ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η επιστημονική εξήγηση της απειθαρχίας των παιδιών

Πρόκειται για ένα φαινόμενο αρκετά γνώριμο και δυσάρεστο τόσο για τους γονείς όσο και για τους δασκάλους, καθώς δυσκολεύονται τρομερά να τραβήξουν την προσοχή των παιδιών και των εφήβων όταν τους δίνουν απλές εντολές την ώρα που παρακολουθούν τηλεόραση ή παίζουν.

Η επιστημονική εξήγηση της απειθαρχίας των παιδιών

Οι επιστήμονες όμως πιστεύουν ότι αυτή η ικανότητα των παιδιών και των νέων να αγνοούν τι συμβαίνει γύρω τους σχετίζεται άμεσα με την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους.

Τα παιδιά δεν αγνοούν τους μεγάλους επίτηδες, αλλά αντιμετωπίζουν τη λεγόμενη «τύφλωση απροσεξίας», δηλαδή μια παροδική άγνοια απέναντι στις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω τους.

Με άλλα λόγια, τα παιδιά κοιτούν αλλά δε βλέπουν, ακούνε αλλά δεν καταγράφουν όσα ακούνε. Το αποτέλεσμα είναι η έλλειψη συνειδητότητας, πέραν του σημείου άμεσης εστίασης της προσοχής.

Ερευνητές από το Πανεπιστημιακό Κολλέγιο του Λονδίνου, στο Ινστιτούτο Γνωστικών Νευροεπιστημών, υποστηρίζουν ότι τα παιδιά διαθέτουν μειωμένη περιφερική συνειδητότητα σε σύγκριση με τους ενήλικες.

Αυτό σημαίνει πως όταν ένα παιδί εστιάζει κάπου, ακόμη και σε μια απλή δραστηριότητα ή ένα ερέθισμα, έχει μειωμένη συναίσθηση για το τι συμβαίνει γύρω του.

Το φαινόμενο σχετίζεται άμεσα με το στάδιο ανάπτυξης του πρωτογενούς οπτικού φλοιού. Αυτή η περιοχή του εγκεφάλου αναπτύσσεται σταδιακά όσο μεγαλώνουμε.