ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Καρκίνος παχέος εντέρου: Σε πόσο διάστημα θα μειώσετε τον κίνδυνο με γυμναστική

Καρκίνος παχέος εντέρου: Σε πόσο διάστημα θα μειώσετε τον κίνδυνο με γυμναστική

Η τακτική σωματική άσκηση δρα προληπτικά ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου χάρη στις μεταβολές που επιφέρει στη μικροχλωρίδα του εντέρου, διαπίστωσαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι στις ΗΠΑ.

Μάλιστα, η επίδραση της γυμναστικής είναι άμεση, καθώς οι ευεργετικές αλλαγές παρατηρούνται σε διάστημα λίγων εβδομάδων.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση Medicine & Science in Sports & Exercise, τα άτομα που δεν είναι σωματικά δραστήρια και ξεκινούν γυμναστική καταφέρνουν μέσα σε διάστημα έξι εβδομάδων να βελτιώσουν τη σύνθεση της μικροχλωρίδας του εντέρου τους κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος καρκίνου στο παχύ έντερο. Για να παρατηρηθούν αυτές οι μεταβολές, οι συμμετέχοντες γυμνάζονταν για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα τρεις φορές την εβδομάδα, χωρίς όμως να κάνουν καμία αλλαγή στη διατροφή τους.

bigstock Woman stretching at park while 202277548

Όπως εξηγούν οι ερευνητές, η γυμναστική βοηθά να αυξηθούν στο έντερο τα καλά βακτήρια που παράγουν βουτυρικό οξύ, το οποίο έχει αντιφλεγμονώδη δράση και έχει αποδειχτεί ότι προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ παράλληλα διευκολύνει την απώλεια βάρους και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Αντίστοιχα οφέλη έχουν παρατηρηθεί παλαιότερα σε πειράματα σε ποντίκια, στα οποία το βουτυρικό οξύ φάνηκε να τα προστατεύει από την ελκώδη κολίτιδα.

«Πρόκειται για τις πρώτες μελέτες που αποδεικνύουν ότι η γυμναστική επηρεάζει το γαστρεντερικό σύστημα ανεξάρτητα από τη διατροφή ή άλλους παράγοντες» αναφέρει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζέφρι Γουντς, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι.

Για άγνωστους προς το παρόν λόγους, τα οφέλη που παρατηρήθηκαν ήταν μεγαλύτερα στους συμμετέχοντες με χαμηλό δείκτη μάζας σώματος παρά στους παχύσαρκους.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως όταν οι συμμετέχοντες εγκατέλειψαν τη γυμναστική και επέστεψαν στον πρότερο καθιστικό βίο τους οι θετικές επιδράσεις εξαφανίστηκαν, πράγμα που σημαίνει ότι για να επωφεληθούμε πρέπει η γυμναστική να αποτελεί καθημερινή συνήθεια και τρόπο ζωής.

Διαβάστε επίσης:

Καρκίνος παχέος εντέρου: Σε ποια ηλικία πρέπει να ξεκινά ο προληπτικός έλεγχος

Καρκίνος παχέος εντέρου & ορθού: Γιατί αυξάνονται τα ποσοστά;

Καρκίνος παχέος εντέρου: Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε για να μειώσετε τον κίνδυνο