ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Σχεδόν 5 δις ευρώ και 50.000 θέσεις εργασίας χάνονται στον τομέα των καλλυντικών λόγω αντιγραφής

Οι πωλήσεις παραποιημένων αρωμάτων, μακιγιάζ και προϊόντων προσωπικής φροντίδας, όπως είναι τα αντηλιακά και τα σαμπουάν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια 4,7 δις. ευρώ των εσόδων των κατασκευαστών, των εμπόρων και των διανομέων αυτού του τομέα, κάθε χρόνο.

Σχεδόν 5 δις ευρώ και 50.000 θέσεις εργασίας χάνονται στον τομέα των καλλυντικών λόγω αντιγραφής

Αυτό ισοδυναμεί με το 7,8% των συνολικών πωλήσεων στον τομέα των καλλυντικών και της προσωπικής φροντίδας, σε όλη την ΕΕ των 28. Αυτά τα χαμένα έσοδα μεταφράζονται σε 50.000 χαμένες θέσεις εργασίας, αφού η νόμιμη βιομηχανία κάνει λιγότερες πωλήσεις από ό, τι θα έκανε αν δεν υπήρχε παραποίηση, και ως εκ τούτου απασχολεί λιγότερους εργαζόμενους.

Τα ευρήματα αυτά περιέχονται σε μια νέα Έκθεση από το Γραφείο Εναρμόνισης στο πλαίσιο της Εσωτερικής Αγοράς (ΓΕΕΑ), ενεργώντας μέσω του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου για τις παραβάσεις των Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Η έκθεση αυτή, η πρώτη από μια σειρά οικονομικών μελετών για την εκτίμηση των οικονομικών επιπτώσεων της αντιγραφής στην οικονομία της ΕΕ, διαπιστώνει, επίσης, ότι όταν το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα των προμηθευτών λαμβάνεται υπόψη, οι νόμιμες επιχειρήσεις σε όλη την ΕΕ χάνουν 9,5 δις ευρώ των εσόδων τους από τις πωλήσεις λόγω της παραποίησης, με περίπου 80.000 χαμένες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ των κρατικών εσόδων χάνονται λόγω της παραποίησης που αντικατοπτρίζει τους φόρους εισοδήματος, τις εισφορές κοινωνικής ασφάλειας και τον ΦΠΑ που δεν καταβάλλονται από τους παραγωγούς και τους πωλητές των πλαστών προϊόντων.

Ο Πρόεδρος του ΟΗΙΜ António Campinos, σε σχετική του δήλωση ανέφερε:

«Αυτή η Έκθεση είναι απλά η πρώτη από μια σειρά μελετών, η οποία εν συνόλω θα δείξει το αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο της παραποίησης και της αντιγραφής στην ευρωπαϊκή οικονομία. Η αποστολή μας είναι να παρέχουμε στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής αξιόπιστα, ακριβή και αντικειμενικά δεδομένα με στόχο την πληροφόρησή τους στην εργασία τους. Αυτή η Έκθεση, μαζί με μελλοντικές μελέτες που θα κυκλοφορήσουν μέσα στους επόμενους 18 μήνες, έρχεται να εκπληρώσει αυτή την αποστολή».

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έναν από τους μεγαλύτερους καταναλωτές στην ΕΕ μαζί με την Ιταλία και τη Γερμανία, το 6% των απευθείας πωλήσεων του κλάδου χάνεται ετησίως (419 εκατ. ευρώ).

Σχετικά με τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ):

Ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) λειτουργεί από το 1988 και είναι ο αποκλειστικά αρμόδιος φορέας στην Ελλάδα για την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών και την προστασία των δικαιωμάτων των βιομηχανικών σχεδίων. Σκοπός του ΟΒΙ είναι να συμβάλει στην τεχνολογική και βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας, παρέχοντας σημαντικές υπηρεσίες στο χώρο της βιομηχανικής ιδιοκτησίας.

Στις δραστηριότητές του περιλαμβάνεται και η παροχή τεχνολογικής πληροφόρησης, από Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας (ΔΕ) μέσα από διεθνείς βάσεις δεδομένων, στους περισσότερους τομείς της επιστήμης και της τεχνολογίας. O OBI συνεργάζεται με άλλους ομοειδείς Οργανισμούς διεθνώς όπως το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (EPO), ο Παγκόσμιος Οργανισμός Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO) και το Γραφείο Εναρμόνισης Εσωτερικής Αγοράς (ΟΗΙΜ) για θέματα βιομηχανικής Ιδιοκτησίας και εποπτεύεται από το αρμόδιο Υπουργείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ