ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ

Ο Πρόεδρος του ΠΙΣ ομιλητής στο Συνέδριο Εκπαίδευσης και Έρευνας της Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θράκης

Ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου κ. Μιχαήλ Βλασταράκος, θα μεταβεί σήμερα στην Αλεξανδρούπολη για να μετάσχει στις εργασίες του 3ου Συνεδρίου Εκπαίδευσης και Έρευνας.  

Ο Πρόεδρος του ΠΙΣ ομιλητής στο Συνέδριο Εκπαίδευσης και Έρευνας της Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θράκης

Το συνέδριο διοργανώνεται από την Ιατρική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, ο κ. Βλασταράκος είναι προσκεκλημένος του Προέδρου της Ιατρικής Σχολής, Καθηγητού κ. Αλέξανδρου Πολυχρονίδη και θα μιλήσει για το ρόλο του Πανεπιστημίου στη σύγχρονη εποχή.

Η παιδεία είναι εκ των πυλώνων κάθε ευνομούμενης Πολιτείας και ο ρόλος του Πανεπιστημίου σήμερα είναι πολύ σημαντικός, προκειμένου να επενδύσουμε στην εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα, η οποία είναι συνδεδεμένη με τις δυνάμεις τις παραγωγής και της οικονομίας, αλλά και της προοπτικής ανάπτυξης της χώρας, τονίζει ο πρόεδρος του ΠΙΣ και συνεχίζει:

«Σε μία εποχή που η κοινωνία βρίσκεται σε κρίση, κοινωνική, οικονομική, αλλά και κρίση αξιών είναι καθήκον όλων μας να στηρίξουμε την εκπαίδευση και την έρευνα, εναρμονιζόμενοι με τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και τις ανάγκες για αναπροσαρμογή στις νέες κοινωνικές συνθήκες. Η παιδεία, είναι υπόθεση όλων μας. Χρειαζόμαστε την αριστεία, την άμιλλα, τα ανοικτά Πανεπιστήμια, εάν θέλουμε τη χώρα μας σε τροχιά ανάπτυξης. Πρέπει να κρατήσουμε τη παιδεία, μακριά από κομματικά και πολιτικάντικα καπελώματα.

Η χώρα μας έχει πλεονέκτημα με το μεγάλο αριθμό ατόμων που αποφοιτούν από τα Πανεπιστήμια, τα οποία μπορούν να συμβάλλουν στη παραγωγή με σύγχρονες γνώσεις, αλλά και μειονεκτήματα όπως, ο χαμηλός αριθμός των διδασκόντων, λόγω παγώματος διορισμών και αποχώρησης λόγω συνταξιοδότησης αρκετών. Η αναλογία 30 φοιτητών ανά καθηγητή που έχει η χώρα είναι παθογένεια, όταν ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ, είναι 15 φοιτητές ανά καθηγητή.

Η χρηματοδότηση της παιδείας είναι πολύ χαμηλή, όπως και οι υποδομές, οι λειτουργικές δαπάνες και η έρευνα.

Πρέπει το Κράτος να βοηθήσει τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, να παίξουν το ρόλο που τους έχει ανατεθεί, με αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών και του έργου κάθε Ιδρύματος, καθώς και της εναρμόνισής του με το Ευρωπαϊκό και Διεθνές περιβάλλον, ώστε να διορθωθούν τα κακώς κείμενα και λάθη ή παραλείψεις του παρελθόντος.

Πρέπει να δώσουμε το μήνυμα, ότι φροντίζουμε για τη νέα γενιά που αποτελεί την ελπίδα της χώρας μας, αλλά και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα, προπτυχιακής, μεταπτυχιακής και δια βίου, διότι αυτό αποτελεί ανάγκη και η προϋπόθεση διατήρησης ζωτικότητας της σκληρά δοκιμαζόμενης κοινωνίας μας».