ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

5 αρχές για καλύτερη υγεία και ευεξία στον χώρο εργασίας

Μιχάλης Θερμόπουλος

Η επαγγελματική εργασία είναι γεμάτη με άγχος, εντάσεις και συχνές απογοητεύσεις.

5 αρχές για καλύτερη υγεία και ευεξία στον χώρο εργασίας
Bigstock

Αλλά τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν τρόποι να δώσετε προτεραιότητα στην ψυχική και σωματική σας ευεξία κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας.

Ακόμη και μικρές αλλαγές έχουν σημασία και μπορούν να οδηγήσουν σε μεγάλες βελτιώσεις στην γενικότερη υγεία σας.

Πώς θα είστε πιο υγιείς και χαρούμενοι στην δουλειά

1. Μείνετε ενυδατωμένοι: Όταν η εργασία γίνεται... χαοτική και ταραχώδης, είναι λογικό να φεύγουν από τον νου μας βασικές υγιεινές συνήθειες, όπως το να πίνουμε αρκετό νερό. Είναι χρήσιμο να έχετε ένα διάφανο μπουκάλι νερού στο γραφείο για να “πέφτει το μάτι σας” εκεί και να παρακολουθείτε πόσο νερό έχετε πιει.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό;

Το να πίνετε αρκετό νερό έχει πολλά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της λειτουργίας του εγκεφάλου.

2. Βρείτε χρόνο για μεσημεριανό γεύμα: Προγραμματίστε ώρα για μεσημεριανό γεύμα κάθε μέρα. Ναι, δεν είναι απλό, αλλά πρέπει να το κάνετε. Εάν είναι δυνατόν, πάρτε το γεύμα σας μακριά από τον χώρο εργασίας σας, ώστε να μπορείτε να εστιάσετε σε αυτό και να απολαύσετε το διάλειμμα από την ένταση στη δουλειά.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό;

Η καλή διατροφή βελτιώνει τη σωματική υγεία και μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του στρες και του άγχους. Ένα μεσημεριανό διάλειμμα σας βοηθά επίσης να αποφύγετε να πεινάσετε υπερβολικά και στη συνέχεια να τρώτε υπερβολικά όταν γυρίσετε στο σπίτι, ή να τσιμπολογάτε αλόγιστα όλη την ημέρα.

3. Κάντε κάθε λεπτό να μετρήσει: Επιτρέψτε στον εαυτό σας μικρά διαλείμματα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ακόμη και 5-10 λεπτά μεταξύ των υποχρεώσεών σας θα σας δώσουν χρόνο να αποσυμπιεστείτε, να πάτε ενδεχομένως στην τουαλέτα (ναι, το εργασιακό άγχος μας κάνει να αναβάλλουμε ακόμα και τις πιο βασικές σωματικές ανάγκες και αυτό οδηγεί τελικά σε χρόνια δυσκοιλιότητα), να τεντώσετε τα πόδια σας ή να πάρετε λίγο καθαρό αέρα.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό;

Τα μικρά διαλείμματα σας βοηθούν να διαχειριστείτε το άγχος και να επαναφορτίσετε το σώμα και το μυαλό σας.

4. Περιορίστε τους περισπασμούς: Βάλτε το τηλέφωνό σας σε αθόρυβη λειτουργία, όταν δεν θέλετε να σας ενοχλούν. Εναλλακτικά, βρείτε άλλους τρόπους για να δημιουργήσετε λιγότερες διακοπές από συναδέλφους ή μέλη της οικογένειας. Είναι σημαντικό να μπορείτε να συγκεντρωθείτε καλά στο αντικείμενο της εργασίας σας.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό;

Ο περιορισμός των περισπασμών σας κάνει πιο παραγωγικούς στη δουλειά και έτσι είστε πιο ήρεμοι και “παρόντες” στο σπίτι με την οικογένειά σας.

5. Πείτε ένα μπράβο στον εαυτό σας: Χαρείτε τις “μικρές νίκες” μέσα σε κάθε ημέρα. Μη διστάσετε ακόμα και να τις σημειώνετε σε ένα δικό σας, προσωπικό ημερολόγιο. Οι καθημερινές μικρές επιτυχίες είναι πολύτιμες. Ενθαρρύνετε τους συναδέλφους να κάνουν το ίδιο και μη διστάσετε να τις μοιραστείτε μεταξύ σας το επόμενο πρωί που θα ξεκινήσετε τη μέρα στο γραφείο.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό;

Η θετική σκέψη αυξάνει την αισιοδοξία σας και αυτό βελτιώνει την ψυχική σας υγεία.

Η μεγαλύτερη υγεία και ευεξία στην εργασία:

  • Αυξάνει τη συγκέντρωση και την παραγωγικότητα
  • Μειώνει το άγχος
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Μειώνει τους κινδύνους τραυματισμών και ασθενειών
  • Ενισχύει την ποιότητα ζωής

Πηγή: heart.org