ΥΓΕΙΑ

Είστε vegan; Πώς θα προστατέψετε τα οστά σας

Οι άνθρωποι που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή, πρέπει να κάνουν ασκήσεις με βάρη εάν θέλουν γερά οστά, υποστηρίζει νέα μελέτη.

Είστε vegan; Πώς θα προστατέψετε τα οστά σας

Οι vegan που κάνουν ασκήσεις ενδυνάμωσης, αντί για άλλες μορφές άσκησης, όπως το ποδήλατο ή το κολύμπι, έχουν πιο δυνατά οστά από άλλους ανθρώπους που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ιατρικής της Βιέννης, εξέτασαν δεδομένα από 43 άνδρες και γυναίκες που ήταν vegan για τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Όσοι έκαναν προπόνηση με αντιστάσεις, όπως μηχανήματα, ελεύθερα βάρη ή ασκήσεις αντίστασης με σωματικό βάρος τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, είχαν ισχυρότερα οστά από εκείνους που δεν έκαναν.

Περυσινή μελέτη αποκάλυψε ότι τα παιδιά που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή γίνονται πιο κοντά και έχουν πιο αδύναμα οστά συγκριτικά με αυτά που τρώνε κρέας.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, υπάρχουν περίπου 600.000 vegan στη Μεγάλη Βρετανία, αριθμός που αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια.

Ο Christian Muschitz, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, δήλωσε: «Ο βιγκανισμός είναι μια παγκόσμια τάση με έντονα αυξανόμενο τον αριθμό των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που ακολουθούν αμιγώς φυτική διατροφή. Η μελέτη μας έδειξε ότι η άσκηση με αντιστάσεις δυναμώνει τα οστά των vegan. Όσοι ακολουθούν βίγκαν τρόπο ζωής θα πρέπει να κάνουν συστηματικά ασκήσεις με αντιστάσεις για να διατηρήσουν τη δύναμη των οστών τους».

Πέρυσι, μια μελέτη αποκάλυψε ότι τα βίγκαν παιδιά γίνονται πιο κοντά και έχουν πιο αδύναμα οστά από αυτά που τρώνε κρέας.

Ειδικότερα, βρέθηκε ότι τα παιδιά ηλικίας 5-10 ετών που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή είναι κατά μέσο όρο 3 εκατοστά κοντύτερα από τα παιδιά που τρώνε όλες τις τροφές.

Έχουν όμως καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία, καθώς έχουν κατά 25% χαμηλότερα επίπεδα «κακής» LDL χοληστερόλης και χαμηλότερα επίπεδα σωματικού λίπους.

Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι η ενδυνάμωση της υγείας των οστών των παιδιών είναι απαραίτητη για τη μείωση του μελλοντικού κινδύνου οστεοπόρωσης και καταγμάτων.

Τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, όπως τα ρεβίθια και οι φακές, μπορούν να βοηθήσουν τους vegan να πάρουν αρκετά θρεπτικά συστατικά.

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ