Πρωτοποριακή γενετική εξέταση δείχνει εάν αντιδρά ο καρκίνος στα φάρμακα

Επιστήμονες από το Ινστιτούτο Έρευνας του Καρκίνου (ICR) στο Λονδίνο επινόησαν μία νέα γενετική εξέταση, που ανοίγει το δρόμο για την πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση του καρκίνου, καθώς όχι μόνο βρίσκει ποια θεραπεία ταιριάζει καλύτερα σε κάθε ασθενή, αλλά και πώς αντιδρά ο καρκινικός όγκος.

Πρωτοποριακή γενετική εξέταση δείχνει εάν αντιδρά ο καρκίνος στα φάρμακα

Η εξέταση πραγματοποιείται πριν από την έναρξη της αντινεοπλασματικής αγωγής, ώστε να εξακριβωθεί το γενετικό προφίλ του όγκου και κατόπιν επαναλαμβάνεται μία φορά το μήνα, καθ' όλη τη διάρκεια της θεραπείας.

Αυτό εξασφαλίζει ότι οι γιατροί μπορούν να παρακολουθούν τη συμπεριφορά του DNA του όγκου, ώστε σε περίπτωση μη-ανταπόκρισης ή αντοχής στα φάρμακα, οι γιατροί να αλλάξουν αμέσως την αγωγή.

«Οι όγκοι και οι γενετικές μεταλλαγές που τους άγουν είναι μοναδικοί και αλλάζουν διαρκώς. Έχει πολύ μεγάλη σημασία να παρακολουθούμε αυτές τις αλλαγές για να δίνουμε στους ασθενείς μας την καλύτερη δυνατή θεραπεία», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Γιόχαν ντε Μπόνο, καθηγητής Πειραματικής Ογκολογίας και επικεφαλής του Τομέος Κλινικών Μελετών στο ICR.

«Ασφαλώς χρειαζόμαστε περισσότερες έρευνες ακόμα, αλλά η μέθοδος αυτή μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στη λήψη αποφάσεων για τη θεραπεία, αλλά και στο να καταστήσουμε ταχύτερη, φθηνότερη και λιγότερο επεμβατική τη διάγνωση».

Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «Clinical Cancer Research», αν τα έως τώρα ευρήματα επιβεβαιωθούν, η εξέταση θα μπορούσε να διατίθεται ευρέως στους ασθενείς μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Είναι η πρώτη φορά που μία εξέταση αίματος χρησιμοποιείται κατ' αυτόν τον τρόπο σε κλινική μελέτη με στοχευμένα φάρμακα, «γεγονός που αποδεικνύει ότι η τεχνική μπορεί να παρακολουθεί με απλό και εύκολο τρόπο την έκβαση του καρκίνου», σχολίασε από την πλευρά του εκπρόσωπος του οργανισμού Cancer Research UK που χρηματοδοτεί την όλη έρευνα.