ΟΜΟΡΦΙΑ

Οδηγός επιβίωσης για να μην… ψηθείτε από τον ήλιο!

Οδηγός επιβίωσης για να μην… ψηθείτε από τον ήλιο!

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τα περιστατικά καρκίνου του δέρματος ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια παγκοσμίως σε ετήσια βάση. Έτσι, το αντηλιακό αναδεικνύεται στο πλέον απαραίτητο καλοκαιρινό «αξεσουάρ».

Δείτε ποιες είναι οι συμβουλές των ειδικών για μέγιστη προστασία από τον ήλιο και αυτό το καλοκαίρι.

1. Επιλέγουμε ένα αντηλιακό που μας αρέσει
Εάν μας ενοχλεί η υφή και η μυρωδιά του αντηλιακού, δύσκολα θα το χρησιμοποιήσουμε τόσο συχνά όσο θα έπρεπε. Πολλά από τα αντηλιακά που κυκλοφορούν στην αγορά έχουν υπέροχο άρωμα και δεν επιβαρύνουν την επιδερμίδα.

2. Δείκτης προστασίας 30 και πάνω
Κατά μέσο όρο, ένα αντηλιακό με δείκτη SPF 15 μπλοκάρει το 93% της υπεριώδους ακτινοβολίας UVB. Για τα αντηλιακά με δείκτη SPF 30 και SPF 50 το ποσοστό είναι 97% και 98% αντίστοιχα. Οι δερματολόγοι συνιστούν να επιλέγουμε τουλάχιστον δείκτη SPF 30 και αν πρόκειται να επιλέξουμε να πάμε στην παραλία τις «απαγορευμένες» ώρες (μεταξύ 10 το πρωί και 2 το μεσημέρι) να μη διστάσουμε να πάρουμε μαζί μας ένα αντηλιακό με δείκτη 50 ή και 70. Αυτό που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι κανένα αντηλιακό δεν παρέχει 100% προστασία. Έτσι, πρέπει να εφαρμόζουμε τακτικά, κατά προτίμηση κάθε δύο ώρες.

3. Προστασία από την ακτινοβολία UVA & UVB
Πρέπει να προσέξουμε την ετικέτα του αντηλιακού ώστε να επιβεβαιώσουμε ότι μας προστατεύει τόσο από την υπεριώδη ακτινοβολία Α όσο και από την υπεριώδη ακτινοβολία Β. Η ακτινοβολία UVA ευθύνεται για την εμφάνιση των ρυτίδων και την εκδήλωση του καρκίνου, ενώ η ακτινοβολία UVB ευθύνεται για τα εγκαύματα. Ορισμένα αντηλιακά παρέχουν προστασία μόνο ενάντια στην ακτινοβολία UVB. Τα δύο κυριότερα συστατικά που προστατεύουν από την ακτινοβολία UVA είναι το οξείδιο του ψευδαργύρου και η αβοβενζόνη.

4. Δύο στρώσεις
Καλό είναι να επαλείφουμε το αντηλιακό σε δύο ελαφριές δόσεις, για μέγιστη προστασία. Αυτό ισχύει τόσο για τα αντηλιακά σε μορφή κρέμας όσο και για τα αντηλιακά σε μορφή σπρέι. Απλώνουμε μία στρώση σε ολόκληρο το σώμα και μετά ξανά από την αρχή.

5. Δεν ξεχνάμε τη μύτη
Είναι το σημείο που καίγεται συχνότερα από τον ήλιο, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε μία ακόμη στρώση του αντηλιακού.