ΦΑΡΜΑΚO

Πόσο Καλός Φαρμακοποιός Επιστήμονας και Επιχειρηματίας είστε;

Το να προσδιορίσουμε τα χαρακτηριστικά ενός καλού επιχειρηματία, με κεφαλαίο Ε, δεν είναι κάτι απλό. Σήμερα, η οικονομική ανάπτυξη αλλά και οι απαιτήσεις μιας επιχείρησης μικρής ή μεγάλης, για να σταθεί στην αγορά, έχουν κάνει αυτή την αρμοδιότητα πολύπλοκη.

Πόσο Καλός Φαρμακοποιός Επιστήμονας και Επιχειρηματίας είστε;

Για να διοικήσεις μια επιχείρηση-Φαρμακείο απαιτούνται πλέον νέα χαρακτηριστικά!

Ένα καλό αφεντικό, Φαρμακοποιός-επιχειρηματίας πρέπει να έχει ένα ξεκάθαρο και ολοκληρωμένο όραμα της στρατηγικής και των στόχων της επιχείρησής του.

Αφεντικό, διευθυντής ή ιδιοκτήτης, είναι λέξεις που χρησιμοποιούνται για να χαρακτηρίσουν έναν επιχειρηματία.

Σήμερα ο σωστός επιχειρηματίας χρείάζεται πιο πολύ ευελιξία και δραστηριότητα, σε αντίθεση με παλαιότερα που ήθελε περισσότερη εξουσία και άκαμπτη θέση.

Παρ' όλο που το χάρισμα, η διάθεση και το αίσθημα ευθύνης παραμένουν σημαντικές ιδιότητες του επιχειρηματία, εν τούτοις απαιτούνται πλέον και άλλες ιδιότητες:

Ικανότητα να επικοινωνείς και να ακούς,

Μετριοφροσύνη,

Ικανότητα να προβλέπεις και να επεξεργάζεσαι καταστάσεις και δεδομένα και

Τόλμη για να εφαρμόζεις καινοτομίες.

Παράμετροι. που απόλυτα προσδιορίζουν πλέον το σύγχρονο επιχειρηματία-Φαρμακοποιό!

Ένας σωστός επιχειρηματίας είναι αυτός που δίνει την κατεύθυνση και το tempo, και αυτό προϋποθέτει μια γερή δόση αισιοδοξίας, πολύ θάρρος και αρκετή αυταπάρνηση.

Ο επιχειρηματίας σήμερα είναι πάνω από όλα «ο καθοδηγητής των ανθρώπων», όπου η πιο ευαίσθητη αρμοδιότητά του είναι να κάνει τους ανθρώπους της ομάδας του, που καθένας έχει διαφορετικό χαρακτήρα και ικανότητες, να συνεργάζονται.

Γι' αυτό το λόγο, η ικανότητα επικοινωνίας είναι πολύ σημαντική σε αυτόν τον τομέα, για να θέσεις στόχους, προσδοκίες και να κάνεις εποικοδομητική κριτική - σε αμφίδρομη βάση - αλλά ακόμη και για να δείξεις τον ενθουσιασμό και το πάθος σου.

Η επίτευξη αυτής της ευαίσθητης αλχημείας είναι η κύρια αποστολή ενός επιχειρηματία, με στόχο να κτίσει ένα περιβάλλον, στο οποίο οι άνθρωποί του να μπορούν να εξασκήσουν τις αρμοδιότητές τους όχι μόνο εποικοδομητικά, αλλά με αγάπη και περηφάνια για τη δουλειά που κάνουν και το αφεντικό που έχουν.

Ικανότητα Κληρονομική ή Επίκτητη;

Πίσω από έναν επιχειρηματία υπάρχει συχνά μια έντονη προσωπικότητα. Χρειάζεται χαρακτήρας, χάρισμα, μεγάλη διάθεση και ικανότητα να πείθεις.

Η ικανότητα να διοικείς είναι μια φυσική κλίση. Υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν να το κάνουν και άλλοι όχι.

Αναμφισβήτητα όμως, η εκπαίδευση σ' αυτόν τον τομέα παραμένει σημαντική.

Η μικρή σχετικά δομή του φαρμακείου στηρίζεται σε μια διοίκηση επικεντρωμένη στην προσωπικότητα του Φαρμακοποιού, που γίνεται μάλλον ενστικτωδώς παρά επαγγελματικά.

Έτσι, ο τρόπος διοίκησης είναι διαφορετικός και ετερογενής και ποικίλλει όσο και οι Φαρμακοποιοί που υπάρχουν. Ορισμένοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι το χάρισμα δεν αρκεί και αισθάνονται την έλλειψη εκπαίδευσης, κατευθύνσεων και οδηγιών πάνω σε αυτόν τον τομέα.

Και επειδή στη Φαρμακευτική στο πανεπιστήμιο δεν διδάσκεται management, η λύση είναι να παρακολουθήσουν ειδικά σεμινάρια οργάνωσης εργασίας και coaching του ανθρώπινου δυναμικού.

Αλλά και πάλι αυτό δεν αρκεί...

Χρειάζεται να καλλιεργήσουμε αυτή τη γνώση σε προσωπικό επίπεδο και να αναζητηθούν οι τρόποι εφαρμογής της που ταιριάζουν σε κάθε άτομο.

Αυτοκριτική πρέπει να γίνεται σε συνεχή βάση, ώστε να ανακαλυφθούν συνειδητά οι προσωπικές επιδιώξεις του Φαρμακοποιού-επιχειρηματία.

Στη συνέχεια, χρειάζεται θάρρος, τόλμη και εμπιστοσύνη στον εαυτό του για να εφαρμόσει ένα πιο επαγγελματικό τρόπο διοίκησης.

Σήμερα, στις μεγάλες επιχειρήσεις με τις μεγάλες δομές, οι άνθρωποι είναι απομονωμένοι στη δουλειά τους και σπάνια έρχονται σε επαφή με τα αφεντικά.

Το Φαρμακείο από τη μια έχει το πλεονέκτημα της δημιουργίας ανθρώπινων σχέσεων μεταξύ όλης της ομάδας, αλλά από την άλλη «υποφέρει» από αυτήν τη μικροδομή του.

Η ποιότητα του διαλόγου και της θετικής επικοινωνίας είναι πολύ σημαντική. Η αρνητική προσέγγιση στα άτομα και η δεικτική παρατήρηση έχουν συνήθως αρνητικό αποτέλεσμα. Μόνο η θετική επικοινωνία, λέγοντας τα πράγματα όπως έχουν, κτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης και κάνει τη διαφορά.

Το Φαρμακείο είναι μια ετερογενής μικρή επιχείρηση, όπου συχνά δεν έχουν όλοι έναν κοινό τρόπο επικοινωνίας. Θα πρέπει, λοιπόν, ο Φαρμακοποιός-επιχειρηματίας να προσαρμόσει την επικοινωνία του με ευελιξία προς κάθε πελάτη, προμηθευτή και συνεργάτη του ξεχωριστά.

Πηγή: Pharmacy Management