ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ

Ζευγάρια: Είστε –γενετικά– πλασμένοι ο ένας για τον άλλο;

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι μια γυναίκα αντιλαμβάνεται πως ένας άνδρας έχει συμβατά με αυτήν γονίδια αποκλειστικά και μόνο από… τη μυρωδιά του!

Ζευγάρια: Είστε –γενετικά– πλασμένοι ο ένας για τον άλλο;

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι μια γυναίκα αντιλαμβάνεται πωςένας άνδρας έχει συμβατά με αυτήν γονίδια αποκλειστικά και μόνο από… τη μυρωδιάτου!

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερδείχνει ότι επηρεαζόμαστε υποσυνείδητα από τη μυρωδιά ενός ατόμου, ασχέτως τηςεξωτερικής εμφάνισης ή του χαρακτήρα.

Οι ερευνητές δηλώνουν ότι τα γονίδια ασκούν σημαντικήεπιρροή τη γοητεία που αποπνέει ένα άτομο στο αντίθετο φύλο.

Η θεωρία αυτή βασίζεται στο επονομαζόμενο «τεστ της βρώμικηςμπλούζας», με τη βοήθεια του οποίου Ελβετοί επιστήμονες ανέλυσαν το DNA μιαςομάδας φοιτητών, προκειμένου να μελετήσουν τα γονίδια ιστοσυμβατότητας. Ζήτησαναπό τους άνδρες να φορέσουν μια μπλούζα για δύο νύχτες, αποφεύγοντας ναχρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε ουσία θα μπορούσε να επηρεάσει τη φυσική τουςμυρωδιά.

Μετά τις δύο ημέρες, οι μπλούζες τοποθετήθηκαν σε κουτιά καιοι γυναίκες που συμμετείχαν στο πείραμα έπρεπε να τις μυρίσουν και ναταξινομήσουν τη μυρωδιά με βάση την ένταση, την απόλαυση και τη σεξουαλικήέλξη.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι γυναίκες είχαν την τάση ναπροτιμούν τη μυρωδιά των ανδρών με διαφορετικά γονίδια συμβατότητας.

Αυτό υποδεικνύει ότι είμαστε σε θέση να επιλέγουμευποσυνείδητα το σύντροφο με τον οποίο θα μπορούσαμε να κάνουμε παιδιά μεγενετικό πλεονέκτημα.

Η σχετική μελέτη αναφέρει: «Όλοι οι άνθρωποι διαθέτουνπερίπου 25.000 παρόμοια γονίδια. Ορισμένα από αυτά διαφέρουν στο κάθε άτομο,όπως τα γονίδια που είναι υπεύθυνα για το χρώμα των ματιών ή των μαλλιών. Παρ’όλα αυτά, τα γονίδια συμβατότητας ποικίλλουν σημαντικά μεταξύ των ανθρώπων.Αρχικά, τα γονίδια ρυθμίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και τον τρόπο με τονοποίο αντιμετωπίζουμε τις ασθένειες. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι αυτά ταγονίδια παίζουν ακόμη σημαντικότερο ρόλο από αυτόν που πιστεύαμε, καθώς μπορούννα επηρεάσουν την εγκεφαλική λειτουργία, τη γοητεία που αποπνέουμε και τιςπιθανότητες που έχουμε για αναπαραγωγή.»

Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι τα ποντίκιακαι ορισμένα είδη ψαριών επιλέγουν το «σύντροφό» του με βάση τη μυρωδιά. Στουςανθρώπους βέβαια δεν είναι απόλυτα σαφές εάν ισχύει πάντοτε κάτι τέτοιο.