ΠΕΔΥ – ΕΟΠΥΥ

Δυσαρεστημένοι 6 στους 10 πολίτες από τις υπηρεσίες του ΠΕΔΥ

Σε χαμηλά επίπεδα κυμαίνεται ακόμα η επισκεψιμότητα στα ιατρεία του ΠΕΔΥ, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε forum για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.

Δυσαρεστημένοι 6 στους 10 πολίτες από τις υπηρεσίες του ΠΕΔΥ

Την ίδια στιγμή, έχουν αυξηθεί οι επισκέψεις των ασφαλισμένων στα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια.

Συγκεκριμένα, στα ιατρεία του ΠΕΔΥ η επισκεψιμότητα φτάνει μόλις το 7%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια φτάνει το 66%.

Βάσει του δείκτη ικανοποίησης από την παροχή ιατρικών υπηρεσιών στοιχείων, το 67% των πολιτών χαρακτήρισε πολύ κακή έως μέτρια την ποιότητα των υπηρεσιών στα Ιατρεία ΠΕΔΥ, ενώ το 76,9% εκτιμάει καλές έως πολύ καλές τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια.

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από έρευνα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Forum, που διοργάνωσε ο Συνεταιρισμός Medisyn και η ΕΣΔΥ.

Παράλληλα, η μεταβολή της δαπάνης των νοικοκυριών στην υγεία, για την τριετία 2009-2012, στο σύνολο της ιατρικής περίθαλψης έφθασε στο 55,59%.

Ο καθηγητής του τομέα Οικονομικών της Υγείας της ΕΣΔΥ Γιάννης Κυριόπουλος κατέθεσε προτάσεις και στοιχεία αναφορικά με τον ρόλο της ΠΦΥ ως «πύλης εισόδου», ενώ ο συνεργάτης της ΕΣΔΥ, κ. Αθ. Αδαμόπουλος παρουσίασε μελέτη της Σχολής αναφορικά με την βιωσιμότητα των Εργαστηριακών μονάδων, που δείχνει πως για πιο αποτελεσματικά επιχειρηματικά μοντέλα απαιτούνται συνεργασίες, συνενώσεις, συνέργειες, βελτιστοποιημένες και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και τέλος ανάπτυξη νέων υπηρεσιών πρωτοβάθμιας όπως προγραμμάτων προσυμπτωματικού ελέγχου.