ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Όταν ο Τσίπρας ανακαλύπτει με ενθουσιασμό το ελληνικό επιχειρείν - Επίσκεψη στην Apivita

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίοπρας, ανακαλύπτει την ελληνική επιχειρηματικότητα, τον ιδιωτικό τομέα και τις εξαιρετικές ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες εδώ και χρόνια διαπρέπουν στο εξωτερικό και στηρίζουν την οικονομία και την αγορά εργασίας.

Όταν ο Τσίπρας ανακαλύπτει με ενθουσιασμό το ελληνικό επιχειρείν - Επίσκεψη στην Apivita

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Αφορμή για τα παραπάνω, αποτελεί η σημερινή επίσκεψη του Πρωθυπουργού στις εγκαταστάσεις της Apivita, δημιούργημα των φαρμακοποιών Νίκης και Νίκου Κουτσιανά στο Μαρκόπουλο, σε ένα βιοκλιματικό πράσινο εργοστάσιο που τιμά την Ελλάδα και το επιχειρείν. Φυσικά, ίσως θα ήταν καλύτερα, ο κ. Τσίπρας να έχει επισκεφθεί την Apivita μερικούς μήνες νωρίτερα, προτού αυτή περάσει στα χέρια της ισπανική PUIG, αλλά ας είναι και έτσι!

Πάντως, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας Apivita Νίκος Κουτσιανάς, υποδέχθηκε τον Πρωθυπουργό με τη φράση «να τι μπορεί να κάνει η μικρή Ελλάδα», στέλνοντας το μήνυμά του.

Την ίδια ώρα, κατά την υποδοχή του από τον Ισπανό πρόεδρο της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων του Ομίλου PUIG, Manuel Puig και τα δύο μέλη του ΔΣ του ομίλου κ. Andres Sterba και Francisco Bianco ο πρωθυπουργός παρομοίασε την εταιρεία με την ισπανική ομάδα ποδοσφαίρου Μπαρτσελόνα: «Ό,τι είναι η Μπαρτσελόνα στο ποδόσφαιρο, είναι η Apivita για τα προϊόντα της».

Ο πρωθυπουργός είχε τη ευκαιρία να συνομιλήσει με τα στελέχη της εταιρείας και να ξεναγηθεί στους χώρους παραγωγής, στα εργαστήρια Έρευνας και Ανάπτυξης όπου χτυπάει η καρδιά της καινοτομίας της APIVITA, αλλά και στο εκπαιδευτικό μελισσοκομείο και στον βοτανικό κήπο.

Ειδικότερα, κατά την ενημέρωση του από στελέχη της εταιρείας ο πρωθυπουργός έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε όσα άκουσε από την υπεύθυνη βοτάνων της εταιρείας Ειρήνη Βαλλιανάτου, η οποία υπογράμμισε πως η ελληνική βιοποικιλότητα βρίσκεται σε εξέχουσα θέση σε σχέση με την ευρωπαϊκή. Όπως είπε από τα 20.000 είδη περισσότερα από 6.000 καλλιεργούνται στην Ελλάδα, με τα περισσότερα από αυτά να ανήκουν σε οικογένειες με φαρμακευτικές ιδιότητες.

Ο πρωθυπουργός επίσης άκουσε με ενδιαφέρον πως το εργοστάσιο της εταιρείας διαθέτει αξιοσημείωτη συλλογή από σπάνια και απειλούμενα φυτά της ελληνικής χλωρίδας. Παράλληλα, όπως τόνισε η κ. Βαλλιανάτου, η εταιρεία διαθέτει και «τράπεζα» όπου διατηρούνται τα γενετικά υλικά των σπόρων με στόχο τη διατήρηση της προστασίας της φύσης.

 A506593

«Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως το πέρασμα σε μια άλλη εποχή για τη χώρα, την οικονομία, την επιχειρηματικότητα, την παραγωγή, δεν θα έρθει χωρίς να αξιοποιήσουμε τον νου, τις γνώσεις, τις εμπειρίες και κυρίως τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πατρίδας μας, της ελληνικής γης», τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας σε χαιρετισμό του στις εγκαταστάσεις της Apivita.

Σχέδιο Τσίπρα παραγωγής ελληνικών υπέρ προϊόντων

Ο πρωθυπουργός, μιλώντας για την εταιρεία, είπε ότι αποτελεί μια επιχειρηματική προσπάθεια από τις αρκετές, δεν είναι η μόνη στην Ελλάδα, που κατάφερε να μεγαλουργήσει στην ελληνική και διεθνή αγορά με μια διαφορετική φιλοσοφία, όχι μόνο στον τρόπο οργάνωσης παραγωγής αλλά στην ουσία της παραγωγής, γιατί βασικό αξιακό θεμέλιο του παραγωγικού προτύπου της είναι ότι η κερδοφορία δεν μπορεί να είναι ο αυτοσκοπός στην εξυπηρέτηση του οποίου θα θυσιάσουμε τα πάντα.

Συνεχίζοντας τόνισε πως, «Το σημαντικότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας είναι η ελληνική φύση, που παρείχε τη δυνατότητα στους παππούδες μας, σε εμάς, αλλά και στο μέλλον στα παιδιά μας, να γεύονται αυτά τα ασύγκριτα σε ποιοτικό επίπεδο προϊόντα, αλλά και να τα αξιοποιήσουμε και να δημιουργήσουμε ένα νέο παραγωγικό πλαίσιο που θα δώσει δυναμική στην ελληνική οικονομία». Ο πρωθυπουργός είπε ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται σειρά πρωτοβουλιών που εξυπηρετούν την αναγκαιότητα στοχευμένης διαφοροποίησης της παραγωγής υπέρ προϊόντων που το μικροκλίμα της χώρας μας όχι μόνο επιτρέπει, αλλά και επιβάλει, όπως είπε.

Ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε ότι πρόσφατα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παρουσιάστηκε στρατηγικό σχέδιο ολοκληρωμένης ανάπτυξης αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. «Επιδίωξή μας είναι να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ένα παραγωγικό μοντέλο συμβατό με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πατρίδας μας, που θα πολλαπλασιάζει την προστιθέμενη αξία, θα επικεντρώνει στη βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος, μέσα από την έρευνα και την καινοτομία», τόνισε.

L1160990

Η ομιλία του κ. Νίκου Κουτσιανά

Ο Πρόεδρος του ΔΣ της APIVITA, Νίκος Κουτσιανάς, τόνισε στην ομιλία του:

«Στην APIVITA πιστεύουμε ότι αφήνουμε ως κληρονομιά την άλλη επιχειρηματικότητα της Ελλάδας, τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα, στα χνάρια της οποίας θα πατήσουν οι επόμενες γενεές για ένα καλύτερο μέλλον.

Θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να αναδεικνύουμε και να προάγουμε το λίκνο του πολιτισμού, την Ελλάδα και να επικονιάζουμε την κοινωνία μας στη λογική του ηθικού βιώσιμου επιχειρείν με σκοπό το ανώτερο κοινό καλό.»
Και συνέχισε με ένα μήνυμα στήριξης κάθε προσπάθειας που θα αναδεικνύει τα πραγματικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας και θα διαμορφώνει μια εθνική στρατηγική με ενότητα και εθνική συνεννόηση:
«Είναι επιτακτική ανάγκη και υποχρέωση όλων των δημιουργικών δυνάμεων, επιστημόνων, επιχειρηματιών και κυβέρνησης να αναδείξουν και να επενδύσουν στα πραγματικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας και να διδάξουμε ξανά επιχειρηματικότητα και πολιτισμό σε όλο τον κόσμο. Από τη πλευρά της APIVITA δεσμευόμαστε ότι θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια δημιουργίας ενός κεντρικού σχεδιασμού για νέο, βιώσιμο, με φιλοσοφία, αξίες, εταιρική κοινωνική ευθύνη και αειφόρο ανάπτυξη επιχειρείν».

Όπως τόνισε απευθυνόμενος στον κ. Τσίπρα, ο Νίκος Κουτσιανάς, διευθύνων σύμβουλος της Apivita, «αυτό είναι ένα δείγμα τι μπορεί να κάνει η μικρή Ελλάδα». Τον πρωθυπουργός συνόδευσαν στην επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις της Apivita, ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης και ο αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, Κώστας Φωτάκης.

 DSF1950

Η ιστορία της Apivita

Η Apivita, πέρασε στα χέρια των Ισπανών τον περασμένο Μάρτιο. Είναι γεγονός, ότι έψαχνε εδώ και καιρό για έναν στρατηγικό επενδυτή, ωστόσο αυτό που επιθυμούσαν διακαώς είναι να βρίσκονται και οι ίδιοι μέσα στο νέο επιχειρηματικό σχήμα. Και το κατάφεραν, καθώς οι επικεφαλής της Puig, συμφώνησαν, ώστε η οικογένεια Κουτσιανά, να βρίσκεται στο ΔΣ. Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι ο κ. Νίκος Κουτσιανάς είναι ο νέος Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της APIVITA, ενώ η οικογένεια Κουτσιανά, διατηρεί το 33,5% του μετοχικού κεφαλαίου (την χαμηλότερη δυνατή μειοψηφία). Η ισπανική εταιρεία αν και τεράστια και πολύ εύρωστη, παραμένει μία οικογενειακού τύπου εταιρεία και μη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο. Φυσικά αυτό που βάρυνε στην απόφαση της ελληνικής εταιρείας, είναι το γεγονός ότι οι Ισπανοί δέχθηκαν (με χαρά μάλιστα) να παραμείνει στο τιμόνι ο δημιουργός Νίκος Κουτσιανάς και η παραγωγή στην Ελλάδα.

Το 1972, οι ιδρυτές της APIVITA Νίκος και Νίκη Κουτσιανά, ως νέοι φαρμακοποιοί, δημιούργησαν τα πρώτα τους φυσικά καλλυντικά, χρησιμοποιώντας μελισσοκομικά προϊόντα και εκχυλίσματα βοτάνων. Εμπνεύστηκαν από την κοινωνία της μέλισσας, τη μοναδική βιοποικιλότητα της ελληνικής φύσης και την ολιστική προσέγγιση του Ιπποκράτη για την υγεία, την ομορφιά και την ευεξία.

Να σημειώσουμε ότι ο κύκλος εργασιών της Apivita το 2016 ανήλθε σε 37,4 εκατ. ευρώ και τα EBITDA σε 5,8 εκατ. ευρώ. Οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα είναι πάνω από 200. Εκτός από το έντονο εξαγωγικό της πλάνο σε 23 χώρες, αυτή την στιγμή η Apivita υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα 16 εκατ. ευρώ και συνεργάζεται με 74 συνδεδεμένα πανεπιστήμια!

Μεταξύ των χωρών που δραστηριοποιείται είναι: Κύπρος, Ισπανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Ρουμανία, Ιαπωνία, Χονγκ Κονγκ, Αυστραλία, ΗΠΑ, Αγγλία, Κροατία, Ουκρανία και Βουλγαρία και πρόσφατα στην Ιταλία, σε συνεργασία με αλυσίδες φαρμακείων αλλά και στον χώρο του retail με δικά της καταστήματα, στα πρότυπα του flagship καταστήματος The APIVITA Experience Store στο κέντρο της Αθήνας. Η εξαγωγική της δραστηριότητα αντιστοιχεί στο περίπου 30% των συνολικών της πωλήσεων.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, το ζεύγος Νίκης και Νίκου Κουτσιανά, ανακοίνωσε στο Παλλάς, το νέο επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας, την Apigea η οποία θα αναλάβει την διαχείριση των ιδιόκτητων καλλιεργειών, ενώ το μότο που θα κυριαρχήσει στην νέα εταιρεία είναι «έρρωσο και ευδαιμόνει».

Στην ομιλία τους εκείνο το βράδυ, τόσο η κυρία Νίκη Κουτσιανά όσο και ο κ. Νίκος Κουτσιανάς, μίλησαν με θερμά λόγια για την Ελλάδα και το ευ επιχειρείν, για την δύναμη των βοτάνων (που δυστυχώς χρησιμοποιούμε μόνο το 4% στην Ελλάδα) και των φυτών για την ηθική στην επιχειρηματικότητα, για τους βοτανικούς κήπους που ετοιμάζει η Apivita σε όλη την Ελλάδα.

Επίσης στις 21 Ιουνίου, η APIVITA ανακοίνωσε ένα ακόμη καινοτόμο επιχειρηματικό της σχέδιο. Σε συνεργασία με τους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς Άγονη Γραμμή Γόνιμη και New Wrinkle δημιουργεί τη νέα σειρά προϊόντων περιποίησης σώματος PINDOS WILD HERBS ειδικά σχεδιασμένη για να υποστηρίξει ένα σημαντικό σκοπό, τα εκπαιδευτικά προγράμματα Οικολογικού Αλφαβητισμού για τα παιδιά και τους νέους της Πίνδου.

«Το πρόγραμμα PINDOS WILD HERBS είναι σχεδιασμένο για τα παιδιά των νομών Ιωαννίνων και Γρεβενών και χρηματοδοτείται από το σύνολο των κερδών των προϊόντων περιποίησης σώματος της APIVITA με άγρια βότανα της Πίνδου. Είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που θα ξεκινήσει στα σχολεία τον Ιανουάριο του 2018 και φιλοδοξούμε ότι κάνει τη διαφορά τόσο σε επιχειρηματικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο», είχε δηλώσει σε εκδήλωση η δεύτερη γενιά της Apivita, ο κ. Θάνος Κουτσιανάς.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ

52308

Διαβάστε ακόμη:

Τα παιδιά της Πίνδου έχουν τύχη βουνό: Το νέο οικολογικό εγχείρημα της Apivita



Κ. Φωτάκης: Η Apivita επιτομή της υγιούς επιχειρηματικότητας

Στην ισπανική Puig περνά η Apivita - Παραμένει στο τιμόνι ο Ν. Κουτσιανάς και η παραγωγή στην Ελλάδα