Οι επιστήμονες ανακάλυψαν την «Αχίλλειο πτέρνα» του HIV

Η ασίγαστη «λαχτάρα» του HIV για τη ζάχαρη φαίνεται πως είναι και το «αδύναμο σημείο» του ιού, σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση PLOS Pathogens.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν την «Αχίλλειο πτέρνα» του HIV

Αφού εισχωρήσει σε ένα ανοσοκύτταρο του ανθρώπινου σώματος, ο HIV χρειάζεται σάκχαρα και άλλα θρεπτικά συστατικά ώστε να τα χρησιμοποιήσει ως καύσιμο. Έτσι, επεμβαίνει στους μηχανισμούς του κυττάρου ώστε να πολλαπλασιαστεί και να εισχωρήσει στη συνέχεια και σε άλλα κύτταρα.

Η βαθύτερη κατανόηση αυτής της δράσης του HIV μπορεί να ανοίξει το δρόμο ώστε να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικότερα ο ιός, δηλώνουν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Νορθουέστερν και το Πανεπιστήμιο Βάντερμπιλτ, οι οποίοι ανακάλυψαν το «διακόπτη» που ελέγχει την απελευθέρωση σακχάρων και θρεπτικών συστατικών μέσα σε ένα ανοσοκύτταρο. Μάλιστα, οι ερευνητές παρασκεύασαν μια πειραματική σύνθετη ουσία που μπλοκάρει τον αγωγό τροφοδότησης, ώστε να μην μπορεί ο ιός να πάρει τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Αυτή η πρωτοποριακή προσέγγιση για την αντιμετώπιση του HIV μπορεί ενδεχομένως να βρει εφαρμογή και στη θεραπεία του καρκίνου, δεδομένου ότι και τα καρκινικά κύτταρα χρειάζονται τα σάκχαρα και άλλα θρεπτικά συστατικά για να αναπτυχθούν και να πολλαπλασιαστούν.