ΦΑΡΜΑΚO

11ο Συνέδριο ΕΕΦΑΜ: Τα στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας μπροστά στη μεγάλη επανεκκίνηση

Η φαρμακοβιομηχανία και τα στελέχη της ήρθε η ώρα να κάνουν ένα reset, μία επανεκκίνηση για το καλό τους.

11ο Συνέδριο ΕΕΦΑΜ: Τα στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας μπροστά στη μεγάλη επανεκκίνηση

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Και αυτό, διότι ο κλάδος χρειάζεται ένα καινούριο προφίλ εμπιστοσύνης καθώς άνθρωποι και επιχειρήσεις, θα πρέπει να επιβιώσουν στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ένα περιβάλλον και μία οδυνηρή πραγματικότητα που μας ξεπερνά.

Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Management (ΕΕΦΑΜ) Μάκης Παπαταξιάρχης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου με αφορμή το 11ο Συνέδριο της ΕΕΦΑΜ από 7 έως και 9 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τον συμβολικό τίτλο: «Pharma 2020: Εμπιστοσύνη – Συνεργασία – Αξία»

Τα στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας, θα πρέπει να μάθουν να προβλέπουν καλύτερα τις διεθνείς τάσεις, να απαντήσουν στα νέα δεδομένα, να αποκτήσουν δεξιότητες να συνθέτουν και να είναι θετικοί στην προσέγγισή τους. Θα πρέπει πλέον στην εποχή μας να προτείνουμε και όχι να ακουγόμαστε, να περιγράφουμε και να είμαστε τεκμηριωμένοι, επεσήμανε.

Στη συνέχεια, ο κ. Παπαταξιάρχης υπογράμμισε ότι πλέον η φαρμακοβιομηχανία στις ημέρες μας είναι υποτριπλάσια, ενώ πριν μερικά χρόνια και προ κρίσης, ήταν υπερτριπλάσια, με αποτέλεσμα να χωράει λιγότερα στελέχη. Κάνουμε αγώνα ωστόσο, να χωράει τα ίδια στελέχη και όχι λιγότερα. Επεσήμανε ακόμη, ότι ως κλάδος δεν έχουμε περιγράψει ευκρινώς την αξία αυτού που προσφέρουμε αλλά έχουμε επικεντρωθεί μόνο στο κοστολογικό ζήτημα.

Αναφερόμενος ακόμη στην καινοτομία, υπογράμμισε, ότι τα συστήματα υγείας δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά την καινοτομία. Έτσι, με δεδομένη την παραδοχή αυτή, σημείωσε πως:

- τα καινοτόμα φάρμακα με αποδεδειγμένο θεραπευτικό όφελος θα πρέπει να αποζημιώνονται πλήρως και για όλους τους ασθενείς,

- οι θεραπείες που δεν έχουν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να αποζημιώνονται με έκπτωση και στη λογική της συνυπευθυνότητας των εταιριών, ενώ

- οι θεραπείες που δεν έχουν συγκριτικά επιστημονικό και οικονομικό όφελος, δεν θα πρέπει να αποζημιώνονται.

Από την πλευρά του, ο έτερος πρόεδρος του Συνεδρίου κ. Κωνσταντίνος Παναγούλιας, επεσήμανε ότι το εν λόγω Συνέδριο αποτελεί το πλέον επιστημονικό συνέδριο του κλάδου και αυτό που οφείλουμε όλοι να αντιληφθούμε, είναι η συνεργασία μεταξύ μας. Το φάρμακο εκτός από κοινωνικό αγαθό είναι και μοχλός ανάπτυξης, τόνισε, σημειώνοντας πως είναι αδήριτη ανάγκη να υπάρξουν συνέργειες μεταξύ ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών. Και αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό επίσης, είναι ότι μεταξύ των δύο πλευρών (δηλαδή μεταξύ των ελληνικών και πολυεθνικών φαρμακοβιομηχανιών) δεν υπάρχει αντιπαλότητα αλλά αμοιβαίο όφελος.

Μάλιστα αναφέρθηκε στις νέες δυνατότητες που ανοίγονται για τον κλάδο από τις ψηφιακές εφαρμογές. Μία τέτοια δυνατότητα είναι και η πρόσφατη συμμαχία που ανακοινώθηκε μεταξύ JP Morgan, Amazon και Berkshire οι οποίες εισέρχονται στην αγορά της υγείας.

Ο κ. Παναγούλιας, ανέφερε ακόμη, ότι η φαρμακοβιομηχανία ήταν συντηρητική ως κλάδος για πολλά χρόνια και δεν αφομοίωνε τις αλλαγές εγκαίρως. Τώρα όμως, ήρθε η ώρα να αλλάξουν τα στελέχη, καθώς όλα αλλάζουν, τα δεδομένα, οι κανονιστικές ρυθμίσεις να αλλάξει ακόμη και ο τρόπος επικοινωνίας που έχουμε με τους πελάτες, σημείωσε με νόημα.
Και οι δύο οι ομιλητές πάντως, χρησιμοποίησαν το τρίπτυχο: εμπιστοσύνη, αξία, συνεργασία για να περιγράψουν τη δυναμική του συνεδρίου αλλά και τη νέα εποχή που σφραγίζει την πορεία της φαρμακοβιομηχανίας.

Η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ε.Φα.Μ., Σοφία Νάσιου, η οποία παρουσίασε τους στόχους και τις δράσεις της Εταιρείας, εστιάζοντας στις εκπαιδευτικές δράσεις και στη συμβολή της Ε.Ε.Φα.Μ. στην επαγγελματική ενδυνάμωση των στελεχών του κλάδου. Συγκεκριμένα, η κυρία Νάσιου ανέφερε ότι «Το επιστέγασμα αυτών των εκπαιδευτικών δράσεων, το Συνέδριο Φαρμακευτικού Management, έχει περισσότερα από 20 χρόνια τώρα ταυτιστεί με την παροχή υψηλού επιπέδου επιστημονικής γνώσης και δικαιολογημένα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους εκπαιδευτικούς θεσμούς στο χώρο. Σκοπός και φιλοδοξία μας είναι το φετινό Συνέδριο να συνεχίσει την παράδοση της επιτυχίας των προηγούμενων διοργανώσεων, τόσο ως προς την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης, όσο και ως προς το επίπεδο των εισηγητών και την ενεργό συμμετοχή των παρευρισκομένων. Μια παράδοση που γνωρίζουμε καλά ότι έχει δημιουργήσει σε όλους σας υψηλές προσδοκίες και απαιτήσεις από το 11ο Συνέδριο και στις οποίες πιστεύουμε ότι θα ανταποκριθεί απόλυτα, με αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο ιστορικά».

Στη συνέχεια η Γενική Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ε.Φα.Μ., Βάσω Μπακατσέλου αναφέρθηκε στην ομιλία του διακεκριμένου ομιλητή σχετικά με το πως τα στελέχη μπορούν να είναι επιτυχημένα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο, σύνθετο και αβέβαιο περιβάλλον.

Τέλος, η συνέντευξη Τύπου ολοκληρώθηκε με την αναφορά στο θεσμό των Αριστείων. Κατά την παρουσίαση του θεσμού η κυρία Μπακατσέλου ανέφερε ότι «στο επίκεντρο του Συνεδρίου βρίσκεται για ακόμη μία φορά η απονομή των «Αριστείων Ε.Ε.Φα.Μ., του θεσμού που επιβραβεύει τις βέλτιστες και πιο καινοτόμες πρακτικές επικοινωνίας που υλοποιήθηκαν στην αγορά του φαρμάκου και των προϊόντων υγείας κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών. Στη φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 18 υποψηφιότητες, οι οποίες σύμφωνα με την κριτική επιτροπή ήταν όλες εξαιρετικού επιπέδου τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς την παρουσίαση, που καταδεικνύει για μια ακόμα φορά την υψηλή ποιότητα και το πάθος με το οποίο εργάστηκαν οι συνάδελφοι για να τις υλοποιήσουν».

Η τελετή απονομής των Αριστείων θα πραγματοποιηθεί στις 9 Φεβρουαρίου, με το πέρας των εργασιών του επιστημονικού προγράμματος. Οι υποψηφιότητες που προκρίθηκαν στην τελική φάση είναι:

Καμπάνια Προϊόντων ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. / Αυτo-φροντίδας

  • Dulcosoft (Sanofi)
  • Superfoods (Superfoods)
    Καμπάνια Ψηφιακής Επικοινωνίας
  • Humira (AbbVie)
  • Endymion (Aenorasis)
    Πρόγραμμα Υποστήριξης Ασθενών & Ευαισθητοποίησης Κοινού
  • «O Παντεσπάνιους και εγώ» (Sanofi)
  • «Πιάσε το Μολύβι» (AbbVie)
    Καμπάνια Διαχείρισης Κύκλου Ζωής Προϊόντος
  • Cosentyx (Novartis)
  • Darzalex (Janssen)

Διαβάστε ακόμη:

PhRMA Innovation Forum: Η καινοτομία αντιμετωπίζεται ως δαπάνη - Όχι σε ένα ακόμη αδιέξοδο



Αγωνία ΣΦΕΕ για το 2018: Το τέλος της Επιτροπείας θα φέρει άραγε τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις;

Παπαταξιάρχης στο 13ο Συνέδριο της ΕΣΔΥ: Η Πολιτεία οφείλει να προστατεύσει την καινοτομία

Ξανθός: Σημαντικές οι μεταρρυθμίσεις για την υγεία - Θετικό πρόσημο στη φαρμακευτική πολιτική