ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η κρίση μείωσε τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

Την τελευταία δεκαετία, η Ελλάδα έχει επιτύχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά μείωσης των θανάσιμων τροχαίων ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη.

Η κρίση μείωσε τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

Συγκεκριμένα, τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί κατά 52% την τελευταία δεκαετία, αν και η χώρα μας εξακολουθεί να κατέχει μια από τις χειρότερες θέσεις της Ευρώπης.

Η σημαντική μείωση των οδικών ατυχημάτων οφείλεται - σύμφωνα με τους ειδικούς κυρίως στην οικονομική κρίση, λόγω της οποίας μειώθηκε ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν. Επιπλέον, οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως οδηγούν πλέον πιο αργά και προσεκτικά, ενώ στη μείωση των τροχαίων έχει συμβάλει και η εξέλιξη της τεχνολογίας των οχημάτων.

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στο Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος.

Ο ομότιμος καθηγητής Ιατρικής Γώργος Μπαλτόπουλος ανέφερε ότι οι μισοί θάνατοι συμβαίνουν ακαριαία ή μέσα στην πρώτη ώρα μετά το ατύχημα, με βασικότερες αιτίες τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και τους τραυματισμούς σπονδυλικής στήλης, αορτής και καρδιάς. Το 30% των θανάτων - που οφείλεται κυρίως σε υποσκληρίδια και επισκληρίδια αιματώματα, κακώσεις της λεκάνης,της κοιλιακής χώρας και της θωρακικής κοιλότητας - συμβαίνουν μέσα στις επόμενες 48 ώρες από το ατύχημα, ενώ οι υπόλοιποι καταγράφονται 1-4 εβδομάδες αργότερα, κυρίως από επιπλοκές των αρχικών κακώσεων.

Το οικονομικό και κοινωνικό κόστος που απορρέει από τους θανάτους, τους τραυματισμούς και τις υλικές ζημιές των καταγεγραμμένων ατυχημάτων ξεπερνάει τα 3 δις ετησίως!

Ο καθηγητής Γιώργος Γιαννής, διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, επεσήμανε ιδιαιτέρως τη σημασία της ταχύτητας στην οδική ασφάλεια, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως για κάθε χιλιόμετρο αύξησης της μέσης ταχύτητας, η πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα αυξάνεται κατά 3%!

Την ίδια ώρα την Ελλάδα, ένας στους 4 δηγούς δεν φοράει ζώνη ασφαλείας, ενώ μόνο το 19% των επιβατών στα πίσω καθίσματα του αυτοκινήτου φορούν ζώνη σε αστικές περιοχές. Κι όμως η ζώνη μειώνει τον κίνδυνο θανάτου του οδηγού και συνοδηγού έως και 65%, ποσοστό που ανεβαίνει στο 75% για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων.

Όσο για την ασφάλεια των παιδιών, μόνο 57% μετακινούντα σε ειδικά καθίσματα τα οποία μπορούν να μειώσουν τους θανάτους ως και 80% σε περίπτωση ατυχήματος.

Και οι δύο επιστήμονες τόνισαν πως η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας για τη μείωση των τροχαίων, ενώ ανέφεραν πως επιβάλλεται η εφαρμογή ειδικού προγράμματος για την εντατικοποίηση της επιτήρησης οδικής ασφάλειας από τις αρχές.

Διαβάστε επίσης:

Μειώθηκαν οι νεκροί, αυξήθηκαν οι τραυματίες στην άσφαλτο