ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πόσο υγιεινή είναι η μουστάρδα; (εικόνες)

Πόσο υγιεινή είναι η μουστάρδα; (εικόνες)

Η μουστάρδα είναι καρύκευμα που χρησιμοποιείται σε διάφορα φαγητά τόσο για τη γεύση, όσο και για τη διατροφική αξία της.

Οι πιο γνωστές χρήσεις της είναι σε σάντουιτς, σάλτσες, σούπες και κρέατα.

Παράγεται από τους σπόρους συγκεκριμένων φυτών της οικογένειας των σταυρανθών ή των βρασσικιδών με κυριότερο είδος το σινάπι.

Η κατανάλωση των σπόρων και των φύλλων των φυτών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μουστάρδας, μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής και της αρτηριακής πίεσης, ενώ σύμφωνα με μελέτες έχουν και προστατευτική δράση έναντι του καρκίνου.

Ο αριθμός των θρεπτικών συστατικών που περιέχουν τα φυτά από τα οποία παράγεται η μουστάρδα, είναι μεγάλος.

Τα φύλλα μπορούν να καταναλωθούν ωμά ή μαγειρεμένα σε σούπες και σαλάτες, και είναι πλούσια σε ασβέστιο, χαλκό, βιταμίνες C, A και K. Οι σπόροι μουστάρδας περιέχουν φυτικές ίνες, σελήνιο, μαγνήσιο και μαγγάνιο.

Η πάστα μουστάρδας, δηλαδή η πιο δημοφιλής εκδοχή, είναι πλούσια σε ασβέστιο, σίδηρο και σελήνιο.

Δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες τι άλλο πρέπει να ξέρετε για τη μουστάρδα:

Πηγή: Medical Daily

Photo 1/3
Αντιοξειδωτικά: Τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν τον οργανισμό από την ανεξέλεγκτη δράση των ελεύθερων ριζών και κατά συνέπεια τη φλεγμονή και τις ασθένειες. Οι γλυκοσινολάτες, συστατικά των σταυρανθών λαχανικών, υπάρχουν επίσης στους σπόρους μουστάρδας και ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό μέσω της παραγωγής αντιοξειδωτικών. Περιέχουν επίσης ενώσεις που σταματούν την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων και έχουν αντιφλεγμονώδεις, αντιβακτηριακές και αντιμυκητιασικές ιδιότητες.
Photo 2/3
Καταπολεμά δερματικές παθήσεις και λοιμώξεις: Μελέτες σε πειραματόζωα έχουν δείξει ότι οι σπόροι μουστάρδας μπορούν να συμβάλλουν στη θεραπεία της ψωρίασης. Άλλες μελέτες διαπίστωσαν ότι βοηθούν στην ταχύτερη ανάρρωση από δερματίτιδα εξ επαφής, η οποία χαρακτηρίζεται από κνησμώδη εξανθήματα. Βοηθάει τέλος στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων από E. coli, χρυσίζοντα σταφυλόκοκκο και άλλα βακτήρια.
Photo 3/3
Τι πρέπει να προσέχετε: Οι περισσότερες μελέτες που αποδεικνύουν τα οφέλη από την κατανάλωση μουστάρδας, πραγματοποιήθηκαν σε πειραματόζωα. Αν και θεωρείται ασφαλές συστατικό, δεν πρέπει να λαμβάνεται σε μεγάλες ποσότητες, καθώς μπορεί να προκαλέσει πόνο στην κοιλιά, διάρροια και φλεγμονή.

BEST OF NETWORK

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen