Φυματίωση: Βρήκαν τον γενετικό κώδικα ανίχνευσης διαφορετικών τύπων της ασθένειας

Μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Nature Communications περιγράφει πώς μια ομάδα επιστημόνων από το London School of Hygiene and Tropical Medicine στην Αγγλία κατάφερε να αναπτύξει ένα γενετικό κώδικα ανίχνευσης και αναγνώρισης (genetic barcode) για να βοηθήσει τους γιατρούς και τους ερευνητές να προσδιορίζουν με ευκολία διαφορετικούς τύπους της φυματίωσης.

Για να εντοπίσουν την προέλευση ενός τύπου του ιού και για να αποτυπώσουν το πώς η φυματίωση "κινείται" από το ένας μέρος του πλανήτη στο επόμενο (γειτονικό ή όχι), ο δρ Taane Clark, επικεφαλής της έρευνας, και οι συνεργάτες του, εξέτασαν πάνω από 90.000 γενετικές μεταλλάξεις σε μια παγκόσμια συλλογή από 1.600 γονιδιώματα φυματίωσης του τύπου Mycobacterium Tuberculosis.

Από τις 90.000 μεταλλάξεις, περίπου οι 7.000 από αυτές μπορούν να ανιχνευθούν βάσει συγκεκριμένων στελεχών του ιού, αλλά η ομάδα ανακάλυψε χρειάζεται να εντοπιστούν μόνο οι 62 από αυτές αυτά για να κωδικοποιήσουν το κάθε στέλεχος του ιού στο σύνολο της γνωστής, παγκόσμια, οικογένειας των στελεχών-βακτηριδίων της φυματίωσης.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτός ο γενετικός κώδικας ανίχνευσης και αναγνώρισης είναι ο πρώτος που θα καλύπτει όλες τις κύριες κατηγορίες φυματίωσης και θα ταξινομεί έναν μεγαλύτερο αριθμό υποκατηγοριών του ιού από τις τρέχουσες εναλλακτικές λύσεις ανίχνευσης.

"Οι νέες τεχνολογίες καθιστούν ευκολότερο το να εντοπίζονται και να παρακολουθούνται οι μεταλλάξεις διαφόρων ιών, αλλά τα γονιδιώματα είναι πολύ περίπλοκα και ελπίζουμε ότι αυτό το απλό barcode θα βοηθήσει τους γιατρούς με την έρευνα τους", υποστηρίζουν χαρακτηριστικά οι ερευνητές.