ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ

Οι προτάσεις της ΔΗΜΑΡ για τη μεταρρύθμιση στην υγεία

Σε ακραία αναντιστοιχία με τις ανάγκες της χώρας για υπηρεσιες υγείας, είναι το προσχέδιο νόμου που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το υπουργείο Υγείας, επισημαίνει η ΔΗΜΑΡ.
Οι προτάσεις της ΔΗΜΑΡ για τη μεταρρύθμιση στην υγεία

Σε ακραία αναντιστοιχία με τις ανάγκες της χώρας για υπηρεσιεςυγείας, είναι το προσχέδιο νόμου που έχει τεθεί σε διαβούλευση από το υπουργείοΥγείας, επισημαίνει η ΔΗΜΑΡ.

Στην πραγματικότητα, αναφέρεται σε ανακοίνωση τουκόμματος, στραγγαλίζει τις υπάρχουσες υπηρεσίες και υπονομεύει τις όποιεςμεταρρυθμιστικές προοπτικές, που θυσιάζονται στο βωμό της «τυφλής»διαθεσιμότητας 8.500 υπαλλήλων. Μεταρρυθμίσεις δεν γίνονται με το κλείσιμο,γίνονται εν λειτουργία και με συστηματικό σχέδιο, με σαφήνεια ως προς τα μέτραπου θα ληφθούν, με επιδίωξη ευρύτερων συναινέσεων, με ενδιάμεσα βήματα καιμεταβατικές περιόδους. Όλα αυτά λείπουν παντελώς.

Η ΔΗΜΑΡ αναφερόμενη στη μεταρρύθμιση για την πρωτοβάθμιαφροντίδα υγείας, επισημαίνει ότι υπάρχει ανάγκη για:

- Απρόσκοπτηκαι συνεχή λειτουργία των υπηρεσιών και μονάδων υγείας του ΕΟΠΥΥ, για τιςοποίες το νομοσχέδιο προβλέπει το ανήκουστο να παραμείνουν κλειστές γιατουλάχιστον ένα μήνα (!!),

- Επαρκήχρηματοδότηση του συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ώστε να μπορέσει ναεπιτελέσει ουσιαστικά το ρόλο του στην κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού τηςχώρας, μια εξέλιξη που θα οδηγήσει σε πιο αποδοτική χρήση των πόρων υγείας,

- Σαφήνειαστη μορφή των οργανωτικών σχέσεων του ΕΟΠΥΥ (που είναι ορθό να λειτουργεί ωςοργανισμός διαχείρισης των πόρων υγείας) με τις ΥΠΕ, τους φορείς και τιςμονάδες παροχής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας,

- Συστηματικήοργανωτική και διοικητική ετοιμασία του ΕΟΠΥΥ και των Υγειονομικές Περιφέρειες(ΥΠΕ) να αναλάβουν τις νέες αρμοδιότητες και δομές που τους ανατίθενται,

- Σαφήνειαστις εργασιακές προοπτικές του ιατρικού, νοσηλευτικού, υγειονομικού,εργαστηριακού, παραϊατρικού και διοικητικού προσωπικού του σημερινού ΕΟΠΥΥ καιτου σχεδιαζόμενου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, και καθιέρωσηαξιοκρατικών διαδικασιών αξιολόγησης,

- Συστηματικόσχεδιασμό της πραγματικής κάλυψης του συνόλου του πληθυσμού από ένα δίκτυομονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και ομάδων οικογενειακής ιατρικής, μεβάση τεκμηριωμένη καταγραφή των συγκεκριμένων σημερινών αναγκών ανά γεωγραφικήπεριφέρεια,

- Συστηματικόσχεδιασμό του ρόλου και του τρόπου λειτουργίας της ομάδας υγείας και τωνοικογενειακών ιατρών, σε συνδυασμό με το ρόλο των Κέντρων Υγείας που θαπαρέχουν υπηρεσίες ιατρικών ειδικοτήτων και θα εξασφαλίζουν 24ωρη πρωτοβάθμιακάλυψη σε τοπικό επίπεδο,

- Συστηματικόσχεδιασμό του τρόπου μετάβασης στο νέο σύστημα η οποία πρέπει να γίνει ομαλά,χωρίς την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στον άκαμπτο ρόλο του υποχρεωτικού ηθμούπρος τη νοσοκομειακή περίθαλψη, με λειτουργικές ρυθμίσεις στην οργάνωσή της καιπλήρη αξιοποίηση των υποδομών των υποκαταστημάτων του ΕΟΠΥΥ και των ΚέντρωνΥγείας.