Science: Τα 10 σημαντικότερα επιτεύγματα του 2013

Την ανοσοθεραπεία κατά του καρκίνου, δηλαδή τη στρατολόγησητου ανοσοποιητικού συστήματος για την εξουδετέρωση των όγκων, ανέδειξε τοπεριοδικό «Science» ως το σημαντικότερο επίτευγμα του 2013.
Science: Τα 10 σημαντικότερα επιτεύγματα του 2013

Δείτε ποιες είναι, σύμφωνα με το κορυφαίο περιοδικό, οι σημαντικότερεςιατρικές και επιστημονικές εξελίξεις της χρονιάς, από το νυστέρι για DNA μέχριτα καλλιεργημένα όργανα!

1. Ανοσοθεραπεία για τον καρκίνο

«Η ανοσοθεραπεία κατά του καρκίνου κέρδισε την πρώτη θέσηεπειδή αλλάζει τον τρόπο σκέψης των ερευνητών για το πώς μπορεί νααντιμετωπιστεί ο καρκίνος» αναφέρει το περιοδικό στο αφιέρωμα Breakthrough ofthe Year.

2. Καθαρτήριος ύπνος

Όταν κοιμόμαστε μικρά κανάλια που υπάρχουν ανάμεσα στακύτταρα αρχίζουν να διευρύνονται. Έτσι το εγκεφαλονωτιαίο υγρό εισχωρεί βαθιάμέσα στον ιστό και να απομακρύνει τοξίνες που συσσωρεύονται στη διάρκεια τηςημέρας.

3. Νυστέρι για DNA

Πρόκειται για το CRISP, ένα νέο νυστέρι ακριβείας, πουαποτελείται από πρωτεΐνες, οι οποίες κανονικά βοηθά κάποια βακτήρια να κόβουν «κομματάκια»το DNA των ιών που τους επιτίθενται.

4. Θεραπευτική κλωνοποίηση

Για πρώτη φορά οι επιστήμονες πέτυχαν να απομονώσουνπολύτιμα βλαστικά κύτταρα δημιουργώντας ανθρώπινα έμβρυα μέσω κλωνοποίησης.

5. Περισσότερο ρεύμα από τη λιακάδα

Οι «περοβσκίτες», μία νέα κλάση υλικών, υπόσχονταιαποδοτικότερα και φθηνότερα φωτοβολταϊκά.

6. Εμβόλια στα μέτρα μας

Ερευνητές ανέπτυξαν φέτος ένα εμβόλιο για τον συγκυτιακόαναπνευστικό ιό (RSV), το οποίο περιέχει μεταλλαγμένες μορφές μιας πρωτεΐνηςτου ιού, σχεδιασμένες έτσι ώστε να αυξάνουν την πιθανότητα παραγωγήςαντισωμάτων από το ανοσοποιητικό σύστημα.

7. Διάφανος εγκέφαλος

Με τη νέα τεχνική αντικαθίστανται τα αδιαφανή λιπίδια τουεγκεφάλου με μόρια διαφανούς τζελ, επιτρέποντας στους ερευνητές να βλέπουνταυτόχρονα και το «δέντρο και το δάσος».

8. Καλλιεργημένα όργανα

Βλαστικά κύτταρα που αφέθηκαν να αναπτυχθούν πάνω σετρισδιάστατες σκαλωσιές χρησιμοποιήθηκαν φέτος για την καλλιέργεια μίνι νεφρώνή ακόμα και μίνι ανθρώπινων εγκεφάλων.

9. Η προέλευση των κοσμικών ακτινών

Φέτος, οι αστρονόμοι έδωσαν απάντηση σε ένα ερώτημα 100ετών: οι κοσμικές ακτίνες προέρχονται από γερασμένα άστρα που εκρήγνυνται σεσουπερνόβα.

10. Τα μικρόβια μέσα μας

Το ανθρώπινο έντερο φιλοξενεί τρισεκατομμύρια μικρόβια. Οιφιλοξενούμενοι μέσα μας διαπιστώνεται ότι συνδέονται με την παχυσαρκία, με τονκαρκίνο, ακόμα και με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Για την καταπολέμηση μιαςποικιλίας ασθενειών, θα πρέπει τώρα να μάθουμε πώς να χειραγωγούμε την πολύτιμαμικροχλωρίδα.