ΟΜΟΡΦΙΑ

Κόλλησε η ζυγαριά; Τι φταίει και πώς θα ξεπεράσετε το plateau

Στην αρχή μιας δίαιτας τα περιττά κιλά φεύγουν συνήθως πιο εύκολα, όμως μετά από λίγο καιρό έρχεται η στιγμή που όλοι τρέμουμε: το λεγόμενο plateau, δηλαδή η στασιμότητα.

Κόλλησε η ζυγαριά; Τι φταίει και πώς θα ξεπεράσετε το plateau

Η εξέλιξη αυτή, αν και απογοητευτική, είναι απολύτως φυσιολογική, αφού όταν έχουν πια μειωθεί αισθητά τα αποθέματα λίπους στο σώμα ο μεταβολισμός επιβραδύνεται. Για να φτάσουμε λοιπόν στον στόχο μας, πρέπει είτε να λαμβάνουμε (ακόμη) λιγότερες θερμίδες μέσω της διατροφής μας είτε να αυξήσουμε τις δαπάνες ενέργειας μέσω της (ακόμη) πιο έντονης σωματικής άσκησης.

Δείτε πέντε λόγους που φτάσατε σε plateau και τι πρέπει να κάνετε για να το ξεπεράσετε.

1. Δεν υπολογίζετε σωστά το μέγεθος των μερίδων

Το μέγεθος της μερίδας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο κατά το στάδιο του plateau. Ακόμη και μερικές μπουκιές παραπάνω μπορεί να κάνουν όλη τη διαφορά. Για παράδειγμα, δύο έξτρα κουταλιές φιστικοβούτυρο στο πρωινό σας smoothie παρέχουν περίπου 120 έξτρα θερμίδες τη μέρα, δηλαδή 840 την εβδομάδα! Όσο λοιπόν πλησιάζετε στον στόχο σας, πρέπει να γίνετε λίγο πιο επιμελείς.

2. Κάνετε παρασπονδίες πιο συχνά απ’ όσο πρέπει

Ακόμη κι αν έχετε αυξήσει τη διάρκεια ή την ένταση της γυμναστικής σας, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μπορείτε να φάτε περισσότερο φαγητό ή γλυκό χωρίς... επιπτώσεις. Αν κάνετε αυτό το λάθος δύο ή και τρεις φορές την εβδομάδα, μπορεί να ξεφύγετε με τις θερμίδες που λαμβάνετε. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι είναι πολύ πιο εύκολο να πάρετε θερμίδες τρώγοντας παρά να κάψετε θερμίδες με τη γυμναστική.

3. Υπερεκτιμάτε τη σωματική σας δραστηριότητα

Όταν κάποιος γυμνάζεται αρκετά, μπορεί να πέσει στη παγίδα της λεγόμενης «ανταποδοτικής αδράνειας». Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι ναι μεν γυμνάζεται περισσότερο αλλά επίσης κινείται λιγότερο μέσα στην ημέρα. Για να ξεπεράσετε όμως το plateau πρέπει να αυξήσετε τις συνολικές ημερήσιες δαπάνες ενέργειας, άρα να κινείστε το ίδιο ή και περισσότερο και να γυμνάζεστε περισσότερη ώρα ή σε μεγαλύτερη ένταση.

4. Δεν τηρείτε σταθερό πρόγραμμα άσκησης

Παραλείποντας έστω και μία προπόνηση είναι πιθανό να σας... πάρει η μπάλα και να χάσετε και τις επόμενες δύο ή τρεις –μέχρι να κάνουν την εμφάνισή τους οι τύψεις και να επιστρέψετε στις παλιές καλές σας συνήθειες. Φροντίστε λοιπόν να είστε επιμελείς εάν πραγματικά θέλετε να πετύχετε τον στόχο σας.

Πηγή: menshealth.com

Δείτε κι αυτό:

Δείτε ποιες είναι οι πιο εύκολες δίαιτες!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ