ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ

Στον δρόμο οι οδηγοί ασθενοφόρων και σε ιδιώτες η μεταφορά τους

Στον δρόμο οι οδηγοί ασθενοφόρων και σε ιδιώτες η μεταφορά τους
Τον φόβο ότι με ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου θα ανοίξει ο δρόμος για μαζικές απολύσεις υγειονομικών και υπηρεσίες όπως μεταφορά ασθενών, αίματος και οργάνων θα εκχωρηθούν σε ιδιωτικές εταιρείες, εκφράζει ο πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός κ. Ηλίας Σιώρας

Τον φόβο ότι με ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου θα ανοίξει ο δρόμος για μαζικές απολύσεις υγειονομικών και υπηρεσίες όπως μεταφορά ασθενών, αίματος και οργάνων θα εκχωρηθούν σε ιδιωτικές εταιρείες, εκφράζει ο πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός κ. Ηλίας Σιώρας.

Μάλιστα ο κ. Σιώρας εμφανίζεται σχεδόν βέβαιος για το θέμα αυτό επισημαίνοντας ότι ενόψει της κατεπείγουσας ψήφισης την Κυριακή 30 Μαρτίου του πολυ-νομοσχεδίου προβλέπεται άμεσα η έναρξη διαδικασίας διαθεσιμότητας των οδηγών των οχημάτων του νοσοκομείου. Για τον λόγο αυτό, σε επιστολή του προς την διοίκηση του νοσοκομείου, ζητά από την τελευταία, να αποστείλει με την σειρά της κατεπείγουσα επιστολή προς το Υπουργείο Υγείας προκειμένου να περιληφθεί στη σχετική συζήτηση στη Βουλή η απαίτηση όχι μόνο της υπεράσπισης των οργανικών θέσεων των οδηγών (μονιμότητα) στο Νοσοκομείο, αλλά και της αύξησης του αριθμού τους!

Αναλυτικά στο κείμενο του κ. Σιώρα αναφέρονται τα εξής: « Με το πολυνομοσχέδιο:

- θίγονται βάναυσα τα εργασιακά δικαιώματα ακόμη ενός κλάδου εργαζομένων άνω των 1.000 πανελλαδικά (και ανοίγει ο δρόμος για μαζικές απολύσεις υγειονομικών), οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες κρίσιμες για τη λειτουργία του νοσοκομείου (μεταφορά ασθενών, αίματος, οργάνων κλπ) με κόστος την ίδια την υγεία & την ασφάλειά τους (ήδη συνάδελφος οδηγός νοσηλεύεται στην Μονάδα Εμφραγμάτων). Αυτό εκτός των άλλων αποδεικνύεται και από τα άνω των 430 ρεπό που τους οφείλει η υπηρεσία, καθώς κι από το γεγονός ότι υπηρετούν σε 12ωρες βάρδιες.

- Παράλληλα, η διαδικασία αυτή δημιουργεί βάσιμες υπόνοιες ότι επίκειται άμεση εκχώρηση των ανωτέρω λειτουργιών σε ιδιωτικές εταιρείες με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για τη ποιότητα κι ασφάλεια των υπηρεσιών, όσο και για το κόστος τους που ασφαλώς θα μετακυλιστεί στους ασθενείς.

- Επιπλέον, δημιουργούνται ερωτηματικά σχετικά με τους συναδέλφους οδηγούς (που προήλθαν από Πολυκλινική, ΙΚΑ κλπ) οι οποίοι έχουν ήδη τεθεί μια φορά σε διαθεσιμότητα και ενδεχόμενη δεύτερη θα σημάνει την οριστική απόλυσή τους». 

Εξάλλου και η ΠΟΕΔΗΝ (εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία) – η οποία πραγματοποιεί απεργία μέχρι και την Δευτέρα 31 Μαρτίου- στηρίζει το θέμα αυτό σημειώνοντας, ότι «με τη διάταξη αυτή διαλύονται τα Νοσοκομεία και αλλοιώνεται η οργανική σύσταση και λειτουργία του ΕΚΑΒ». Όπως ανέφερε επίσης η ΠΟΕΔΗΝ σε συνάντηση αντιπροσωπίας των ΔΣ των σωματίων του λεκανοπεδίου και των οδηγών με τον υφυπουργό Υγείας Α. Μπέζα, ζήτησε την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης του πολυνομοσχεδίου. Από την πλευρά του ο κ. Μπέζας – σύμφωνα πάντα με την ΠΟΕΔΗΝ – ανακοίνωσε ότι η διάταξη θα ψηφιστεί γιατί το ΕΚΑΒ θα μετατραπεί σε Ενιαίο Κέντρο που θα αναλάβει το σύνολο των αναγκών των Δημόσιων Νοσοκομείων σε μεταφορές και διακομιδές. Η Ομοσπονδία αναφέρει ότι ο υφυπουργός Υγείας τόνισε ότι «οι οδηγοί των Νοσοκομείων θα μεταφερθούν Οργανικά στο ΕΚΑΒ και οι ίδιοι, όσοι βέβαια είναι απαραίτητοι, θα διατεθούν από το ΕΚΑΒ για τις ανάγκες των Νοσοκομείων που σήμερα υπηρετούν». Παράλληλα προσέθεσε ότι «υπάρχει συντονισμός του ΕΚΑΒ με το υπουργείο Υγείας ώστε να μην υπάρξουν λειτουργικά προβλήματα στα Νοσοκομεία κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας των οδηγών και ότι οι συνδικαλιστές αντιδρούν σε όλες τις αλλαγές»...

BEST OF NETWORK

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen