ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Ευαίσθητα δόντια: 10 τρόποι για να μειώσετε τον πόνο

Ευαίσθητα δόντια: 10 τρόποι για να μειώσετε τον πόνο

Ο πόνος και η ευαισθησία των δοντιών μπορούν να προκληθούν από τη διατροφή, τον τρόπο ζωής ή το έντονο βούρτσισμα.

Ο πόνος εκδηλώνεται όταν η οδοντίνη, το βασικό υλικό των δοντιών που βρίσκεται κάτω από το εξωτερικό τους περίβλημα, δηλαδή την αδαμαντίνη, εκτίθεται στους ερεθιστικούς παράγοντες.

Ένα σπασμένο δόντι, το τρίξιμο των δοντιών, καθώς και η χρήση προϊόντων λεύκανσης, μπορούν να ερεθίσουν τα δόντια.

Για να μειώσετε τα συμπτώματα ευαισθησίας των δοντιών και να εμποδίσετε τον πόνο, ακολουθήστε τα εξής:

Αλλάξτε οδοντόκρεμα

Επιλέξτε μια οδοντόκρεμα απευαισθητοποίησης. Τα ενεργά συστατικά της μπορούν να μπλοκάρουν τις μικροσκοπικές οπές στην επιφάνεια των δοντιών και να λειτουργήσουν ως ασπίδα ηρεμώντας τα εκτεθειμένα νεύρα.

Αλλάξτε διατροφή

Αποφεύγετε τα πολύ ζεστά και τα παγωμένα. Οι ακραίες θερμοκρασίες προκαλούν ευαισθησία, γι’ αυτά τα ποτά και τα φαγητά που καταναλώνετε πρέπει να έχουν θερμοκρασία περιβάλλοντος, το ίδιο και το νερό που βουρτσίζετε τα δόντια σας.

Αντιμετωπίστε το τρίξιμο των δοντιών

Μια αιτία της ευαισθησίας μπορεί να είναι ότι τρίζετε τα δόντια σας ενώ κοιμάστε. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για το ενδεχόμενο χρήσης νάρθηκα στη διάρκεια του ύπνου.

toothbrush 3

Αλλάξτε οδοντόβουρτσα

Το έντονο βούρτσισμα μπορεί να φθείρει το σμάλτο των δοντιών. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε μαλακή οδοντόβουρτσα και κάνετε ήπιες κυκλικές κινήσεις. Αν δεν μπορείτε να ελέγξετε την πίεση, χρησιμοποιείτε ηλεκτρική οδοντόβουρτσα.

Αλλάξτε στοματικό διάλυμα

Επιλέξτε ένα στοματικό διάλυμα πλούσιο σε φθόριο που συμβάλλει στην ενίσχυση του σμάλτου των δοντιών, αλλά που δεν περιέχει σκληρές ή λειαντικές χημικές ουσίες, όπως το αλκοόλ.

Αποφεύγετε τις όξινες τροφές

Αποφεύγετε τα όξινα φρούτα, όπως τα εσπεριδοειδή, το ξύδι και το αλκοόλ. Η ζάχαρη και η υψηλή οξύτητα προκαλούν διάβρωση των δοντιών, που είναι κύρια αιτία ευαισθησίας δοντιών και ούλων.

kalamaki

Χρησιμοποιείτε καλαμάκι

Όταν χρησιμοποιείτε καλαμάκι, αποφεύγετε να έρθουν σε επαφή τα δόντια με τα υγρά και μειώνονται οι πιθανότητες φθοράς και ευαισθησίας.

Μην βουρτσίζετε μετά το φαγητό

Περιμένετε να περάσει τουλάχιστον μισή ώρα αφού φάτε ή πιείτε κάτι για να βουρτσίσετε τα δόντια σας, δίνοντας χρόνο στο σμάλτο να σκληρύνει ξανά. Βουρτσίζοντάς τα αμέσως, σπρώχνετε βαθύτερα στα δόντια τα οξέα που προκαλούν τη διάβρωση.

Αποφεύγετε τα προϊόντα λεύκανσης

Αν υποφέρετε από ευαισθησία των δοντιών, αποφεύγετε τη χρήση προϊόντων λεύκανσης. Αν το κάνετε πάντως, προτιμάτε φυσικά προϊόντα, όπως φράουλες ή λάδι καρύδας.

mouth 3

Καλή στοματική υγιεινή

Η τήρηση καλής στοματικής υγιεινής είναι η καλύτερη άμυνα για τα ευαίσθητα δόντια. Βουρτσίζετε δύο φορές την ημέρα (πρωί και βράδυ), χρησιμοποιείτε νήμα και ξεπλένετε καλά το στόμα σας. Ο τακτικός οδοντιατρικός έλεγχος πρέπει να γίνεται κάθε έξι μήνες.

Πηγή: express.co.uk

Διαβάστε επίσης:

Τα 6 καθημερινά λάθη που κιτρινίζουν τα δόντια σας

Οι 4 βιταμίνες που χρειάζεσαι για γερά δόντια

Τρίζετε τα δόντια σας ενώ κοιμάστε; 6 στρατηγικές για να το αντιμετωπίσετε