ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Κάστανα: Θερμίδες και διατροφική αξία

Κάστανα: Θερμίδες και διατροφική αξία

Μέσα σε ένα ξυλώδες και αγκαθωτό περίβλημα κρύβεται το κάστανο, το οποίο είναι ένας πεντανόστιμος και θρεπτικός καρπός. Οι καρποί της καστανιάς είναι κατ’ εξοχήν χειμωνιάτικοι καρποί.

Μπορούμε να καταναλώσουμε τα κάστανα ψητά ή βραστά, χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική, στη μαγειρική σε διάφορες συνταγές και γίνονται και αλεύρι, κυρίως σε διάφορες περιοχές της Ασίας.

Διατροφικές Πληροφορίες για τα Κάστανα

Δέκα βρασμένα και ξεφλουδισμένα κάστανα (περίπου 70 γρ.) περιέχουν:

- Θερμίδες: 206 kcal

- Λιπαρά: 1.9 γρ.

- Υδατάνθρακες: 44.5 γρ.

- Πρωτεΐνη: 2.7 γρ.

- Φυτικές ίνες: 4.3 γρ.

bigstock Chestnut Shells 106301861

Τα κάστανα είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και φυτοχημικές ουσίες που ωφελούν την υγεία μας.

Όσον αφορά τα μακροθρεπτικά συστατικά, τα κάστανα είναι καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων. Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα βοηθούν στη ρύθμιση του λιπιδαιμικού προφίλ.

Οι συγκεκριμένοι καρποί αποτελούν επίσης πολύ καλή πηγή καλίου, ενός στοιχείου που βοηθά σημαντικά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Επίσης, περιέχουν σημαντικές ποσότητες χαλκού, μαγγανίου και σεληνίου, συστατικά που παίζουν σημαντικό ρόλο σε αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις αντιδράσεις του οργανισμού.

Αν και ξηροί καρποί, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και περιέχουν και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως το φολικό οξύ.

Πηγή: Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας

Διαβάστε επίσης:

Αλκοόλ vs. ζάχαρη: Τι σας παχαίνει περισσότερο
Ποιες είναι οι τροφές που σας στρεσάρουν
Διατροφή & αδυνάτισμα: Οι τροφές που μετατρέπουν το «κακό» σε «καλό» λίπος