ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πόσα αυγά μπορείτε να καταναλώνετε άφοβα; Οι επιστήμονες απαντούν

Πόσα αυγά μπορείτε να καταναλώνετε άφοβα; Οι επιστήμονες απαντούν

Τι ισχύει τελικά με τα αυγά; Ευθύνονται όντως για την αύξηση της χοληστερίνης ή μπορούμε να τα καταναλώνουμε άφοβα και χωρίς ενοχές;

Πρόσφατα το Βρετανικό Ίδρυμα Καρδιάς (BHF) ανακοίνωσε ότι παύει να ισχύει η προγενέστερη σύστασή του, σύμφωνα με την οποία η κατανάλωση αυγών θα πρέπει να περιορίζεται σε 3 την εβδομάδα, καθώς πολλές επιστημονικές μελέτες έδειχναν ότι μία τέτοια οδηγία στερείται βάσης.

Όπως εξηγούν, λοιπόν, οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σάρεϋ, αφού ανέλυσαν αρκετές σχετικές διατροφικές μελέτες, η πλειοψηφία των ανθρώπων μπορούν να καταναλώνουν όσα αυγά επιθυμούν, χωρίς συνέπειες.

Ενδεικτικά, γράφουν στην επιθεώρηση «Nutrition Bulletin» που εκδίδει το Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής (BNF): «Η κατανάλωση κορεσμένων λιπών, όπως αυτά που περιέχουν το κόκκινο κρέας και τα προϊόντα του, είναι πολύ πιθανότερο να δημιουργήσει προβλήματα απ' ό,τι η κατανάλωση αυγών».

«Η ιατρική έρευνα έχει αποδείξει εδώ και χρόνια ότι τα αυγά δεν αυξάνουν την χοληστερόλη, ωστόσο όπως προσθέτουν, ο περισσότερος κόσμος εξακολουθεί να τα αποφεύγει. Και αυτό, διότι έχουν επικρατήσει παλιές απόψεις, που βασίζονται σε παρωχημένα επιστημονικά στοιχεία, τα οποία πλέον έχουν ανατραπεί», επισημαίνουν οι επιστήμονες.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι τα αυγά αποτελούν μια από τις πιο θρεπτικές τροφές και μπορούν να έχουν θέση σε μια προσεγμένη διατροφή, δίχως να υπάρχει αριθμητικός περιορισμός στην κατανάλωσή τους, ενώ αναφορικά με τη χοληστερόλη που περιέχουν, είναι τόσο λίγη, ώστε είναι απίθανο να επηρεάσει ιδιαίτερα τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα.

Διαβάστε επίσης:

Διατροφικό τεστ: Δείτε αν έχετε εθισμό στη ζάχαρη