ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι διοικητές τριών νοσοκομείων διαψεύδουν δημοσιεύματα περί ελλείψεων και καθυστερήσεων

Απάντηση σε δύο δημοσιεύματα της εφημερίδας «Τα Νέα», στα οποία περιγράφεται με μελανά χρώματα η κατάσταση σε δημόσια νοσοκομεία της πρωτεύουσας και της περιφέρειας, δίνουν οι διοικητές των νοσοκομείων «Ο Ευαγγελισμός» και «Γεννηματάς», καθώς και η διοικήτρια του Γ.Ν. Σύρου.

Οι διοικητές τριών νοσοκομείων διαψεύδουν δημοσιεύματα περί ελλείψεων και καθυστερήσεων

Οι ανακοινώσεις των τριών διοικητών, οι οποίες δημοσιοποιήθηκαν από το Υπουργείο Υγείας, αναφέρουν τα εξής:

Νάγια Μητσάκη, διοικήτρια νοσοκομείου «Ο Ευαγγελισμός»

«Σήμερα [30/08/2017] στο άρθρο των “Νέων” “Οι Λίστες Υπομονής” της Μάρθας Καϊτανίδη, διαβάζω τα ανυπόστατα που αναφέρονται και επιτρέψτε μου να αναφερθώ στα αναγραφόμενα για τον «Ευαγγελισμό» και να απαντήσω με ευθύτητα και ειλικρίνεια.

Προς αποκατάσταση της πραγματικής εικόνας στο “Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών” στις Γενικές Εφημερίες, ο αριθμός προσερχόμενων ασθενών δεν είναι ο αναφερόμενος (1.000-1.300), αλλά πολλές φορές ξεπερνούν ακόμα και τα 1.500 άτομα.

Η κατηγορία ότι υπάρχει “Δέκα ώρες αναμονή στα Επείγοντα” βεβαίως δεν ευσταθεί. Ναι, υπάρχουν αρκετές ώρες αναμονής για να ολοκληρωθεί στον κάθε προσερχόμενο ασθενή ένας πλήρης κλινικο-εργαστηριακός έλεγχος με ό,τι αυτό απαιτεί η πάθησή του.

Σεβόμαστε τον ανθρώπινο πόνο και είμαστε αρωγοί στο να εξυπηρετηθεί ο κάθε ασθενής που περνάει την “Πύλη” των Επειγόντων του Νοσοκομείου μας και βεβαίως για μας έχει προτεραιότητα η ανθρώπινη ζωή, η σωστή και έγκυρη διάγνωση και όχι η χρονομέτρηση του κάθε περιστατικού!!!

Αναφέρεται στο άρθρο ότι οι εισαγωγές φτάνουν τις 250 και εγώ συμπληρώνω ότι πολλές φορές τις ξεπερνάμε. Όμως σας καλώ την επόμενη κάθε Εφημερίας να διαπιστώσετε ότι όλοι οι ασθενείς νοσηλεύονται στους θαλάμους νοσηλείας και όχι στους διαδρόμους και στα ράντζα.

Ο απαρχαιωμένος ή ελλιπής εξοπλισμός για τον οποίον μας κατηγορείτε, μακράν απέχει της πραγματικότητας!

Σε ό,τι αφορά το Βιοχημικό, και προς αποκατάσταση της αλήθειας, σας γνωρίζω ότι από το έτος 2010 πρώτη φορά ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για προκήρυξη Δημόσιου Ανοιχτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού προϋπολογιζόμενης δαπάνης ύψους 1.408.734,03 Ευρώ για προμήθεια αντιδραστηρίων βιοχημικών εξετάσεων με συνοδό εξοπλισμό. Έχει εγκριθεί η διακήρυξη, έχουν γίνει οι διαβουλεύσεις τεχνικών προδιαγραφών και επίκειται η δημοσίευσή του. Μου δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά για την καθυστερημένη επί 8 χρόνια αντίδρασή τους, τώρα που έχει δρομολογηθεί η λύση του προβλήματος.

Το προσωπικό μας γενικά είναι μειωμένο, όμως αναλογισθείτε πότε στο πρόσφατο παρελθόν διορίστηκαν πάνω από 200 άτομα όλων των ειδικοτήτων;

Αναφέρεται το άρθρο σε “αποδεκατισμένες δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας”. Πότε έγινε αυτό; Για ψάξτε καλύτερα το έτος 2013!!!

Διαβάζω ότι “στις μαύρες σελίδες του Ευαγγελισμού συμπεριλαμβάνονται οι τέσσερις κλειστές κλίνες ΜΕΘ και οι οκτώ κλειστές κλίνες στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας”. Υποθέτω –επειδή δεν γνωρίζουν– ότι εννοούν τη θερινή περίοδο, που ετησίως γίνονται προγραμματισμένα και εγκεκριμένα από το ΕΚΕΠΥ εργασίες συντήρησης, απολύμανσης, ελαιοχρωματισμοί κ.λπ.

Όσον αφορά τις 14 νέες Χειρουργικές αίθουσες που λειτουργούν από τις 22 προβλεπόμενες, θα έπρεπε –πριν αναλώνονται σε ανακρίβειες– να γνωρίζουν ότι αυτές οι αίθουσες κατασκευάστηκαν με δωρεά της “Εθνικής Τράπεζας”. Παραδόθηκε η πρώτη φάση το 2014 και εντός των προσεχών μηνών θα ολοκληρωθεί και η Β΄ φάση με τις υπόλοιπες χειρουργικές αίθουσες, οπότε θα τεθούν όλες σε λειτουργία.

Σας δηλώνω ότι η σημερινή Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Υγείας (Υπουργός, Αναπλ. Υπουργός) γνωρίζουν με κάθε λεπτομέρεια την πορεία και το έργο του “Ευαγγελισμού”, είναι πάνω από κάθε μας πρόβλημα και αρωγοί σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης των παρεχομένων μας υπηρεσιών.

Τέλος, προκαλώ τον καθένα να έρθει στο “Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/ριών Υπηρεσιών Υγείας”, να διαβάσει τα άπειρα γράμματα με τα “Ευχαριστώ” των ανθρώπων που εξυπηρετήθηκαν από τις υπηρεσίες του Νοσοκομείου μας.

Για πολλοστή φορά οφείλω ένα “ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ” σε όλους τους εργαζόμενους που βάζουν ψυχή να σταθούμε όρθιοι στα δύσκολα που περνάει η πατρίδα μας!!!».

Βασίλειος Κεκερής, διοικητής νοσοκομείου «Γεννηματάς»

«Σχετικά με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα (30/8/2017) της εφημερίδας “Τα Νέα” αναφορικά με αναμονή για οφθαλμολογική εξέταση και καθυστέρηση αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών, αναφέρουμε τα εξής:

Το Νοσοκομείο έχει 1 Πανεπιστημιακή και 1 Κρατική Οφθαλμολογική Κλινική. Εφημερεύει καθημερινά για έκτακτα περιστατικά.

Γίνονται σχεδόν όλες οι εξειδικευμένες εξετάσεις. Η αναμονή για τακτική εξέταση πράγματι υπερβαίνει τους 4 μήνες, μεταξύ δε αυτών περιλαμβάνονται και οι προγραμματισμένες επανεξετάσεις.

Επισημαίνεται ότι τα τακτικά εξωτερικά ιατρεία των Οφθαλμολογικών Κλινικών του Γ.Ν.Α. “Γ. Γεννηματάς” εξετάζουν κατά μέσο όρο 2.000-2.500 ασθενείς τον μήνα από όλη την Ελλάδα.

Σχετικά με τα έκτακτα στις εφημερίες, μόνο για περιορισμένο αριθμό εκτάκτων περιστατικών που, ανάλογα με τα προβλήματά τους, πρέπει να εκτιμηθούν από ιατρούς πολλών ειδικοτήτων και να κάνουν ειδικές εξετάσεις, η οριστική τους εκτίμηση γίνεται μετά την πάροδο μερικών ωρών.

Η ΜΕΘ του Νοσοκομείου έχει 12 κλίνες, οι οποίες λειτουργούν όλες και επιπλέον αυτών το 2017 άνοιξαν 7 κλίνες της ΜΑΦ Νευροχειρουργικής Κλινικής».

Μαργαρίτα Μπουραντά, κοινή διοικήτρια Γ.Ν. Σύρου

«Σχετικά με το δημοσίευμα του κου Γεώργιου Χρ. Παπαχρήστου στην εφημερίδα “Τα Νέα” την Τρίτη 29 Αυγούστου 2017, παραθέτω τα ακόλουθα πραγματικά συμβάντα:

Στις 21 Αυγούστου 2017 το 1ο δείγμα για τροπονίνη από ασθενή που στάλθηκε από το ΤΕΠ του Γ.Ν. Σύρου στο μικροβιολογικό εργαστήριο ήταν στις 07:15. Ο εργαστηριακός έλεγχος και του 2ου δείγματος που λήφθηκε από τον ασθενή ολοκληρώθηκε στις 08:45 και τα αποτελέσματα απεστάλησαν στον ιατρό εφημερίας του ΤΕΠ σύμφωνα με τα ψηφιακά αρχεία του μικροβιολογικού εργαστηρίου.

Ο χρόνος της οικειοθελούς αποχώρησης του ασθενούς από το Νοσοκομείο ήταν στις 08:30, μετά από ενημέρωση του ιατρού.

Θεωρούμε ότι ο χρόνος έκδοσης των αποτελεσμάτων των εργαστηριακών εξετάσεων αλλά και η ανύπαρκτη καθυστέρηση δεν προσδίδει άσχημη αντιμετώπιση του πολίτη.

Αναρωτιέμαι αφού ο ασθενής είχε τόσο μεγάλη αγωνία για πιθανό καρδιολογικό πρόβλημα γιατί προτίμησε να αποχωρήσει από το Νοσοκομείο στις 08:30 και να περιμένει στον επιβατικό σταθμό μέχρι 16:00 για να αναχωρήσει προς Πειραιά, καθόσον τα δρομολόγια των καραβιών Σύρου-Πειραιά είναι πάντα μεσημβρινά.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο ασθενής είχε ενημερωθεί ότι δεν υπήρχε καρδιολογικό πρόβλημα από τα πρώτα αποτελέσματα και τον καρδιολογικό έλεγχο, για αυτό και αποχώρησε για να συνεχίσει την περιήγησή του στην όμορφη Σύρο.

Αλήθεια κε Παπαχρήστο, και ακολουθώντας το λογοτεχνικό ύφος σας, αναφέρω ότι είναι λυπηρό!!!!!!! στον βωμό προσωπικών ή άλλων εμπαθειών, να συκοφαντείτε το επιστημονικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Γ.Ν. Σύρου, οι οποίοι είναι σκληρά εργαζόμενοι και αντιμετώπισαν τον ασθενή που συνοδεύατε με απόλυτο επαγγελματισμό και ευγένεια, αλλά και να απαξιώνεται το δημοσιογραφικό λειτούργημα με ψεύδη και ανακρίβειες.

Μήπως κε Παπαχρήστο το μέτρο σύγκρισης που χρησιμοποιείτε είναι το χρονικό διάστημα 2010-2012 στο Γ.Ν. Κωνσταντοπούλειο “Αγία Όλγα” στην Ν. Ιωνία, όπου η παροχή φροντίδας και των υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες ήταν άραγε;;;;;; καλύτερη από αυτή που παρέχεται σήμερα από το Γ.Ν. Σύρου στους πολίτες;

Όσο και αν προσπαθείτε με αναλήθειες και συκοφαντίες δεν μπορείτε να απαξιώσετε την πολιτική του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας.

Η Διοίκηση του Γ.Ν. Σύρου θα απαντήσει με αγωγή για συκοφαντική δυσφήμηση στις ανυπόστατες και ψευδείς καταγγελίες τόσο κατά του δημοσιογράφου όσο και κατά του εντύπου».