ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παραπλανητικές οι ετικέτες των κρασιών για την περιεκτικότητά τους σε αλκοόλ

Παραπλανητικές οι ετικέτες των κρασιών για την περιεκτικότητά τους σε αλκοόλ

Αμερικανοί επιστήμονες που εξέτασαν τις περιεκτικότητες σε αλκοόλ χιλιάδων κρασιών απ’ όλο τον κόσμο, εντόπισαν αποκλίσεις, οι οποίες τα έδειχναν πιο «ελαφριά» απ’ ό,τι ήταν στην πραγματικότητα.

Όπως φάνηκε από την ανάλυση που πραγματοποίησαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ντέιβις (UCDavis), οι οποίοι εξέτασαν 91.432 κρασιά, το 57,1% από αυτά περιείχαν περισσότερο αλκοόλ απ’ όσο ανέγραφαν, ενώ μόλις στο 10,7% των περιπτώσεων συμφωνούσε η αναγραφόμενη περιεκτικότητα σε αλκοόλ με την πραγματική.

Οι μεγαλύτερες αποκλίσεις αφορούσαν τους ερυθρούς οίνους προελεύσεως Χιλής, Αργεντινής, Ισπανίας και ΗΠΑ, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στην επιθεώρηση «Journal of Wine Economics».

Στην πραγματικότητα, οι ερυθροί οίνοι από τη Χιλή έγραφαν ότι κατά μέσον όρο περιείχαν 13,5% αλκοόλ όταν στην πραγματικότητα περιείχαν 13,8%, εκείνοι της Αργεντινής 13,6% αντί για 13,9% και οι ισπανικοί 13,4% αντί για 13,6% που ήταν στην πραγματικότητα.

Αντίστοιχα, στους αμερικανικούς ερυθρούς οίνους η αληθινή περιεκτικότητα ήταν 14% και η αναγραφόμενη 13,8% κατά μέσον όρο.

Συνολικά, το 68% των ερυθρών οίνων που εξετάστηκαν είχαν απόκλιση ανάμεσα στην αληθινή και στην αναγραφόμενη περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Αποκλίσεις παρατηρήθηκαν και στα λευκά κρασιά, με τα αμερικανικά λ.χ. να έχουν μέση περιεκτικότητα σε αλκοόλ 13,7% έναντι 13,4% της αναγραφόμενης.

Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι σε μία στις τρεις περιπτώσεις (στο 32,2%) οι οινοπαραγωγοί έγραφαν ότι τα κρασιά τους περιείχαν περισσότερο αλκοόλ απ’ ό,τι στην πραγματικότητα.

Οι ερευνητές με επικεφαλής τον δρα Τζούλιαν Άλστον, καθηγητή Αγροτικής Οικονομίας στο UC Davis, σημειώνουν στο άρθρο τους ότι οι αποκλίσεις αυτές είναι εις γνώσην των οινοπαραγωγών, καθώς πολλοί παραδέχθηκαν ότι αλλάζουν το ποσοστό που αναγράφουν στα προϊόντά τους για να ικανοποιεί τις προσδοκίες των καταναλωτών.

Ωστόσο, «ακόμα και οι φαινομενικά μικρές αποκλίσεις προς τα κάτω μπορεί να κάνουν τους καταναλωτές να υποτιμήσουν την ποσότητα του αλκοόλ που καταναλώνουν, με τρόπους οι οποίοι μπορεί να έχουν συνέπειες στην υγεία και στην οδική ασφάλεια», δήλωσε ο δρ Άλστον.

Και εξήγησε πως «όταν κάποιος νομίζει ότι ένα καμπερνέ της κοιλάδας Νάπα περιέχει γύρω στο 13,5% έως 14,5% αλκοόλ, και αυτό έχει 0,4% παραπάνω, η διαφορά είναι πολύ σημαντική».

Όσον αφορά το γιατί γίνεται αυτό, μία θεωρία είναι πως οι λάτρεις του κρασιού προτιμούν όσα έχουν περιεκτικότητα σε αλκοόλ από 12% έως 14%, επομένως το ιδανικό για τους παραγωγούς είναι να έχει το κρασί τους μια περιεκτικότητα όσο το δυνατόν πιο κοντά στον μέσο όρο.

Σε κάποιες χώρες, εξάλλου, ενδέχεται η περιεκτικότητα των κρασιών σε αλκοόλ να επηρεάζει τη φορολόγησή τους, λένε οι ερευνητές.

Όποια κι αν είναι η αιτία, τα νέα ευρήματα αποτελούν έναν ακόμα λόγο για τον οποίο θα πρέπει να αποφεύγει το αλκοόλ όποιος προγραμματίζει στη συνέχεια να οδηγήσει, καταλήγουν.

 

Διαβάστε επίσης:

Πώς θα καταλάβετε ότι το κρασί είναι χαλασμένο

BEST OF NETWORK

PlusQueen