντρώνονται μακροπρόθεσμα ακαδημαϊκά δεδομένα για μαθητές των βρετανικών δημοσίων σχολείων.

Οι ερευνητές μελέτησαν μια αντιπροσωπευτική ομάδα 4.940 συμμετεχόντων ηλικίας ως 16 ετών από την Αγγλία και ανέλυσαν τα αποτελέσματα των εξετάσεων από τις οποίες πέρασαν αυτά τα παιδιά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση – και συγκεκριμένα στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά.

Περίπου το ένα τρίτο (32,8%) των συμμετεχόντων δεν είχε θηλάσει ποτέ, ενώ οι υπόλοιποι είχαν θηλάσει για διαφορετικά χρονικά διαστήματα – μόνο το 9,5% θήλασε επί τουλάχιστον 12 μήνες. Από την ανάλυση προέκυψε ότι όσο περισσότερο είχε θηλάσει ένα παιδί τόσο καλύτερη επίδοση στις σχολικές εξετάσεις είχε.

Συγκεκριμένα μόνο περίπου το ένα πέμπτο (19,2%) των παιδιών που είχαν θηλάσει επί τουλάχιστον 12 μήνες απέτυχαν στις εξετάσεις της Γλώσσας σε σύγκριση με ποσοστό 41,7% των παιδιών που δεν είχαν θηλάσει ποτέ. Την ίδια στιγμή το 28,5% των συμμετεχόντων που είχαν θηλάσει επί τουλάχιστον 12 μήνες έλαβαν υψηλή βαθμολογία (Α και Α*) σε σύγκριση με μόλις 9,6% των παιδιών που δεν είχαν θηλάσει.

Σε ό,τι αφορούσε τις εξετάσεις των Mαθηματικών, το 23,7% των παιδιών που είχαν θηλάσει επί τουλάχιστον 12 μήνες απέτυχαν σε σύγκριση με 41,9% των παιδιών που δεν είχαν θηλάσει ποτέ. Παράλληλα το 31,4% των παιδιών που είχαν θηλάσει επί τουλάχιστον 12 μήνες έλαβαν υψηλή βαθμολογία (Α και Α*) σε σύγκριση με 11% των παιδιών που δεν είχαν θηλάσει.

Λαμβάνοντας υπόψη άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα, οι ερευνητές κατέληξαν στο γενικό συμπέρασμα ότι σε σύγκριση με τα παιδιά που δεν είχαν θηλάσει ποτέ, όσα είχαν θηλάσει επί τουλάχιστον 12 μήνες είχαν 39% περισσότερες πιθανότητες να πάρουν καλό βαθμό και στις δύο εξετάσεις (Γλώσσας και Μαθηματικών) καθώς και 25% λιγότερες πιθανότητες να αποτύχουν στις εξετάσεις της Γλώσσας.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό Archives of Disease in Childhood.