ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα παιδιά, η παχυσαρκία και οι διαφημίσεις στην τηλεόραση

Τα παιδιά, η παχυσαρκία και οι διαφημίσεις στην τηλεόραση
Ο χρόνος που περνούν τα παιδιά στην ΕΕ μπροστά σε οθόνες τηλεόρασης, ηλεκτρονικού υπολογιστή και κονσόλες συνολικά βαίνει αυξανόμενος τα τελευταία 5 χρόνια, αν και από το 2012 παρατηρείται μείωση του χρόνου μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης.

Η νέα γενιά των παιδιών της Ευρώπης βρίσκεται λιγότερο εκτεθειμένη σε τηλεοπτικές διαφημίσεις τροφίμων σε σύγκριση με το παρελθόν, σύμφωνα με τη νέα έκθεση που είδε το φως της δημοσιότητας.

Η 5η ετήσια έκθεση δεδομένων ελέγχου της πρωτοβουλίας EU Pledge, της εθελοντικής πρωτοβουλίας αυτοδέσμευσης 20 κορυφαίων εταιρειών τροφίμων και ποτών να αλλάξουν τον τρόπο που προσεγγίζουν επικοινωνιακά τα παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών και το πώς διαφημίζουν τα προϊόντα τους στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), καταδεικνύει ότι οι συμμετέχουσες εταιρίες έχουν μειώσει σημαντικά τον αριθμό των διαφημίσεων προϊόντων διατροφής σε παιδιά από το 2005.

Συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν ότι σήμερα τα παιδιά στην ΕΕ είναι εκτεθειμένα κατά μέσο όρο σε 31% λιγότερες διαφημίσεις προϊόντων διατροφής σε όλα τα τηλεοπτικά προγράμματα. Διαπιστώνεται μείωση κατά 47% των διαφημίσεων προϊόντων που δεν πληρούν τα κριτήρια διατροφής σε όλα τα τηλεοπτικά προγράμματα, ενώ κατά τη διάρκεια παιδικών προγραμμάτων σημειώνεται μείωση κατά 82% των διαφημίσεων προϊόντων που δεν πληρούν τα διατροφικά κριτήρια που έθεσε το 2007 η ΕΕ.

Τα αποτελέσματα που καταγράφονται είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, αν αναλογιστεί κανείς ότι σύμφωνα με μία άλλη έκθεση της Eurodata TV Worldwide, ο χρόνος που περνούν τα παιδιά στην ΕΕ μπροστά σε οθόνες τηλεόρασης, ηλεκτρονικού υπολογιστή και κονσόλες συνολικά βαίνει αυξανόμενος τα τελευταία 5 χρόνια, αν και από το 2012 παρατηρείται μείωση του χρόνου μπροστά στην οθόνη της τηλεόρασης. Τα αποτελέσματα αυτής της συνήθειας παρατηρούνται με γυμνό μάτι και αποδεικνύονται από την ένδειξη της ζυγαριάς.

Την αυξητική συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης επιβεβαιώνει και η πιο πρόσφατη πανελλήνια μελέτη (2013) της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας σε παιδιά ηλικίας 8 και 10 ετών, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής προσπάθειας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τον προσδιορισμό και τον περιορισμό της παιδικής παχυσαρκίας. Τα ευρήματα κατέδειξαν σημαντική αυξητική τάση των ποσοστών παχυσαρκίας και σωματικού βάρους άνω του φυσιολογικού, κατά 50% σε βάθος δεκαετίας. Το ποσοστό εθελοντικής συμμόρφωσης των εταιριών μελών του EU Pledge, σύμφωνα με την 5η έκθεση δεδομένων ελέγχου ανέρχεται σε 98,1% σε ό,τι αφορά στις τηλεοπτικές διαφημίσεις και 94% στο διαδίκτυο.

Τα παιδιά μπορεί να περνούν περισσότερο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη, ωστόσο η έκθεσή τους σε τηλεοπτικές διαφημίσεις τροφίμων έχει περιοριστεί.

BEST OF NETWORK

Κλήρωση Τζόκερ (22/10/2020): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν 1.500.000 ευρώ

Δώρο Χριστουγέννων: Τι ισχύει για όσους βγήκαν σε αναστολή - Πώς θα το λάβετε

«Εξοικονομώ - Αυτονομώ»: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις - Πώς θα πάρετε έως και 80% επιδότηση (2)

Oruc Reis: Πόλεμος νεύρων από τους Τούρκους - Δείτε που βρίσκεται τώρα

Κορονοϊός: «Μολύνθηκε» όλη η Ελλάδα - Σε ποιες περιοχές βρέθηκαν τα 882 νέα κρούσματα

ΟΑΕΔ - Εποχικό Επίδομα: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις - Πότε γίνονται οι πληρωμές

Oruc Reis: «Άγγιξε» ξανά το Καστελόριζο – Το έβαλαν στο... στόχαστρο φρεγάτες και ΟΥΚάδες

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Νέα πληρωμή την Παρασκευή (23/10) για 6.555 δικαιούχους

Πρόταση μομφής κατά του Σταϊκούρα καταθέτει ο Αλέξης Τσίπρας

Χρυσή Αυγή: Συνελήφθη ο Γιώργος Ρουπακιάς - Ρεπορτάζ Newsbomb.gr

Κορονοϊός - Νέα μέτρα: Σε αυτές τις περιοχές θα ισχύει η νυχτερινή απαγόρευση κυκλοφορίας

Συντάξεις Νοεμβρίου 2020: Πότε θα μπουν τα χρήματα στους λογαριασμούς