ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Πόσες μέρες χρειάζονται για να αποκτήσουμε μία νέα συνήθεια;

Πόσες μέρες χρειάζονται για να αποκτήσουμε μία νέα συνήθεια;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσες μέρες χρειάζονται για να αποκτήσουμε μία καινούργια συνήθεια; Πολλές από τις σχετικές μελέτες ψυχολογίας που καταπιάνονται με το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρουν ότι ο αριθμός κλειδί είναι το «21».

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσες μέρες χρειάζονται για να αποκτήσουμε μία καινούργια συνήθεια; Πολλές από τις σχετικές μελέτες ψυχολογίας που καταπιάνονται με το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρουν ότι ο αριθμός κλειδί είναι το «21».

Ερευνητές από το University College of London θέλησαν να εξετάσουν το συγκεκριμένο ζήτημα, με τη βοήθεια 96 εθελοντών φοιτητών.

Συγκεκριμένα θέλησαν να διαπιστώσουν μετά από πόσο χρονικό διάστημα μία συμπεριφορά μετατρέπεται σε συνήθεια και γίνεται πλέον με αυτοματοποιημένο τρόπο.

Από τους 96 εθελοντές ζητήθηκε να επιλέξουν μία πράξη, την οποία θα κάνουν σε καθημερινή βάση και να μπαίνουν για διάστημα 84 ημερών σε μία ιστοσελίδα, προκειμένου να αναφέρουν αν έκαναν ή όχι αυτό που είχαν επιλέξει και πόσο αυτοματοποιημένη ένιωθαν τη συμπεριφορά τους.

Κατά μέσο όρο, όλοι οι συμμετέχοντες χρειάστηκαν 66 μέρες, μέχρι να τους «δημιουργηθεί» μια συνήθεια.

Φυσικά, υπήρχαν σημαντικές διαφορές στο πόσο καιρό χρειάστηκε για να διαμορφωθεί μια συνήθεια, ανάλογα με το τι είχε βάλει στόχο ο καθένας.

Όπως φάνηκε από τα στοιχεία της έρευνας η πλειοψηφία των συμμετεχόντων επέλεξε να κάνει πράγματα σχετικά με την υγεία.

Για παράδειγμα να πίνουν ένα ποτήρι νερό μετά το πρωινό, να τρώνε ένα φρούτο μαζί με το μεσημεριανό τους ή να τρέχουν για 15 λεπτά μετά από το δείπνο.

Όσοι είχαν βάλει ως στόχο να πίνουν ένα ποτήρι νερό μετά το πρωινό κατάφεραν να «αυτοματοποιήσουν» τη συμπεριφορά τους μετά από περίπου 20 μέρες, ενώ εκείνοι που είχαν αποφασίσει να τρώνε ένα κομμάτι φρούτου με το φαγητό τους χρειάστηκαν τουλάχιστον το διπλάσιο χρόνο.

Περισσότερο δυσκολεύτηκαν όσοι αποφάσισαν να εντάξουν τη γυμναστική στη ζωή τους, με έναν συμμετέχοντα να χρειάζεται 84 ημέρες για να κάνει «αυτόματα» 50 καθίσματα μετά τον πρωινό καφέ.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, κάθε προηγούμενη επανάληψη ήταν πιο επωφελής από την επόμενη σε ό,τι αφορά την εγκαθίδρυση μιας συνήθειας, καθώς φάνηκε ότι τα οφέλη σταδιακά συρρικνώνονταν με το πέρασμα του χρόνου.

Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι η έρευνα διήρκησε μόλις 84 ημέρες, διαπιστώθηκε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η εγκαθίδρυση μιας συμπεριφοράς ως συνήθειας μπορεί να χρειαζόταν μέχρι και 254 ημέρες για να δημιουργηθεί, καθώς οτιδήποτε πιο δύσκολο και επίπονο, είναι φυσικό να απαιτεί περισσότερο καιρό για να «αυτοματοποιηθεί».










 

Links

BEST OF NETWORK

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen