ΟΜΟΡΦΙΑ

Xρώμα πιάτου και άλλα tips που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Οι έρευνες δείχνουν ότι η ποσότητα τροφής που καταναλώνουμε στα γεύματα, πολλές φορές ρυθμίζεται υποσυνείδητα.

Xρώμα πιάτου και άλλα tips που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Το μέγεθος και το χρώμα του πιάτου που χρησιμοποιούμε, είναι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ποσότητα φαγητού που τρώμε.

Έχει βρεθεί για παράδειγμα, ότι η κατανάλωση φαγητού σε κόκκινο πιάτο, αποτρέπει την υπερκατανάλωση τροφής.

Ο καθηγητής Τσαρλς Σπενς, πειραματικός ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δήλωσε στο βιβλίο του που κυκλοφόρησε το 2018 με τίτλο «Γαστροφυσική: Η Νέα Επιστήμη της Διατροφής», ότι το χρώμα του πιάτου ξεγελάει τον εγκέφαλο ώστε να καταναλώνουμε μικρότερα γεύματα.

«Όταν σε ένα κόκκινο πιάτο υπάρχουν σνακ και γενικά ανθυγιεινές τροφές, καταλήγετε να τρώτε λιγότερο. Ο λόγος είναι ότι το κόκκινο χρώμα φαίνεται να αποτελεί κάποιου είδους σήμα κινδύνου ή αποφυγής. Δίνει επίσης λιγότερη αντίθεση στο φαγητό, κάτι που το καθιστά λιγότερο επιθυμητό, ​​επομένως θα φάτε λιγότερη ποσότητα».

Ο Βέλγος φιλόσοφος Franz Delboeuf διαπίστωσε ότι τα μικρότερα πιάτα μας βοηθούν να τρώμε λιγότερο, σύμφωνα με τις μελέτες του που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1860.

Η οπτική ψευδαίσθηση του Delboeuf δείχνει ότι αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος δύο κύκλων ίσου μεγέθους διαφορετικά, όταν βρίσκονται σε διαφορετικά περιγράμματα.

Κάθε φορά που γεμίζουμε το πιάτο μας, ο εγκέφαλός μας μάς δίνει πληροφορίες για την ποσότητα της τροφής. Η ψευδαίσθηση αυτή είναι μια από τις πολλές αυταπάτες που επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές μας.

Η ποσότητα τροφής υπερεκτιμάται σε μικρά πιάτα και υποεκτιμάται σε μεγάλα πιάτα.

Όσοι χρησιμοποίησαν μικρά πιάτα σέρβιραν λιγότερη ποσότητα τροφής κατά 12%, ενώ όσοι χρησιμοποίησαν μεγάλα πιάτα σέρβιραν περισσότερη τροφή κατά 13%.

Το μέσο πιάτο φαγητού στην Αμερική έχει αυξηθεί κατά 23% από το 1900 και έπειτα.

Αντίστοιχα, τα ψηλότερα ποτήρια επηρεάζουν την ποσότητα των ποτών. Γενικά έχουμε την τάση να υπερεκτιμάμε το ύψος σε σχέση με το μήκος.

Τα αντίθετα χρώματα μεταξύ του φαγητού και του πιάτου, όπως και τα αντίθετα χρώματα μεταξύ του τραπεζιού και του πιάτου, μας αναγκάζουν να εστιάζουμε την προσοχή μας στην τροφή και δίνουν την εντύπωση της αυξημένης ποσότητας.

Τα γεύματα που έχουν ομοιόμορφο χρώμα τείνουν να είναι λιγότερο χορταστικά.

Το κόκκινο χρώμα μας δίνει την εντύπωση ότι η τροφή θα είναι γλυκιά σαν τα ώριμα φρούτα. Αν αντικαταστήσουμε τη ζάχαρη με κόκκινες τροφές θα έχουμε κάποια μείωση στο σύνολο των θερμίδων που καταναλώνουμε.

Τα μπλε πιάτα τείνουν να μειώνουν την όρεξη επειδή το μπλε είναι ένα χρώμα το οποίο δεν απαντάται φυσικά στα τρόφιμά μας.

Τα υγιεινά τρόφιμα στο ύψος των ματιών, προκαλούν την επιθυμία μας να τα καταναλώσουμε. Πρέπει επίσης να αποφεύγουμε την έκθεση σε εικόνες ανθυγιεινού φαγητού και διαφημίσεων οι οποίες προκαλούν πλασματική πείνα.

Ο γιατρός του NHS Δρ. Zak συνιστά άλλους τρόπους υπολογισμού της μερίδας του φαγητού: «Αν και η επιλογή μικρότερων πιάτων μπορεί να φαίνεται λογική, τείνουμε να επιλέγουμε μερίδες που θα γεμίσουν αυτό το πιάτο, ανεξάρτητα από τη διάμετρό του. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας, είναι να χωρίσετε το πιάτο σας στα τρία, όπου το ένα τρίτο θα αποτελείται από κρέας ή άλλη πρωτεΐνη, το ένα τρίτο από υδατάνθρακες και το υπόλοιπο από λαχανικά. Κάθε μερίδα δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από το μέγεθος της κλειστής γροθιάς σας».

Πηγή: Mail Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ