ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσες ώρες ύπνου καθημερινά μειώνουν τις πιθανότητες για Αλτσχάιμερ

Πόσες ώρες ύπνου καθημερινά μειώνουν τις πιθανότητες για Αλτσχάιμερ

Μία νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «Perspectives on Psychological Science», αποκαλύπτει ότι ο ύπνος είναι δυνατόν να λειτουργήσει προστατευτικά έναντι της εμφάνισης νόσου Αλτσχάιμερ μετέπειτα στη ζωή μας.

Ο Δρ Μάικλ Σκαλλιν και οι συνεργάτες του στο Εργαστήριο Νευροεπιστήμης και Γνωστικότητας του Ύπνου στο Πανεπιστήμιο Μπέιλορ του Τέξας, μελέτησαν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από τα τελευταία 50 χρόνια έρευνας στον τομέα του ύπνου.

Όπως διαπίστωσαν, ο ποιοτικός ύπνος στα νεανικά χρόνια και τη μέση ηλικία επιτρέπει στον εγκέφαλο να εδραιώσει τις πληροφορίες που λαμβάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενισχύοντας έτσι τη μνήμη και τη μάθηση.

Μάλιστα, ως ιδανική διάρκεια ορίζονται οι 8 ώρες.

Προκύπτει, λοιπόν, ότι ο καλός ύπνος στα κρίσιμα αυτά χρόνια, δηλαδή 18-29 ετών, μπορεί να είναι προγνωστικός δείκτης της καλύτερης πνευματικής λειτουργίας στην τρίτη ηλικία.

Σε κάθε περίπτωση, ο ύπνος σχετίστηκε με τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του ανθρώπου, με εκείνους που κοιμούνται επαρκώς να έχουν καλύτερη πνευματική υγεία, λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι, να μην κινδυνεύουν από υπέρταση, υπερχοληστερολαιμία, διαβήτη τύπου ΙΙ, παράγοντες που σχετίζονται με την εξασθένηση της μνήμης.

Τέλος, φαίνεται ότι ακόμα κι ένας σύντομος υπνάκος το μεσημέρι είναι ικανός να ενισχύσει τη μνήμη και να προλάβει την πνευματική εξασθένηση.

Διαβάστε επίσης:

Δείτε πόσο γερνά τον εγκέφαλο ο κακός ύπνος

Δείτε αν σας λείπει ύπνος με το τεστ των 59'' (βίντεο)

 

BEST OF NETWORK

PlusQueen