ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα «όχι» και τα «ναι» της διατροφής για καλύτερο ύπνο

Τα «όχι» και τα «ναι» της διατροφής για καλύτερο ύπνο

Η δυσκολία στον ύπνο και οι παρατεταμένες περίοδοι αϋπνίας δεν είναι μόνο ενοχλητικό φαινόμενο, αλλά όπως έχουν αποδείξει πολλές έρευνες αποτελεί και παράγοντα επιδείνωσης της υγείας του ατόμου.

Μέσω της διατροφής, μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας να έχει καλύτερη ποιότητα ύπνου. Δείτε ποιες τροφές παίζουν ρόλο σε αυτό:

Κεράσια: ΝΑΙ

Τα κεράσια είναι μία από τις λίγες φυσικές τροφές περιέχουν μελατονίνη, τη χημική ουσία που βοηθά στον έλεγχο του εσωτερικού ρολογιού του σώματός μας. Μία μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση χυμού κερασιού οδήγησε σε μικρές βελτιώσεις στη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου σε ενήλικες που έπασχαν από χρόνια αϋπνία.

Μπέργκερ με τυρί και μπέικον: ΟΧΙ

Η πολύ υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών που έχει αυτό το γεύμα θα σας προκαλέσει σίγουρα προβλήματα στον ύπνο. Το λίπος διεγείρει την παραγωγή οξέος στο στομάχι, το οποίο μπορεί να "ανέβει" στον οισοφάγο σας, προκαλώντας καούρες. Οι λιπαρές τροφές μπορεί επίσης να χαλαρώσουν τον κάτω οισοφαγικό σφιγκτήρα (το φράγμα μεταξύ του στομάχου και του οισοφάγου) γεγονός που καθιστά ακόμη πιο εύκολο για το οξύ να ανέβει προς τα επάνω.

Γάλα: ΝΑΙ

Το γάλα περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη, μια χημική ουσία που δρα σαν "πρόδρομος" της σεροτονίνης. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει αποδειχθεί πλήρως επιστημονικά, πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι η τρυπτοφάνη και η σεροτονίνη μπορεί να διευκολύνουν τον ύπνο.

Κρασί: ΟΧΙ

Το αλκοόλ μεταβολίζεται γρήγορα στον οργανισμό σας και σας αναγκάζει να ξυπνήσετε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι ένα ποτήρι μπέρμπον ή βότκα μαζί με σόδα (χωρίς καφεΐνη) πριν τον ύπνο αύξησε τον χρόνο που έμειναν ξύπνιοι οι συμμετέχοντες κατά 15 λεπτά. Επίσης μείωσε τον συνολικό χρόνου ύπνου τους κατά 19 λεπτά.

Διαβάστε επίσης:

Η απώλεια μόλις 30' ύπνου συνδέεται με την παχυσαρκία και τον διαβήτη

Το σταθερό πρόγραμμα ύπνου «κλειδί» για την υγεία των νέων

Κοιμάστε πάνω από 8 ώρες; Δείτε από τι κινδυνεύετε

Μισή ώρα ύπνου το μεσημέρι μπορεί να διορθώσει μια κακή νύχτα

BEST OF NETWORK

Lockdown - Παπαευαγγέλου στο Newsbomb.gr: Καμία συζήτηση ακόμα για άρση των μέτρων

Έγκλημα στη Μάνη: «Τη ζήλευε παθολογικά, του γύρισε το μυαλό, πήρε την καραμπίνα και την πυροβόλησε»

Νέες απειλές από το καθεστώς Ερντογάν: Ανοίξατε το κουτί της Πανδώρας - Θα ελέγχουμε τα πλοία σας

Δημήτρης Βερβεσός: Πειθαρχική διαδικασία για το πάρτι του προέδρου του ΔΣΑ

Κορονοϊός - Κρούσματα: Αχτίδα αισιοδοξίας - Παραμένουν στο «κόκκινο» Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Lockdown - Χαρδαλιάς: Πότε θα γίνει η άρση των μέτρων – Τι είπε για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά

Θρήνος στις Σέρρες για τον 25χρονο Θοδωρή που πέθανε από κορονοϊό

Καιρός: Τελειώνει η ανομβρία το Σαββατοκύριακο; Η ενημέρωση του Σάκη Αρναούτογλου

Συντάξεις: Για ποιους αναμένονται αυξήσεις έως 204 ευρώ - Πότε καταβάλλονται τα αναδρομικά

Άγριος καβγάς Άδωνι με δημοσιογράφο για τους νεκρούς: Φυσικά θα πανηγυρίζω που η Ελλάδα τα πάει καλά

Κορονοϊός - Συγκλονίζει ο Μανώλης Κωστίδης: «Πρώτη φορά φοβήθηκα τόσο, πνιγόμουν»

Κορονοϊός: Πέθανε 37χρονος αστέρας του bodybuilding λόγω του ιού