ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Επιστήμονες βρήκαν σχέση του χαλκού με το Αλτσχάιμερ

Η διατροφή πλούσια σε χαλκό ενδέχεται να συμβάλει στηνεμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με μία νέα αμερικανική επιστημονικήμελέτη, που πραγματοποίησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ στη ΝέαΥόρκη και δημοσιεύεται στο Proceedings of the National Academy of Science.
Επιστήμονες βρήκαν σχέση του χαλκού με το Αλτσχάιμερ

Ο χαλκός είναι ένα απαραίτητο ιχνοστοιχείο για τον ανθρώπινοοργανισμό, καθώς βοηθά στην εκτέλεση σημαντικών λειτουργιών, όπως η απορρόφησητου σιδήρου, η σύνθεση της αιμοσφαιρίνης και η ενεργοποίηση των ενζύμων τηςαναπνευστικής αλυσίδας, ενώ συμβάλλει, επίσης, στη λειτουργία του κεντρικούνευρικού συστήματος και συμμετέχει στον σχηματισμό και στη συντήρηση τηςμυελίνης.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους επιστήμονες, κατά τη διάρκεια τωνπειραμάτων που πραγματοποιήθηκαν σε ποντικούς, τα πειραματόζωα που λάμβανανπερισσότερο χαλκό μέσω του νερού τους, εμφάνιζαν μεγαλύτερη συσσώρευση τουμετάλλου στα αιμοφόρα αγγεία του εγκεφάλου τους.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος να μην μπορεί νααπαλλαχθεί από το β-αμυλοειδές, που συνδέεται με την εμφάνιση της νόσουΑλτσχάιμερ. Μάλιστα, τα αυξημένα επίπεδα χαλκού ενίσχυαν την παραγωγή της ενλόγω πρωτεΐνης.

«Είναι ξεκάθαρο, ότι με την πάροδο του χρόνου, ησυσσωρευτική δράση του χαλκού έχει ως αποτέλεσμα την αχρήστευση των συστημάτωνπου φροντίζουν για την εξολόθρευση του β-αμυλοειδούς», εξηγεί ο κύριοςερευνητής της μελέτης, Δρ. Ρασίντ Ντιν, και υπογράμμισε: «Εκτός από τα γενετικάαίτια, οι οργανισμοί που νοσούν με Αλτσχάιμερ έχουν μικρότερη δυνατότητα ναπρολάβουν τον εκφυλισμό των κυττάρων. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο παίζει ο τρόποςζωής».