ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ

ΝΔ: Τεράστια καθυστέρηση στη θεσμική οργάνωση του Ιατρικού Τουρισμού

Στη σημαντική καθυστέρηση στον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων για την άσκηση της δραστηριότητας του Ιατρικού Τουρισμού, με αποτέλεσμα να μην «μπαίνει» δυναμικά στον χώρο αυτόν η Ελλάδα, αναφέρονται με ερώτησή τους προς τον υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξανθό, ο Αν. Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, Ιάσονας Φωτήλας, και ο Τομεάρχης Υγείας, Βασίλης Οικονόμου.

ΝΔ: Τεράστια καθυστέρηση στη θεσμική οργάνωση του Ιατρικού Τουρισμού

Όπως αναφέρουν στις σχετικές ανακοινώσεις τους οι δύο βουλευτές, ο Ιατρικός Τουρισμός αποτελεί μια δυναμική αγορά παροχής υπηρεσιών, με παγκόσμιο κύκλο εργασιών που υπολογίζεται (στοιχεία 2015) σε 130 δισ. δολάρια και ετήσιο ρυθμό αύξησης που εκτιμάται ότι υπερβαίνει το 20%.

η Ελλάδα, αν και έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αποσπάσει ένα πολύ σημαντικό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς Ιατρικού Τουρισμού, που εκτιμάται ότι θα της απέδιδε άμεσα έσοδα της τάξης των 400 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, δεν περιλαμβάνεται στις 40 πρώτες χώρες του Ιατρικού Τουρισμού. Αναφέρεται μόνο ως μία από τις χώρες που ετοιμάζουν την είσοδό τους στην παγκόσμια αγορά, μαζί με την Κούβα.

Οι μεμονωμένες προσπάθειες –παρότι αρκετά αξιέπαινες– δεν αρκούν αν η διεθνής προώθηση του Ιατρικού Τουρισμού δεν ρυθμιστεί και οργανωθεί θεσμικά από τα αρμόδια υπουργεία, Υγείας και Τουρισμού, επισημαίνουν οι βουλευτές της ΝΔ. Σύμφωνα με τους ίδιους, το υπουργείο Υγείας συγκεκριμένα οφείλει να δημιουργήσει ένα υγιές θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης –πρωτίστως με τη δημιουργία αξιόπιστου Μητρώου Παρόχων Υπηρεσιών Ιατρικού Τουρισμού. Ωστόσο, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (με αριθμό 27217/26.11.2013) για τον καθορισμό των όρων και προϋποθέσεων για την άσκηση της δραστηριότητας του Ιατρικού Τουρισμού, που προβλέπει και τη δημιουργία Μητρώου Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού, παραμένει σχεδόν πέντε χρόνια τώρα ανεφάρμοστη, επειδή δεν έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες εφαρμοστικές εγκύκλιοι.

Με βάση την Οδηγία 2011/24 της ΕΕ, έχουν οριστεί οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες ο ασθενής μπορεί να ταξιδέψει σε άλλη χώρα της ΕΕ για να λάβει ιατρική περίθαλψη και να του επιστραφούν τα σχετικά έξοδα. Η Οδηγία δημιούργησε ένα δίκτυο Εθνικών Σημείων Επαφής (ΕΣΕ) και ως Εθνικό Σημείο Επαφής για την Ελλάδα έχει οριστεί ο ΕΟΠΥΥ.

Βάσει των ανωτέρω, οι κκ. Φωτήλας και Οικονόμου ερωτούν τον αρμόδιο υπουργό:

1. Για ποιους λόγους το υπουργείο, 5 χρόνια μετά την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης 27217/26.11.2013, δεν έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να ξεπεραστούν οι αγκυλώσεις του θεσμικού πλαισίου που θα «ξεκλειδώσουν» την αναπτυξιακή δυναμική του Ιατρικού Τουρισμού στη χώρα μας;

2. Θα προβεί στην έκδοση των απαραίτητων εφαρμοστικών εγκυκλίων ώστε να δημιουργηθεί το Μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού που είναι απαραίτητο βήμα για τη θεσμική οργάνωση του εν θέματι κλάδου του τουρισμού; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των σχετικών ενεργειών;

Διαβάστε επίσης:

Γ. Τζιάλλας: Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης για τον Ιατρικό Τουρισμό στην Ελλάδα

Τουρισμός υγείας: Η Ελλάδα δυνατό χαρτί, αλλά απαιτείται Εθνική Στρατηγική

Γ. Πατούλης: Προοπτική για έσοδα άνω των 400 εκατ. ευρώ ετησίως χάρη στον Τουρισμό Υγείας