ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ω-3 λιπαρά οξέα: Μειώνουν και τον κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Ω-3 λιπαρά οξέα: Μειώνουν και τον κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση μίας τουλάχιστον μερίδας λιπαρού ψαριού, όπως σολομός, σκουμπρί, σαρδέλα, πέστροφα και φρέσκος τόνος, μία φορά την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Τα ευρήματα αυτά βασίζονται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 32.000 γυναίκες στη Σουηδία και μας δίνουν έναν ακόμη λόγο να ακολουθήσουμε μια σωστή διατροφή με βάση το ψάρι.

Επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση μίας τουλάχιστον μερίδας λιπαρού ψαριού, όπως σολομός, σκουμπρί, σαρδέλα, πέστροφα και φρέσκος τόνος, μία φορά την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Τα ευρήματα αυτά βασίζονται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 32.000 γυναίκες στη Σουηδία και μας δίνουν έναν ακόμη λόγο να ακολουθήσουμε μια σωστή διατροφή με βάση το ψάρι.

Το ψάρι είναι πλούσιο σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία θωρακίζουν την καρδιά. Επίσης, βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, επομένως δρουν ενάντια στην αρθρίτιδα.

Σύμφωνα με την παραπάνω μελέτη διάρκειας 10 ετών, οι γυναίκες οι οποίες κατανάλωναν συστηματικά ψάρι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα παρουσίασαν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας σχεδόν κατά 1/3. Όσες πάλι είχαν εντάξει στη διατροφή τους το λιγότερο μία μερίδα λιπαρού ψαριού ή τέσσερις μερίδες οποιουδήποτε άλλου ψαριού μείωσαν τον κίνδυνο στο μισό.

Οι επιστήμονες γνώριζαν εδώ και καιρό ότι η κατανάλωση λιπαρών ψαριών βοηθά τους ασθενείς με αρθρίτιδα, καθώς προλαμβάνεται η φλεγμονή. Καθώς η ασθένεια εξελίσσεται, το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται στις αρθρώσεις, οι οποίες γίνονται άκαμπτες, πρήζονται και πονούν.

Τα εντυπωσιακά ευρήματα της μελέτης έχουν ιδιαίτερη σημασία και μπορούν να επηρεάσουν τις διατροφικές μας συνήθειες.

 


 


 

Best of DPG network

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen