ΥΓΕΙΑ

Πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας με παζλ; - μελέτη

Αυτή η μελέτη αμφισβητεί την ιδέα ότι η εκπαίδευση του εγκεφάλου θα βελτιώσει τη λειτουργία του.

Πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας με παζλ; - μελέτη

Για μόλις 15 λεπτά την ημέρα, μπορείτε να βελτιώσετε τη λειτουργία του εγκεφάλου σας συναρμολογώντας παζλ, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς αυτών των επιτραπέζιων παιχνιδιών.

Υπάρχει η άποψη ότι το να ασχολείστε με τέτοιου είδους ενασχολήσεις βοηθάτε τον εγκέφαλό σας να βελτιωθεί ως προς την εστίαση, την εργασία και τη σχολική απόδοση που αποτελούν μέρος της καθημερινής ζωής.

Η μελέτη που αφορά στον εν λόγω ισχυρισμό διεξήχθη από μια ομάδα ψυχολόγων στο UC Riverside και στο UC Irvine και στη συνέχεια δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature of Human Behavior.

Από ψυχολογική άποψη, η εκπαίδευση συγκεκριμένων εγκεφαλικών δεξιοτήτων μπορεί να βελτιώσει την εργασιακή μνήμη κάποιου. Με τη χρήση αυτών των δεξιοτήτων του εγκεφάλου και την εκπαίδευσή του ένα άτομο παίρνει τις δεξιότητες από μια εκπαίδευση και τις εφαρμόζει σε μια άλλη εργασία υποδηλώνοντας υψηλότερο γνωστικό επίπεδο. Για παράδειγμα, οι δεξιότητες παιχνιδιού μνήμης από ένα παιχνίδι μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν σε ένα άλλο. Η μακρινή μεταφορά αναφέρεται στο να μπορεί ένας άνθρωπος να αποκτήσει δεξιότητες και να τις εφαρμόσει σε μια εντελώς διαφορετική εργασία όπως να πάρει τις δεξιότητες από ένα σταυρόλεξο και να τις εφαρμόσει σε ένα πρόβλημα λογικής.

Μέσω της έρευνας τριών τυχαιοποιημένων ομάδων ελέγχου σχεδόν 500 συμμετεχόντων που παρακολουθούσαν είτε το UC Irvine είτε το UC Riverside, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι συμμετείχαν στη συγκεκριμένη εκπαίδευση είχαν ευκολότερα τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν παρόμοιες εργασίες από εκείνους που δεν συμμετείχαν. Οι άνθρωποι αυτοί μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικούς χωρικούς και λογικούς συλλογισμούς σε μεμονωμένες εργασίες, ενώ στη συνέχεια κατάφεραν να προβλέψουν την απόδοση εκείνων που είχαν ή δεν ήταν πλήρως εκπαιδευμένοι στη μεταφορά.

Η μνήμη εργασίας είναι πιο πιθανό να οδηγήσει σε μεγαλύτερη απόδοση σε εργασίες που δεν έχουν εκπαιδευτεί. Οι ψυχολόγοι διαπίστωσαν ότι η μακρινή μεταφορά δεν θα μπορούσε να συμβεί αν δεν γινόταν πρώτα η κοντινή μεταφορά. Εάν συνέβαινε η κοντινή μεταφορά, πιθανότατα έγινε και η μακρινή μεταφορά. Ωστόσο, όλα εξαρτήθηκαν από το πόσο το άτομο είναι πρόθυμο να συμμετάσχει στην εκπαίδευση.

Σε μία ομάδα ελέγχου, δύο συμμετέχοντες που συμμετείχαν στην ίδια εκπαίδευση είχαν δύο διαφορετικά αποτελέσματα. Ένας συμμετέχων κέρδισε σχεδόν μεταγραφική εκπαίδευση και ένας όχι. Οι ψυχολόγοι υπέθεσαν ότι η δέσμευση και η ανεπαρκής στρατηγική πιθανότατα είχαν να κάνουν με αυτό το αποτέλεσμα.

«Με βάση την υποκειμενική παρατήρηση του πληθυσμού νεαρών ενηλίκων φοιτητών κολεγίου που αντιπροσωπεύεται στο δείγμα, σημειώνουμε ότι κατά καιρούς στερούνται ύπνου, βιώνουν άγχος και υιοθετούν στρατηγικές αποδέσμευσης καθώς η καινοτομία των εργασιών φθείρεται», αναφέρει η έκθεση.

Αυτή η μελέτη αμφισβητεί την ιδέα ότι η εκπαίδευση του εγκεφάλου θα βελτιώσει τη λειτουργία του μόνο σε εργασίες που είναι παρόμοιες, επομένως τα παιχνίδια στο τηλέφωνό σας είναι μια ευχάριστη ενασχόληση, αλλά όλα δεν παρέχουν απαραίτητα εκπαίδευση μνήμης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ