ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έκθεση-βόμβα της Βουλής: αντισυνταγματικότητες στο σ/ν

Έκθεση βόμβα της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής αναφέρει ότι στο πολύκροτο πολυνομοσχέδιο το οποίο συζητείται στην Βουλή και αναμένεται τα μεσάνυχτα της Κυριακής η ψήφισή του, υπάρχουν αντισυνταγματικότητες κυρίως στα άρθρα για την πώληση μετοχών τραπεζών κάτω από την τιμή αγοράς τους, καθώς και παρατηρήσεις και κενά.
Έκθεση-βόμβα της Βουλής: αντισυνταγματικότητες στο σ/ν

Έκθεση βόμβα της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής αναφέρει ότι στο πολύκροτο πολυνομοσχέδιο το οποίο συζητείται στην Βουλή και αναμένεται τα μεσάνυχτα της Κυριακής η ψήφισή του, υπάρχουν αντισυνταγματικότητες κυρίως στα άρθρα για την πώληση μετοχών τραπεζών κάτω από την τιμή αγοράς τους, καθώς και παρατηρήσεις και κενά.

Αλλά και για το ζήτημα των φαρμακείων η Επιστημονική Υπηρεσία ζητά:

να υπάρξει «ειδική αιτιολόγηση» από την οποία να προκύπτει σαφώς ότι με τις ρυθμίσεις για τα φαρμακεία «εξασφαλίζεται η ορθολογική και ισόρροπη κατανομή των φαρμακείων σε ολόκληρη την χώρα, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο άμεσος και µε ποιοτικά εχέγγυα εφοδιασμός του συνόλου του πληθυσμού µε τα αναγκαία φάρμακα». Μάλιστα το θέμα της έκθεσης της Υπηρεσίας της Βουλής, το έχουν ήδη αναρτήσει οι φαρμακοποιοί στον επίσημο ιστότοπό τους.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι τις παρατηρήσεις αυτές της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής θα τις αξιοποιήσουν οι φαρμακοποιοί πιέζοντας όσο μπορούν την ηγεσία του υπουργείου Υγείας για να αλλάξει κάτι έστω και την τελευταία στιγμή στις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου. Το θέμα αυτό μάλιστα αναμένεται να κυριαρχήσει και στην Γενική Συνέλευση του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής την Δευτέρα η οποία θα εκτιμήσει την περαιτέρω στάση των μελών της.

Σύμφωνα με το ΣτΕ η εξασφάλιση της βιωσιμότητας των φαρμακείων και μάλιστα υπό συνθήκες λειτουργίας εκτός των όρων του ελεύθερου ανταγωνισμού, καθώς και η ορθολογική και ισόρροπη κατανομή τους σε ολόκληρη τη xώρα, προκειμένου να εξασφαλίζεται ο άμεσος και με ποιοτικά εχέγγυα εφοδιασμός του συνόλου του πληθυσμού με αναγκαία φάρμακα, αποτελούν επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι δικαιολογούν την επιβολή περιορισμών όχι μόνο στην άσκηση αλλά και στην πρόσβαση στο επάγγελμα του φαρμακοποιού προσώπων που συγκεντρώνουν, κατ΄ αρχήν, τα νόμιμα προσόντα για την άσκησή του.

Ακόμη, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής μεταξύ άλλων :

τονίζει ότι «εγείρει προβληματισμό» για παραβίαση του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος η ρύθμιση ότι οι αποφάσεις του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής σταθερότητας είναι επωφελείς και συμφέρουσες για το Ταμείου και το Ελληνικό Δημόσιο, ειδικά δε ενόψει της προτεινόμενης δυνατότητας του Ταμείου να διαθέτει το σύνολο ή μέρος των μετοχών πιστωτικού ιδρύματος που κατέχει σε τιμές χαμηλότερες της τιμής κτήσης τους ή της τρέχουσας χρηματιστηριακής αξίας τους.

Η έκθεση κάνει λόγο επίσης και για την μείωση στις τιμές αποζημίωσης των ΑΠΕ και των φωτοβολταϊκών, αμφισβητεί την νομιμότητα της ποινικής ασυλίας στα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ για τις συμβάσεις παραχώρησης δημόσιας περιουσίας, αμφισβητεί την δυνατότητα νομιμοποίησης με απόφαση του υπουργού Τουρισμού υφιστάμενων εγκαταστάσεων και λιµενικών έργων εντός της χερσαίας (περιλαμβανομένου του αιγιαλού και της παραλίας) και θαλάσσιας ζώνης τουριστικών λιµένων που αξιοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ.

Επίσης,

- για τα ζητήματα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων από υπεραξία µμεταβίβασης ακίνητης περιουσίας η Έκθεση παρατηρεί ότι με τις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου «δεν ρυθμίζεται ο τρόπος προσδιορισμού του κόστους ανέγερσης κτισμάτων, όπως επίσης δεν προσδιορίζεται ο χρόνος κτήσης σε περίπτωση που τα κτίσματα έχουν ανεγερθεί σε χρόνο μεταγενέστερο της απόκτησης του γηπέδου».

- για την υποχρέωση υποβολής δήλωσης υπολογισμού του φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας, επισημαίνει ότι «δεν είναι σαφές εάν η δήλωση υποβάλλεται στη Φορολογική Διοίκηση ή στον συμβολαιογράφο που συντάσσει τη σχετική πράξη. Επίσης «δεν είναι σαφές ποιες ακριβώς είναι οι αρμοδιότητες ελέγχου της δήλωσης από τον συμβολαιογράφο, ούτε ποιο το µμέτρο της ευθύνης του», για παράδειγμα αν μπορεί να ελέγξει την ορθότητα και την ακρίβεια των εγγράφων που κατατίθενται.

- για την δυνατότητα χορήγησης στοιχείων και πληροφοριών φορολογουμένων «σε τρίτους, κατόπιν αιτιολογημένης εισαγγελικής παραγγελίας, ότι δεν συντρέχει περίπτωση φορολογικού απορρήτου», παρατηρεί ότι «δεν αρκεί απλή στάθμιση του έννοµου συμφέροντος του αιτούντος, αλλά πρέπει να γίνεται συγκεκριμένη αναφορά» στο νομοθέτημα που επιτρέπει την άρση του φορολογικού απορρήτου.