ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Νιασίνη: Σε ποιες τροφές θα βρείτε την πολύτιμη βιταμίνη (εικόνες)

Η νιασίνη ή βιταμίνη Β3 ανήκει στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες μετατρέπουν τις τροφές σε ενέργεια, ενώ βοηθούν και στην αξιοποίηση των λιπαρών και των πρωτεϊνών που λαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας.

Νιασίνη: Σε ποιες τροφές θα βρείτε την πολύτιμη βιταμίνη (εικόνες)

Συνδέεται με οφέλη όπως η πρόληψη της καρδιοπάθειας και της απώλειας μνήμης, όμως σε μεγάλες δόσεις μπορεί να αποδειχθεί τοξική για τον οργανισμό.

Η βιταμίνη Β3 διευκολύνει την πέψη, διατηρεί υγιή τα κύτταρα του δέρματος, ρυθμίζει τα επίπεδα διαφόρων ενζύμων και επιτρέπει την ομαλή λειτουργία των νεύρων.

Οι άνδρες χρειάζονται περίπου 16 mg βιταμίνης Β3 ημερησίως, ενώ οι γυναίκες 14 mg. Οι γυναίκες που βρίσκονται σε εγκυμοσύνη ή θηλάζουν χρειάζονται μεγαλύτερη δόση, περίπου 17-18 mg.

Είναι δυνατό να λάβουμε τις συνιστώμενες ποσότητες βιταμίνης Β3 μέσω της διατροφής μας και πολύ σπάνια διαπιστώνεται έλλειψή της στις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου.

Η υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης Β3 συνδέεται με κοκκίνισμα, μούδιασμα και αίσθημα ανόδου της θερμοκρασίας τοπικά στο δέρμα, λόγω της διαστολής των αιμοφόρων αγγείων που προκαλεί. Επίσης, δεν συνιστάται στους ενήλικες πρόσληψη άνω των 35 mg ημερησίως, καθώς η βιταμίνη Β3 επιβαρύνει το συκώτι και μπορεί επίσης να εξουδετερώσει την επίδραση φαρμάκων.

Για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού είναι σημαντικό να καταναλώνετε τακτικά τις παρακάτω τροφές:

Πηγή: Medical Daily

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ